Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:58 19.04.24 
Клубове/ Спорт / Велосипедизъм Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Да допалня [re: HG93]
АвторИвaн (Нерегистриран) 
Публикувано06.02.06 23:01  



Ами старшията е в Германия. Незнам какви са цените там , но тук в Холандия за единт час в сервиз на велосипеда, портмонето ти олеква с €30-40. Прибави цената на маслото и уплътнителите и явно си грамотно момче сам можеш да си направиш сметката колко ще струва.
А сега за Rohloff главината ще допълня следното. Вярно е че точно тази не съм я срещал , но Shimano и Sturmey Archer съм правил бол. Пък и как да я срещна като цената и е безумна. За тази цена можеш да купиш цялата група XTR и още един комплект колела Mavic Crossmax SL. И понеже някой беше попитал какво е това ще се опитам да обясня.
Ами това е нищо друго освен един планетен редуктор с всичките му предимства и недостатъци.
Предимства:
компактна конструкция
лесно се превключва - можеш както в движение така и без да въртиш педалите да сменяш скоростите. Освен това в повечето случаи става с един превключвател което за много хора е удобство.
задвижването става само от едно открито зъбно колело отзад което дава възможност да се постави по-широка и от там по-износоустойчива верига.
пак поради същата причина веригата може да се затвори в предпазна кутия която много допринася да я пази чиста => по-малко износване. Това е масова практика при градските велосипеди.
Нямаш припокриване на предавките и не е нужно да се замисляш как да превключиш отпред и отзад - с две думи комфорт.
Всички тези предимства правят задвижване с тази конструкция много подходящо за: градски велосипеди и велосипеди при които конструктивно има проблеми с открити скоростни системи като: тандеми, лежащи, сгъваеми и пр.
До тук всичко много добре . Само че има едно голямо НО. Едно "стъпало" на планетен редуктор дава 3 скорости. За да изкарат останалите 7,8, или в случая още по-лошо 14 те слагат няколко стъпала едно след друго. Проблема обаче е че са ограничени в дилжината на оста 135мм. В дази дължина трябва да влязат всичките зъбни колела барбар с лагерите , което автоматично ограничава ширината на зъбните колела. В другото измерение е същата картинка. Понеже главината трябва да е възможно най лека и компактна конструкторите се стремят да направят зъбните колела с колкото се може по-малък диаметър. От тук те са принудени да работят с възможно най малкия модул и най-малкия брой зъби. Същата причина ги принуждава да използват скъпи материали и от там идва и щеш нещеш високата цена. Поради малкия брой зъби на оста и сателитните зъбни колела те работят с доста неблагопиятен коефициент на припокриване с високо натоварване. Въпреки че уж са добре смазани те си се износват също. Проблема е че поради малкия брой зъби оста е ос-зъбно колело и на практика тя се износва най-бързо. За съжаление тя е обща за всичките стъпала на редуктура и ако я смениш трябва да смениш на практика всичките сателитни колела на всичките стъпала защото просто старо с ново няма да работи. С две думи сменяш цялата карантия. И тогава повярвай ми цената на маслото ще ти е най-малкия проблем.
Колкото до колко добре е затворена главината - незнам , но досега няма перфектна главина която да не иска периодично смяна на греста или целите лагери. Колкото по-мръсни са условията в които се кара колелото - толкова и по-често се налага тази операция. Така че колкото и да е бомба движението и то си иска съответната потдръжка.
Казано накратко тази система е много добра , но не и за МТВ. Затова и няма да я видиш никъде по планините. Е може да има някой ексцентрик, но това е само за да потвърди правилото.
Освен това една такава система е много трудно приложима при един велосипед за спортно ползване. Имам в предвид че повечето състезатели имат повее от един чифт колела с гуми и касети готови за различни терени. Нещо което е неприложимо при тази система.
Накратко казано става ама не за всичко! Аз и затова по-горе попитах за какъв велосипед става дума.
Надявам се що-горе да съм обяснил нещата без да пиша учебник по Теория на машините и механизмите.
Чао за сега и весело каране на всички!



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub" pe6o   27.01.06 23:00
. * Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub" Cтapшиятa   27.01.06 23:08
. * Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub" pe6o   27.01.06 23:13
. * Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub" Cтapшиятa   28.01.06 15:34
. * Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub" Ивaн   28.01.06 20:34
. * Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub" MAN6   01.02.06 17:37
. * Да допалня Cтapшиятa   02.02.06 00:01
. * Re: Да допалня HG93   06.02.06 20:54
. * Re: Да допалня Cтapшиятa   06.02.06 22:14
. * Re: Да допалня MAN6   12.02.06 15:08
. * Re: Да допалня Ивaн   06.02.06 23:01
. * Re: Да допалня HG93   07.02.06 12:48
. * Re: Да допалня Ивaн   07.02.06 21:04
. * Re: Да допалня Cтapшиятa   07.02.06 22:09
. * :) HG93   08.02.06 01:37
. * Иван, Старшията и баба им Dreckfraese   09.02.06 01:08
. * ... HG93   09.02.06 11:45
. * Re: ... Dreckfraese   09.02.06 13:54
. * Re: Иван, Старшията и баба им Cтapшиятa   10.02.06 21:41
. * Re: Иван, Старшията и баба им Dreckfraese   11.02.06 18:55
. * Що се хабим.... Cтapшиятa   11.02.06 20:45
. * Re: Да допалня MAN6   12.02.06 15:05
. * вече има в БГ MAN6   18.05.06 11:39
. * Re: вече има в БГ HG93   18.05.06 14:33
. * Re: вече има в БГ Cтapшиятa   18.05.06 23:24
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.