Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:03 17.05.24 
Религия и мистика
   >> Йога
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема Re: :)) [re: Aлekc]  
Автор edinica_nula (познат/непознат)
Публикувано23.08.09 10:49



Че кой съм аз, за да забранявам?

За да се придържаме към темата ще напиша, че работата на Пепси се основава също и на премахването на етническите и религиозните различия.
Човек не може да таи в сърцето си омраза към етноси, към религии, или към което и да е друго направлиние и да "просветне" същевременно.
Да, във всички случаи Просветлението е дар, но ако "шлаките" на човек са налични, а още по-лошо - големи, то Просветлението, според мен, няма да е абсолютно, т.е. ще се достигне до ниските нива на т.н. Самадхи.
Ето защо Пепси работи и в тази посока. Българи, македонци и други са "брали гайлето", като причина и следствие, т.е. плащане на стари кармични и духовни задължение, в лицето на османските турци и омразата е навлязла дълбоко в гените на поколенията, сиреч - подсъзнателно.
А те нито турците са виновни, като етност, нито българите. Просто е било предопределено. Карма на родове и народи. Един пие, друг плаща, после си сменят местата.
Но светът, както се казва на жаргон, си остава една кръчма, в която би трябвало всички да се веселим, танцуваме и любим.
Дай, Боже да бъде така!
Бъди поздравен и ти:



Турците и те са хора като нас - Душички имат, пък и Духове, както всички други хора по света. Всичко е оДухоТворено!
Няма и не може да има разлика...
Пък да не говорим за Пустотата, при която съвсем липсват различията.
Ако между Духовете съществуват различия, от към "цветови спектър", то от към Пустатата всичко е абсолютно еднакво.

Какво ти пречи тогава да бъдеш добър и любящ, а т.е. естествен, себе си?

Въпросът е риторичен и не е личностно насочен...

Бъди здрав, братко!



Тема Re: :)) [re: huanji]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано23.08.09 10:56



А какво ще кажеш за това?



Когато си в лодката, движи се брега.
Когато си на брега, движи се лодката.


Тема Re: :)) [re: edinica_nula]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано23.08.09 11:01



Благодаря ти!

Най-важното е да бъдеш естествен и непринуден като децата.



Ето ти от мен една песен, звучаща далеч отвъд етнически и религиозни различия.



Когато си в лодката, движи се брега.
Когато си на брега, движи се лодката.


Тема Re: :)) [re: Aлekc]  
Автор edinica_nula (познат/непознат)
Публикувано23.08.09 12:11



Благодаря!
Това ми напамня за скандинавската митология. Работата на Толкин, Evenstar, четирите първоелемента, Игдразил (Дървото на Мирозданието)... Средната Земя... Пръстенът... Джуджета -1; Хобити - 2; Хора - 3; Магьосници - 4; Елфи - 5 и 6... пътуването към Рая и Вечността... борбата между Тъмното и Светлото...



Ето нещо интересно за четене:


Дървото Игдразил е абсолютно подобие на Дървото на Живота в Кабала:


А ето и EvenStar:






Не на различията, не на разделението! Еднакви в многообразието... (Бабаджи)
Нека всичко да бъде добродетелно! (Будизъм)



Тема Re: :)) [re: edinica_nula]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано23.08.09 15:33



Ето ти още нещо на тема "Единство в многообразието":



Когато си в лодката, движи се брега.
Когато си на брега, движи се лодката.


Тема Re: :)) [re: Aлekc]  
Автор edinica_nula (познат/непознат)
Публикувано24.08.09 14:21



И щом сме на македонска вълна...

ето и нещо от Македонската Православна Църква:
Литургия Македонска -

(Статус: Файлът ще бъде активен още:119:49:50
Име на файла: LiturgiqMakedonska.mp3
)



Тема Най-разпространената понастоящем форма на будизма [re: edinica_nula]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано24.08.09 15:38



Благодаря!



А сега, ако не възразяваш, да сменим малко вълната.





Нека първо да кажем кажем няколко думи за махаянската концепция за „полетата“ или „земите на Буда“ (те са и „чистите земи“).

Както вече отбелязахме, според будистката космология съществуват безброй много тройни паралелни светове, които във всичко приличат на нашия свят Саха.

Махаяна отива по-далеч в развиването на тази идея. Махаянските сутри твърдят, че някои от тези светове като че ли са „пречистени“ от труда на будите и бодхисаттвите, превръщайки се в своего рода райски земи, населени само със светци, бодхисаттви и буди. Именно тези светове получават названието „поля на Буда“ (буддха-кшетра).

Освен това към „полетата на Буда“ спадат и някакви светове, „изкуствено“ създадени от будите по магичен начин, за да бъдат превърнати в такива райски обители. „Полетата на Буда“ са изключително много, но само едно от тях има напълно особено значение по силата на спецификата на обетите на създалия това „поле“ буда; това е „Блажената Земя“ на Амитабха.

