Ще се опитам да внеса едно уточнение.
Мисля, че Огнения Демон се е подвел/недоразбрал изказването на Мизрахи в друга тема, за фолк певиците (изречението е: 'Явно тайно в себе си мечтаят не да са Барбара Стрейзънд а Галена...'). Мизрахи според мен не случайно избира Барбара С. Ползва я като контрапункт на Галена, Мара отварачката, Глория, Азис, Десислава, Преслава и прочие. Точно защото няма как чалгарите гей да я харесат е дадена за пример. Нищо повече. О. Демон от споменаването взема идея и тръгва в грешна посока. Няма проблем, само заради факта, че може да си побъбрим за гей-иконите, кой какво харесва и разни там разсейки.
Също по-горе се дадоха точни мотиви за избор на гей-икона/икони. Те са добър старт за верни изводи.
За мен е добре казано това:
...Шер презентира песните си на живо много колоритно, даже стилът й, ако и да е кичозен понякога, е шарен и приканващ към имитация;
Покрай темата, взе да се проточва, се замислих повече защо и как певици стават гей-икони. Redjeep споменава, че 'не съм виждал някой драг куин да я имитират'. От тук може да се влезе още в дълбочина.
Основно видимите - драг куина, травитата, много феминизираните - вътрешно и външно, които пък лично не приемам за гей (и много още гей, но си го премълчават ;)), създават впечатление какво е гей и правят гей-икони. Мнението им става публично, и от този факт, се формира общото мнение, че има гей-иконите и кои са те.
Има бегли податки в бг, че хетерото са започнали да разграничават какво е гей и какво са другите сред нас. Също има видими причини да смятам и..., че по-женствените вече не намират причина да оженственяват публично. Да ти личи чрез женско нещо почва да не върви сред все повече добре сложени мъже, с мъжки стайлинг. Бодибилдерите искат да сексят с подобни, а не с подобие на мъж. Да ти личи чрез женското вече не е стил, не сработва при свалка на публично място. Мъжкарите не желаят демонстрации, безсмислено набиване на очи. Даже да ти личи вече не е и борба за гей-права и свободи.
Някой травита окончателно се разделят с женския образ, и силно търсят чисто мъжкото послание. Изобщо сред нас има раздвижване в полезна посока. Мъжкото естество във всичките му форми (не сексуалния акт) пробива.
Това омъжествяване, колкото и да е със сигурни наченки, още не може да оспорва видимата част на хомосексуалното - чуждите Прайдове, съзнателната феминизация. За съжаление. Говорих с приятел, експерт в гепито, лично също влизам там за да изследвам какво става, казва, че масово хората не желаят да контактуват с женствени, лигави и неориентирани, така наречени гей. Този процес щом в активна среда за свалки работи, ще пробие, ще се отрази и на видимото. Също, често може да се срещне, как чалгари не се котират. Т.е. има разслояване в полза на по-мъжкото поведение и отношение към чалгарите. Моя приятел, чалгарът, също има проблеми от личен характер, когато стане дума кой-какво харесва и добри познанства се разпадат заради вкусове, от културно естество. Вероятно и на други места - връзки и познанства, чалгата отстъпва, чалгарите се обособяват.
Казвам всичко по-горе за да подчертая, че гейството от специфика, също в динамика, изисква познаване на вътрешните процеси, за да се говори после как, кой, защо избира гей-икона. На едно мъжко гей, т.е. нормално гей, гей-икона като Шер... трудно. Мадона... по може.
Женските гей си харесват модерните матрони. Даже май трябва да са понатрупали хем годинки, хем да са утвърдени. Видимото по концерти вероятно е водещо. Но, оставам на мнението, че всичките видове кралици произвеждат иконите. И от тук, останалите гей просто харесват каквото им идва от вътре. Дори и за да са различни от масовото. За пошло, за просташко не става въпрос.
Мисля, че Лили И. за някой е гей-икона, откакто беше допуснала в обкръжението си Драго чая. С това тя показва освен приемане на човека (познавам го и знам колко е истинско преклонението му пред Лили И.), както и че има добро отношение към различността. Мадона мисля, че стана икона след филма 'В легло с Мадона' и чисто хомосексуалните внушения в танцовите миниатюри към песните си по време на концерт. От филмът се разбра, че всички нейни танцьори са гей. Това, че самата е доста би... може да е помогнало. Но има и други би... и лезбиен певици пък не са гей-икони. Като се казва гей-икона се има предвид мъжете гей какво харесват. За лезбиена мисля, че иконите са други. Основно жени. В тази връзка ще спомена Гледал съм й концерт, цялостно представяне. Абсолютна. Толкова сложно направени песни има, че можеш да се загубиш в превода... Толкова абсолютна в тонирането, че потрепервах от удоволствие. Също, не певци, Маргьорит Юрсенар с 'Мемоарите на Адриан'; Селма Лагерльоф със 'Сага за Йоста Берлинг', Вирджиния Улф, EllenDeGeneres, Капоти, Микеланджело, Леонардо, Шекспир, Марсел Пруст с великото четмо 'По следите на изгубеното време' ги споменавам, защото докато пиша се усещам, че ако има гей или лезбиен икони то това са. Точно тези - чисто хомосексуалните, заслужават преклонение. И, ако може да се каже, че трябва да имам икони, ето това са.
Другото са някак фетиши. Разбира се Мадона е повлияла много за гей каузата, безспорно. Но, не е изцяло на единия бряг. За това е било и съждението ми, че гей-икони стават певици, които с нещо имат отношение към нашия живот. В частност са признати от определен слой хомосексуални, но вътрешно всички сме признателни, че застават на наша страна и помагат, допринасят с имиджа си за постигане на баланс в отношенията между гей/лезбиен/трави/транс и останалия свят..
За това популярните гей-иконите си имат своите фенове, но цялото хомо-популация няма за фетиш само поп-певици. Били те вносни или местни.
|