Pri studeno wreme kolite na gaz i na benzin varvjat poveche po edna prosta prihina - w cilindrite wliza poweche wazduh i moshnostta na dwigatelja se kachwa, na gaz ako ti e bogata smesta pri stud se normalizira i kolata ti warwi po-dobre. Towa naj-dobre se wijda po lambda sondata ako ti e warzana.
И ако попиташ някои от сервизите 50:50 - я знаят:я не и каде се намира в агрегата тоз датчик и кои от всичките да вържем ,защото в новите автомобили вече са и ТРИ на брои
(''туршията'' стана още по-голяма) и един господ знае какво става ,и ''оня'' кабел става излишен (а да оставим за друга тема,много от ГИ-тата не го четат правилно)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Проверката на параметрите се извършва след достигане на работна температура на датчика (350+50°С) с исползването на газоанализатор ( NB!!!!! с фунций за бензин,пропан-метан или метан ), осцилоскоп, цифров волт и омметър.
Контролира се следното:
1. при значение на Ламбда=0,9 (обогатена горивна смес) напрежението трябва да е не по-малко от 0,65 V;
2. при значение на Ламбда=1,1 (обеднена горивна смес) напряжението на сигнала трябва да бъде по-малко от 0,25 V;
3. време на фронта при обеднена горивна смес - не повече 250 ms;
4. време на фронта при обогатена горивна смес - не повече от 450 ms;
5. съпротивление при температура 350 + 50 *С - не повече от 10kOhm.
За работата на бензиновия двигател се изисква определено съотношение въздух-гориво. Съотношението при която горивото изгаря напълно и ефективно и се нарича стахометрично и е с числово изражение 14,7:1 *. Това означава, че една на част гориво трябват 14,7 * части въздух. На практика, съотношението въздух-гориво варира в зависимост от натоварването на двигателя и смесообразуването.
Коефициента на излишъка на въздуха - L (ламбда фактора) описва доколко реалната горивна смест се различава от оптималната.
Ако състава на сместа е 14,7:1 *, то L = 1 и сместа е оптимална. Ако L <1, тогава имаме липса на въздух - обогатен смес.
Мощноста на двигателя е най-висока при L = 0,85 - 0,95.
Ако L> 1, тогава има излишък на въздуха, смес е бедна.
Мощноста при L = 1,05 - 1,3 пада, но двигателя е най-икономичен. При L > 1,3 сместа спира да се възпламенява и започват пропуски в запалването.
Бензиновите двигатели развиват максимална мощност при недостатък на въздуха в 5%-15% (L=0,85 - 0,95), а минималната консумация на гориво се постига с излишък на въздуха в 10%-20% (L = 1,1 - 1,2 ). При това положение съотношението L, постоянно се променя в диапазона от 0,9 - 1,1. Това е работен диапазон на ламбда-регулирането. В същото време, когато двигателят загрее до работна температура и не се натоварва с висока мощност, трябва да бъдат спазвани L = 1, така, че катализатора да е в състояние да изпълни своята мисия и намали количеството на вредните емисии до минимум.
и ......... кой прочел-прочел,кой разбрал-разбрал .... ,с едно уточнение ,че на газ пропан-бутан ЗАМЕНЯМЕ ( * ),числото 14,7 с 15,5.......
и вече знаем какво да гледаме на газ анализатора, когато агрегата работи на пропан-бутан, следва да приложим фомулата за корекции на горивото:
Tinj_gas=(Tinj_b-To_b)*(K1(rpm,Tinj_b)/128)*K2(Gas-Pressure)*K3(Water-Temp)*K4(Gas-Temp)+To_gas
а знаем, че някои "колеги" за първи път виждат таз формула,99,9 % от ГИ-тата на пазара, изобщо и не е използват в софтуера си и няма каде да корегираме стоиностите по обороти,времена на впръскване на горивото,температура на агрегата(антифиза)(измерена директно на течноста ,а не на алуминия на редуктора),температура на газта(измерена директно вържу него,а не температурата на реиката),налягането на газа ......
и стана "Царска" туршия .... и аре сега ми кажеТЕ как да си оправя колата тук в форума ..................................
или трябва да се възползвам от Закона за защита на потребителя и да си върна колата от там от де съм е купил,сиреч ''моргите'' на Австрия,Италия,Германия и някои др. страни от EU (защото българските механици не могат да ги преобразуват да работят с LPG задоволително с механика от Босфора и електроника събрана с елементи от Китай ,a в EU неискат и да чуят или да се пробват да правят опити такива).
ДаЙте съвет .............
Тук съм за да разговарям с философи, а с овце си в кошарата ми - говоря на друг език!Редактирано от nqkoi1 ® на 12.02.10 05:17.
|