В малката Сукхавати-вюха Буда, който се намирал в своята община в Шравасти (столицата на държавата Кошала, мястото, където били произнесени много сутри), разказва на своя ученик Шарипутра, че на запад от нашия свят, отвъд стотици хиляди трилиони светове, се намира особен свят, наричан Сукхавати, т.е. „Щастлива Земя“.

Тази земя, както разказва вече друга сутра, била създадена благодарение на обетите на живеещия в този свят много калпи преди това монах Дхармакара, станал в този свят буда на име Амитабха.

Веднъж Дхармакара, воден от велико състрадание, произнесъл в присъствието на буда Локешвара-раджа редица обети, в които се кълнял да достигне състояние на Буда, като при това превърне своя свят в чиста земя, рай, в който всички, родили се там, ще имат най-добрите условия за усъвършенстване и ще придобият нирвана, като повече не се раждат на никакво друго място. Ето как това е казано в сутрата:

„Дхармакара казал:

„Желая Почитания от Света, проявявайки велико състрадание, внимателно да ме изслуша! Ако аз наистина се сдобия с най-висше бодхи и постигна истинно просветление, то в моята страна на буда, притежаваща невъобразими заслуги, добродетели и великолепие, няма да има адове, зли демони, птици и зверове, летящи и пълзящи насекоми.

Всички живи същества, стигащи до обитателите на света Яма и трите лоши свята, които ще се родят в моята страна, ще бъдат преобразени [от силата] на моята Дхарма, мигновено ще достигнат ануттара-самяк-самбодхи и няма да се родят отново в лоши области на съществуването. Ако не изпълня този обет, няма да придобия ненадминатото истинно просветление.

Когато стана буда, всички живи същества от десетте страни на света, които се родят в моята страна, [ще получат] тела с цвят на пурпурно блестящо истинско злато и тридесет и двата признака за велик мъж. Крайниците им ще бъдат прави и чисти. Ако телесният им облик се различава по нещо [от гореописания], ако притежават някакво уродство, тогава няма да получа истинско просветление.

Когато стана буда, всички живи същества, които се родят в моята страна, ще знаят съдбата си в продължение на безброй [минали] калпи, [а също така] ще знаят стореното [от тях] добро и зло. Те ще могат да прозират и възприемат със слуха си явления от миналото, бъдещето и настоящето в десетте посоки на света. Ако не изпълня този обет, няма да получа истинно просветление.

Когато стана буда, всички живи същества, което се родят в моята страна, ще се сдобият със способността да проникват в чуждото съзнание. Ако не могат да научават за мислите и [съдържанието ] на съзнанието на обитателите на трилиони земи [на другите] Буди, да не постигна истинно просветление.“

Дхармакара изпълнил всичките си обети и станал буда на име Амитабха, а неговият свят се превърнал в райска земя. В нея растат дървета с листа и цветове от скъпоценни камъни, разноцветни лотоси, големи като колелото на каруца, летят прекрасни магически създадени птици, които пеят за Буда, Дхарма и Сангха. Вместо пръст по земята има златен пясък, а дъждовете в този свят падат само нощем. В този свят практически няма страдания и дори родените в него се появяват не от майчина утроба, а от лотосов цвят.

Родилите се в тази Щастлива Земя хора се усъвършенстват по пътя на Дхармата под ръководството на самия Амитабха, а после навлизат направо в окончателна нирвана.

Но от всичките обети на Амитабха особено важен станал един: неговото обещание, че всеки човек независимо от неговите постъпки непременно ще се сдобие с раждане в Сукхавати, ако напълно уповава в Амитабха и с нерушима вяра повтаря името му.

Може да възникне въпросът в такъв случай какво става със закона на кармата?

Той продължава да действа, макар и трансформиран поради великите обети на Буда и енергията на неговото велико състрадание. Например убиецът, повярвал в Амитабха, след смъртта си няма да се озове в ада, а ще остане в лотосова пъпка толкова време, колкото е нужно за изчерпването на лошата карма, сътворена от убийството. След раждането си в Сукхавати той дълго време няма да бъде допускан сред обществото на светците и дълго ще бъде лишен от възможността да лицезре буда Амитабха.

Култът към Амитабха и неговата Чиста Земя се оказал признат в целия свят на махаянския будизъм (съществуват сведения, че дори такъв велик философ като Васубандху на преклонна възраст се отдал на почитане на будата на Безкрайната Светлина), а в Китай и Япония се появили дори школи, проповядващи вярата в Амитабха и неговите велики сили като главен път към освобождението.

Китайската школа на „Чистата Земя“ (Дзинту, японски – Дзьодо) била създадена през VI – VII в. от Тан-луан и Шан-дао, макар че началото й било поставено още на границата на IV – V век от знаменития монах Хуей-юан.

