Знаеш ли, и аз се дразня страшно от правописни грешки.
Обаче вината не е на пишешите, а на тези, които съставят
програмите за обучение в училищата.
За твое сведение, ние от по-старата генерация, които учехме
по руската (съветската) система, получихме едно доста солидно образование
(дори и най-слабите ученици с подобен правопис не можеха да преминат например в 4-и клас).
Сега сбърканата ни образователна система, която се стреми към "високите"
европейски и американски стандарти, не дава и най-елементарните познания на учениците. Затова много от сегашните студенти не могат да напишат едно изречение с по-малко от 5 грешки, не знаят химичните означения на кислорода и желязото, през коя година е основана българската държава и т.н.
Преди време се стъписах от резултатите от един тест, проведен в последния клас на гимназията в САЩ. Не претендирам, че цитирам точни числа, но отговорът на въпроса кой е започнал Втората световна война гласеше приблизително: Русия - 60 %, Япония - 30 %, Германия - 10 %.
Към такова образование ли се стремим и ние?
Засега все още сме доста по-добри от тях, щом нашите деца, отивайки да държат "приравнителни" изпити, се представят толкова блестящо, че онези цъкат и се чудят как така такива деца са се родили в една държава, за която не са и чували.
И когато успеем да покрием техните образователни критерии, ще се подписваме с пръст, натопен в мастило.
Впрочем, такава е и целта на "великите". На тях не им трябват висококвалифицирани специалисти, които да конкурират техните, а евтина, необразована работна сила, на която да плащат колкото да не умре от глад.
|