|
Тема |
Re: Една минута в Бургас [re: georgipehlivanov] |
|
Автор |
cineman (In kino veritas) |
|
Публикувано | 15.10.10 18:22 |
|
|
Възхищавам се на техническите ти амбиции, но в един филм, особено пък любителски, е по-важно КАКВО е заснето, а не чак толкова С КАКВО е заснето. Ако можеш да си позволиш такива екстри - добре, ама липсата им не е фатална. Липсата на отделен широкоъгълен обектив може успешно да се компенсира от ракурса, а и вариото на камерата се справя не зле - само дето ако искаш да заснемеш нещо в едър план, трябва да се приближиш максимално, като вариообективът е на най-широк ъгъл. Стедикамът също не е толкова належащ, ама ако намериш някой евтин - свиркай, че и на мен ми трябва.
За "метлите", т.е. панорамите - не е добре в два последователни кадъра да обръщаш движението. Панорамираш от статично положение - после движение - и завършваш на статично положение за една или няколко секунди. След това даваш 1, 2 или 3 статични кадъра - и после можеш да обърнеш посоката, но най-добре е да панорамираш първо в перпендикулярна посока. Примерно първо дясно-ляво, статичен кадър, панорама долу-горе или горе-долу, статичен кадър, панорама ляво-дясно. Разбра ли?
Не трябва в два съседни кадъра да има близки елементи и планове, както и противоположни движения. Може да има един общ елемент (обект), но плановете или гледните точки трябва да се различават съществено. Можеш да редуваш последователно движения в една и съща посока. Могат и да се редуват кадри с нарастваща или намаляваща крупност.
И накрая: всяко правило си има изключения. Но за да си позволиш да нарушиш правилата, трябва много добре да ги познаваш, за да знаеш точно какъв ефект търсиш.
Успех! Чакаме те на кинолюбителските фестивали!
|
| |
|
|
|