Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 18:24 23.04.24 
Клубове / Техника / Автомобили / Audi Всички теми Следваща тема Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема История
Автор S_H_E_R_l_F_F (trafic police)
Публикувано22.08.03 10:21  



Aко някой има по подробна информация да я добави.


Август Хорх
На границата между двата века-миналия и сегашния конструирането и производството на автомобили е престижна работа.Не са много личностите,които сме запомнили и чиито имена сега споменаваме с респект.Един от тях е Август Хорх,талантлив инжинер,енергичен предприемач,автомобилен състезател.

Най-старата марка ,която е в основата на това което днес е обединено зад четирите взаимно застъпващи се кръга,е Хорх-фирма ,основана през 1899г. и носеща името на нейния основател Август Хорх.Тя е просъществувала до Втората световна война като през цялото време е световно известна с производството си на луксозни автомобили.
Самият Хорх напуска през 1909г.създадената от него фирма след скандал.След като е принуден да напусне саздадената от него фирма нормално би било тои да е сломен,но той не е човек който се покорява лесно на обстоятелствата.Само след четири седмици,във същия този град Цвикау,основава нова фирма “August Horh Automobilwerke GmbH”!
Проблемите обаче не свършват –тъй като първата носела името “Horch”,новите и собственици подали иск в съда и спечелили делото.Хорх бил задължен да измисли друго име за новата си фирма.По този повод в дома на един от съдружниците се водели бурни дебати,измисляли се имена.Легендата гласи че в съседната стая синът на стопанина учел латински.Когато единият от акционерите възкликнал “Изслушаите и другата страна!”момчето дали на шега дали на сериозно превело тази фраза на латински”Аudiatur et altera pars!”Извднъж спорeщите съобразили че”horh”(в немския език слушай)на латински се превежда като Audi.Така новата фирма била кръстена и получила името
“Audi Automobilwerke GmbH”.
“При всички обстоятелства съм се стремил да създавам само големи и хубави автомобили
изработени от материали с наи-високо качество”-казал Хорх разработвайки дейността в новата фирма.Действително заводът започва да произвежда солидни и мощни автомобили.През 1910г. на пазара излиза Ауди А10/22.Четири цилиндровият двигател с работен обем 2612куб.см.развивал мощност 22к.с.Ето така на пазара се появява една от наи-известните и до днесмарки автомобили.
Веднага още през 1911г.фирмата представя много нови модели.Един от тях Ауди В10/28участва във второто Австрииско планинско рали , а Август Хорх се състезава като пилот.Отборът на фирмата завършва без наказателни точки .През същата година е произведен най-прославеният модел на фирмата-С14/35.Двигателят с работен обем 3500куб.см. му позвулява да достигне 100км/h.Този автомил Ауди С заради спечелените в състезания награди през 1912г. е наречен “Alpensieger”.-“Покорител на Алпите”От моделът С има 1116 брйкирпоизведени до 1925.1911г. става рожденна за моделите D и Е-типични конструкции за Ауди от това време.Последният предвоенен модел Г8/22 е с двигателс работен обем 2071 куб.см.и мощност 22к.с.Сравнително евтеният модел много се харесвали до 1926г.били продадени 1122 екземпляра.До граничната в историята 1914г. Хорх активни се занимавал с конструиране,но отношенията му със съдружницитеотново се изострят и водят до разногласия помежду им.През 1940г.фирмата е принудена да се преорентира във военно производство.В началото на 1 световна война известният,много популярен инжинер приема различни административни постовев държавни и обществени структориВ края на 1916г.Хорх заедно с доктор фон Опел и Й.Фолмер влиза в комисия по подготовка на произвидството на немските танкове.След воината се премества в Берлин.По същото време в Цвикау акционерите го отстраняват от непосредствено ръководство на фирмата.Той остава само член на оправителния съвет като от това авторитетът му не пострадал.През 1922г. Брауншвейгския технологичен институт му присъжда званието почетен доктор на инжинерните науки.В тези години Хорх постоянно присъства на различни публични мероприятия но до края на живота си не се връща към конструирането на автомобили.Икономическата криза в началото на 30-те години подтиква няколко немски фирми-DKW,Вандерер,Хорх и Ауди да създадат концерна “АУТО ЮНИОН”Бащата основател на две от тях не остава настрани и на 23 август 1932г. в качеството си на член на управителния съвет на новия концерн влиза в завода,носещ все още неговото име.Звучи като виц но от завода му подаряват…….Хорх,а на 23 август1932дори става негов директор.През следвоенната 1949г.старите партньори се събират отново за да възстановят своя”автомобилен съюз”със старото име АУТО ЮНИОН
И старата емблема като този път избират за своя централа Инголщадт.Започват с производството на двутактови модели типичен пример за което е новата ИФА,произвеждана в Чопау.За кратко време в Западна Европа стават много популярни камионът Schnelllaster F89L,моделите 3=6 с трицилиндров двигателс мощност 34 к.с. както и свтовноизвестните мотоциклети DKW.Скоро оба4е АУТО ЮНИОН престава да разпилява инжинерния си потенциал в производствотона малки коли и през 1965 се преориентира към 4-тактовите двигатели като пуска на пазара 1-я си сериозен автомобил
Станал по-късно известен като Ауди72.През 1969г.фирмата се слива с NSU от Некарсулм в ресултат на коетосе появява моделната палета Ro80 и ТТ.Върхови моменти за Ауди остават първото Ауди 80(1972),Ауди50(1974) и легендарното Quattro(1980).

По време на третия райх Хорх не станал член на националистическата партия и това го спасило от преследване след войната.Умира на 3 февруари 1951г. в Мюнберг,Бавария.
Двете марки,които дължат съществуването си на Хорх не са забравени и днес.Хорх са сред най-известните автомобили на 30-тегодини,а съвременните автомобили Ауди имат завидна репутация в цял свят.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* История S_H_E_R_l_F_F   22.08.03 10:21
. * Re: История tsvet4O   20.08.03 22:28
. * Re: История TheSaint   21.08.03 12:51
. * Re: История HlTMAN   22.08.03 10:21
. * Re: История podrobno Marshal   11.10.03 15:21
. * Re: История Kиpo пишмaн-aдмин и тyлyп   05.04.09 01:43
. * Re: История ПЪTниka   19.08.13 21:22
. * Re: История Лафка   07.01.20 09:30
. * Re: История НУТ   29.01.20 10:24
. * Re: История НУТ   29.01.20 10:28
. * Re: История PYTnik   23.09.20 09:49
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.