|
Тема |
Re: Към каква вилка да се насоча ? [re: Darth Vader] |
|
Автор | Advokata (Нерегистриран) | |
Публикувано | 09.01.03 17:01 |
|
|
Братчето ми, много негативно мислиш, сигурно щото си от тъмната страна на силата...
Аз карам Shiver SC и ще ти отговоря точка по точка:
1. Това че липсва арка се компенсира от 20мм оста. Усукване се получава единствено като седнеш да си биеш умствени чикии и стиснеш вилката между бедрата и сучеш кормилото. Иначе сученето е толкова минимално, че дори помага при спускане. А самото сучене не се отразява на вилката защото Cryofit площта на короната е огромна в сравнение с bomber-ите.
2. Краката на която и да е вилка са уязвими. Затова има едни неща дето се казват Lizard Skins Inverted Fork Boots - те пазят от надрасквания отзад (отпред имаш брони). Обърнатите вилки освен това са много по нечувствително към мръсотия, защото краката са съвсем близо до центъра на колелото, а не както при обикновените вилки близо до каплата, където хвърля мръсотия яко.
3. Кажи ми кой от световните асове кара с обикновени спирачки?
4. Няма обърната вилка, която да не е с 20мм ос, това не е за да компенсира някакъв недостатък, а за да подобри още повече якостта на вилката. Обърнатите вилки са най-яките конструкции за вилка (вж. Дорадо, големия Шивър и.т.н.)
5. Ако нещо се счупи ще плащаш колкото струва частта, щото ако искаш да пестиш пари от резервни части и купуваш втора ръка части си пътник за отвъдното.
6. Тук нямам какво да ти кажа, просто защото това което казваш е глупаво. Цената не зависи от хода, а от продавача. Освен това Shiver SC `02 струва 480 долара в Щатите (без транспорта до България, който е минимум още 100), а тук я получаваш наготово, внесена от Италия за 400 долара. Кое е скъпото? По-скъпото приятелю винаги е по-хубавото.
Като цяло, малкия Шивър има всички предимства на големия, но е за фрийрайд. Работи убийствено защото маслото лежи през цялото време върху изолациите и триещите лагери и ги смазва непрекъснато. Не можеш да усетиш как работи, само по жилото на спирачката се вижда.
Единствения недостатък на малкия Шивър е, че е малко по тежък от нормалните 120-130мм вилки (например Z1 Freeride), иначе работи несравнимо по-добре. Но моя съвет е: Изчакайте Marzocchi да пуснат в серийно производство прототипа със 150мм ход (нормална вилка), това ще е най-универсалната вилка (http://www.mtb-bg.com/news00090-141102.htm, най-долу)
|
| |
|
|
|