Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:04 18.10.25 
Клубове / Техника / Автомобили / Audi Всички теми Следваща тема Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: История [re: S_H_E_R_l_F_F]
Автор HlTMANМодератор (The DarkSoul)
Публикувано22.08.03 10:21  



Eto vi oshte malko istoria :)

Всичко започва на 12 октомври 1868 г. в семейството на ковача Хорх от градчето Вининген, разположено на брега на красивата Мозел, се ражда син, наречен Аугуст. По онова време една ковачница трудно можела да изхрани една голяма фамилия, затова още 13-годишно момчето е принудено да напусне училище и да започне да чиракува при баща си. След две години обаче това му омръзва, една вечер той събира оскъдния си багаж и се отправя да броди из Германия, за да търси щастието си. Работи какво ли не, обаче е толкова упорит, че успява да посъбере пари и се записва в Саксонското инженерно училище. А след като го завършва, има щастието да си намери работа в един лайпцигски завод. Точно там вижда и първия автомобил през живота си. Той го пленява толкова силно, че на 14 ноември 1899 г. младият инженер регистрира компанията Horch & Cie, която си поставя амбициозната задача да произвежда автомобили! И през 1901 г. първият автомобил на новата марка вече е факт. Той веднага привлича вниманието с редица интересни технически новости - оригинален двуцилиндров двигател с патентован карбуратор, предавателна кутия с постоянно зацепени зъбни колела и още много други.
През 1904 г. Horch & Cie се прехвърля в нов собствен завод в Цвикау и започва производството на автомобили с 4-цилиндрови двигатели с мощност 14 - 17 к.с. Три години по-късно Аугуст Хорх вече се чувства толкова уверен като конструктор и производител, че се захваща с реализацията на старата си мечта - автомобил с 6-цилиндров двигател. И на големия автомобилен салон в Париж е показан един огромен за времето си автомобил, който има именно 6-цилиндров 8,7-литров редови двигател с висящи клапани и мощност 60 к.с.! Само че един толкова голям и представителен автомобил за онази епоха все още е нещо твърде екстравагантно - за две години са произведени само 6 такива автомобила (наистина един от тях е поръчан лично от султана на о. Ява, но това не променя нещата). И на 19 юни 1909 г. останалите съдружници просто изгонват Хорх. При това му е изплатена компенсация от 20 000 - сума, за която тогава може да се купи един среден автомобил.
Инженерът предприемач обаче не унива и почти веднага регистрира нова фирма - August Horh AG. Това, разбира се, никак не се харесва на бившите му бизнеспартньори и те успяват да го осъдят, защото името Horh е останало като запазена марка на тяхната фирма.
Ползата от латинския език
Легендата разказва, че когато Аугуст и новите му съдружници обсъждали въпроса за ново име на тяхната компания, Хорх-младши, ученик в класическата гимназия, в съседната стая учел урока си по латински. И точно той дал идеята за Audi. Работата е там, че на старонемски хорх е повелително наклонение на глагола слушам, чувам. Казано с други думи, Audi си е все същият Horh, преведен на латински.
И в новата компания нещата не потръгват добре - поне за неяния основател. Изглежда той се е отличавал с доста опък характер и трудно се е сработвал с хората, защото само след няколко години е отстранен и от ръководството на Audi AG.
А в това време първата му рожба - Horch & Cie, преименувала се на Horch AG, се превръща в един от най-реномираните германски и изобщо европейски производители на елитни автомобили - т.е. точно в това, за което е мечтал нейният създател. В производствената програма на фирмата от Цвикау един след друг се появяват блестящи модели, като 375, 500 (през 1931 г.), 830, 830 BL, 850, 853, 930 V и накрая флагмана 951 А като пулман-кабриолет с каросерия на Glaser.
А най-голямата ирония на съдбата е, че през 1932 г. Audi се обединява с Horch и заедно с DKW и Wanderer образува Auto Union. Тогава, пак за малко, Аугуст Хорх, който междувременно е натрупал колосално богатство и е станал почетен доктор на университета в Брауншвайг, става член на управителния съвет на новото сдружение.

След Втората световна война
Цвикау остава в съветската окупационна зона и по-късно в ГДР бившият завод на Аугуст Хорх е преименуван във VEB Sachsenring Kraftfahrzeug- und Motorenwerk Zwickau/Sa. А във Федералната република е възстановена производството най-напред на DKW, сетне и на Audi. По-късно DKW прекратява дейността си и днес за Auto Union ни напомня само емблемата на Audi. Но и това не е самостоятелна фирма, а част от огромната индустриална империя на Volkswagen.
А самият Аугуст Хорх прекарва последните години от живота си в усамотение и умира в дълбока старост - на 3 февруари 1951 г., когато отдавна вече и той, и делото му отдавна са се превърнали в страници от историята на германското автомобилостроене.

WWell BE COOL



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* История S_H_E_R_l_F_F   22.08.03 10:21
. * Re: История tsvet4O   20.08.03 22:28
. * Re: История TheSaint   21.08.03 12:51
. * Re: История HlTMAN   22.08.03 10:21
. * Re: История podrobno Marshal   11.10.03 15:21
. * Re: История Kиpo пишмaн-aдмин и тyлyп   05.04.09 01:43
. * Re: История ПЪTниka   19.08.13 21:22
. * Re: История Лафка   07.01.20 09:30
. * Re: История НУТ   29.01.20 10:24
. * Re: История НУТ   29.01.20 10:28
. * Re: История PYTnik   23.09.20 09:49
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.