Не че не може да се направи, но на практика не е най-лесното нещо и то не заради някакво си реле или клапан, а по много по тривиална причина.
Къде ще сложиш клапана - във всеки случай някъде преди смесителя. И какво става: когато клапанът затвори, в системата има още газ, която се дозасмуква - лошо няма, но до тук точка първа - икономията не започва в момента, в който се подаде сигнал от електрониката.
Тока втора: ППХ системите възстановяват подаването на гориво при падане на оборотите под някакви прагови стойности над оборотите за празен ход - например 1800-2000. Това се прави, защото моторът усеща възстановеното подаване на гориво с известно закъснение и аванса от около 1000 оборота е за да не изгасне, преди да е усетил, че пак му се подава И гориво.
Точка трета: газовата система е много по инертна от бензиновата, т.е. ще трябва да се вдигне още повече праговия аванс в оборотите, например 2300-2500.
И де е отиде Киро на кирия: на стандартно градско ефектът ще е доста съмневателен, да ме прощава коегата, ама тоя литър икономия на Лада може да е дошъл от 50 други неща, като най-невероятното ще е, ако е дошъл от тази джаджа (защо ли болшинството автомобили, дето идват от Холандия например с конвенционални газови уредби по правило си имат ламбда контрол, но не и такъв икономайзер ... не претендирам, да съм запознат с целия внос, но все си мисля, че доста съм видял).
Такъв икономайзер би имал безспорен ефект по-скоро на извънградско в пресечена местност, където има дълги спускания и моторът продължително време работи на ППХ с прилично високи обороти.
Но на градско на тъгнеш-спреш ... забрави. И то няколко пъти.
P.S. А гледай само каво шоу ще стане, ако от режим на ППХ при например 3000 оборота изкючиш от скорост или натиснеш съединителя само за няколко секунди. Фактите: при изправни горивна и запалителна системи оборотите падат като отсечени и изгасването ти е в кърпа вързано. За да не се веселиш по този начин, трябва винаги да се стремиш, при привеждане на мотора в режим на нормален празен ход, това да става в състояние на нормално (не на прекъснато!!!) подаване на гориво.
Може да продължим да разискваме темата до безкрай. Във всеки случай това са насоките. Пък ти ако искаш да се превърнеш във великия комбинатор - изборът си е твой и никой не може да те спре.Редактирано от VladoR на 01.03.04 09:04.
|