аз изглежда съм "другото момче". Здравей.
говориш добре и смислено и се радвам, че си мислил по "еврейския въпрос". Все пак, разбирането за "избран народ" ти създава неудобство, но това е разбираемо, защото понятието "избран народ" придобива за теб значението "по-висш народ", което в никакъв, ама в никакъв случай не е било никога Божието намерение. Понятието "избран народ" трябва да се разбира в контекста на Библията, която добре отразява Божия характер. "избран народ" добре, но за какво е "избран"? Може би, ако се окаже, че е избран за да бъде слуга на другите народи с цел всички те да достигнат до Бога (който наистина не е Бог само на евреите, но и на езичниците), тогава думата "избран" се оказва не само непримамлива, но дори нежелана. В какъв смисъл? Ами в този, че ако Бог те е избрал да му свършиш някаква работа на тая земя, това винаги довежда до загубването на "собствения ти живот" (така каза и Исус), и тогава да си избран придобива само духовен (само?) смисъл и не представлява никакво предимство за избрания, а огромна отговорност. В този ред на мисли, да споделя, че съм чувал евреи да казват "за какво ми е това избранничество? Не искам да бъда избран! Какво ни е донесло това? Само гонения и смърт през вековете!" Така че, когато говорим за избранничество, говорим за отговорност и нещата съвсем не са в познатата ни национална и патриотарска плоскост. Евреите СА избрани наистина, но това не е в смисъла, който разбират хората. Все пак редно е да питаме Бога, който ги избра, какво значи тяхното избиране. Те трябваше да са светлина на света, наместо това го изпълниха с всякакви лъжливи панацеи като фройдизъм, комунизъм, масонство и т.н. все пак обаче, след една последна скръб в тях наистина ще се сбъдне всичко, за което Бог ги е избрал преди около 4000 години.
"Който от вас иска да бъде пръв ще бъде от всички най-последен" цитирам по памет думите на Исус. Така стоят нещата и с евреите.
поздрави и извинявай, че се намесих.
"...каквото рече моя Бог това ще говоря" 3 Царе 18
|