Моето мнение... е следното /май /.
Всички експерименти, на края на които оригиналните лъчи /които в общия случай минават по различни пътища/ се смесват чрез splitter и се наблюдава има ли интерференция или не /т.нар Bell state/, могат да се обяснят с класическата представа за светлината като напречна вълна.
Еntangled фотоните се представят чрез линейна комбинация на кохерентни лъчи поляризирани по две взаимноперпендикулярни направления. Или същото казано един монохромен лъч /импулс/ поляризиран по две взаимноперпендикулярни направления.
Като се има предвид, че всеки поляризатор е и ротатор на направлението на поляризация /стига да не е под прав ъгъл спрямо оригиналната поляризация/.
И освен това е ясно, че в beam splitter два различни перпендикулярно поляризирани, кохерентни лъча няма да интерферират за разлика от два такива с еднаква поляризация.
Очевидно, въпросът е дали може да бъдат генерирани лазерни импулси толкова кратки през определени достатъчно дълги интервали, че да се счита че фотоните се излъчват поединично, и да бъде извършено нещо подобно на експеримента на Уилър който дадох в началото.
Иначе мисля, че на всеки един от горните експерименти мога да дам класическо обяснение.
Освен това мисля, че не е лошо ако можем да намерим някъде място или начин да задаваме въпроси на компетентни хора? Ти не можеш ли да питаш тоя твоя Dr. Wootters за експерименти директно /а не индиректно/ доказващи корпускулярния аспект на светлината в пространството, докато е "на път".
Върху някои неща недоумявам......
Ето, виж например това за телепортацията:
-----------------------
If ALICE wants BOB to have an exact replica of her particle, they first share an entangled pair of particles. Entanglement means that neither particle has properties of its own, they only have common properties. E.g. for the state : "particle 2 is orthogonal to particle 3".
ALICE now combines particles 1 and 2 and, by a Bell-state measurement (BSM), projects them onto an entangled state, e.g. onto . Thus, she gains the information about the specific quantum states of particle 1 or 2 before the measurement. However, she knows, that, whatever the states have been before, they are orthogonal to each other.
Now, if the state of particle 1 is orthogonal to the state of particle 2, and if the state of particle 3 is orthogonal to the one of 2, then the state of particle 3 must be equal to the initial state of particle 1.
However, ALICE could have obtained any of the other three Bell-states with the same probability. She tells BOB which result she obtained via a classical channel. Then BOB turns particle 3 with one of four unitary transformations (U) into an identical replica of particle 1.
http://www.uibk.ac.at/c/c7/c704/qo/photon/_teleport/tpidea.html
------------------------------------------
Курсива е мой, ето виж сега следната рецепта как се телепортира тухла и ми кажи каква е разликата:
Нека за простота приемем че тухлите имат само две възможни положения - легнала и права, и иначе са съвсем идентични.
Изстрелваме две тухли в две противоположни направления, където ги чакат Alice и Bob.
Нека на тухлата на Alice е закачена бележка на която пише положението на двете тухли.
Сега, в 50% от случаите тухлите които получават Alice и Bob се оказват или едновременно легнали, или прави /т.е. имаме телепортация/, и Alice знае това защото го чете на бележката прикрепена на своята тухла.
За съжаление, Bob не знае кога телепортацията се е получила и кога не.
По тази причина, Alice в останалите 50% от случаите изпраща по радиото /класически channel/ на Боб съобщение "Боб трябва да обърнеш твойта тухла".
Тогава Боб обръща положението на своята тухла в същото положение като тази на Alice.
Е, единствената разлика която мога да видя аз /от чисто класическата ситуация/, е че Alice знае кога има "телепортация" и кога не /което не върши никаква работа на Боб преди да е получил класическото съобщение/.
|