През ХII в. тя се пренася в Япония, където бързо придобива по-радикален характер: монахът Синран я реформира, като създава собствена японска школа на „Истинната вяра на Чистата Земя“ (Дзьодо син-сю), която и сега е най-популярното в Япония разклонение на будизма.

Синран учи, че днес хората са се изродили и са им недостъпни сложните форми на йогическа медитация, приети в другите будистки школи.

Затова единственият път към спасението за тях е вярата в Амитабха и неговите спасителни сили.

Нищо друго не е нужно – нито дълги молитви, нито сложни методи за съзерцание, нито познаване на философията, нито дори спазване на монашески обети; пламенната вяра заменя всичко.

Сега не е възможно спасение със собствени сили (дзирики), към което призовават останалите будистки школи; единственият правилен път е да се доверим на силите на друг (тарика), т.е. на всемогъщия буда Амитабха.

Синран така упорито подчертава принципа за спасение единствено чрез вяра, че един толкова велик протестантски мислител от ХХ век, какъвто е П. Тиллих, дори твърди, че от всички световни религии „Истинната вяра на Чистата Земя“ най-много се доближава до протестанския принцип за спасения само с вяра и благодат.

Из Евгений Торчинов. СУТРИТЕ НА МАХАЯНА





А сега няколко музикални видеоилюстрации:

















Когато си в лодката, движи се брега.
Когато си на брега, движи се лодката.

Редактирано от Aлekc на 24.08.09 16:10.



Тема Re: Най-разпространената понастоящем форма на будизма [re: Aлekc]  
Автор edinica_nula (познат/непознат)
Публикувано24.08.09 17:10









Тема Re: Най-разпространената понастоящем форма на буди [re: edinica_nula]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано24.08.09 17:38



Добър коментар!



Когато си в лодката, движи се брега.
Когато си на брега, движи се лодката.


Тема Re: Най-разпространената понастоящем форма на буди [re: Aлekc]  
Автор edinica_nula (познат/непознат)
Публикувано24.08.09 18:57



Хей, Алекс, коментарите, които правиш никак не са за изхвърляне и ти, според мен си...
Но да не те "удрям под кръста". Не желая мнението ми да е пречка за никого.


Затова ще си спестя похвалите.
Приеми просто един поклон!

Инак съм привърженик на Тибетската Тантра (Ваджраяна) и на Тантра въобще, ако може да се рече, че съм привърженик на нещо, защото нищо не бих могъл да пренебрегна, или да поставя някое от ученията на заден план.

Ваджраяна е прекрасен път, но е път по който без учител се върви доста трудно, затова не я препоръчвам на никой.
При практикуването на Ваджраяна без наставник е съвсем възможно човек да загуби най-малко разсъдъка си, или да е причина за личната си погибел, или гибелта на други хора.

Според мен, Важдраяна и Тантра въобще (не деля Тантра на индийска и тибетска) имат за първообраз тракийското учение, начин на живот, бит, култура и религия.

Казват в будиските среди, че Ваджраяна е за най-напредналите ученици. Лично не споделям това мнение.
Според мен, Тантра е като живота и тя е нещо като "ускорител" на живота, "ускорител" на Дхарма. Според мен, тя може и трябва да бъде преподавана най-вече на наскоро инкарниралите се в света на хората - на онези, у които са в пъти по-силни и по-неовладяни страстите, емоциите, желанията, жаждата - животинската и нисша природа, като цяло.
Точно така са процедирали траките. Така процедира и живота.
Животът дава. Траките са давали, позволявали са всичко - оргии, блудства, убийства, изнасилвания, разврат, кражби, лъжи, поквара, изродяване...
Защо ли?
Някои казват, че траките са били варвари. Дали е така или не е, може да се спори много, но това мнение хич няма тази цел.
Тантра е разрешителна. Траките също са допускали всичко. Останалите народи са се страхували неимоверно от тях, като същевремено са им се възхищавали и завиждали.
Най-добрите коне, най-красивото и масивно злато, най-твърдите брони, ризници, най-добрите оръжия (които в последствие дори древен Рим взаимства), най-мощната войска, най-смелите, най-хладнокръвните, най-безцеремонните, най-безжалостните, най-веселите, най-щурите, най-лудите... и пр. първенци във всичко.
Обаче това е пълна лудост. Наистина и животът е лудост. Животът е една несъзнателна Тантра.
Именно това е единственото нещо, по което се различава живота от Тантра - съзнателността.
Условието на Тантра е да бъдеш съзнателен през всичките мигове, независимо от действията, които извършваш.

Съзнателен или несъзнателен - животът и Тантра си остават твърде опасно нещо, нещо което повече от лесно може да доведе до страданието. Някои знаят от личен опит, който със сигурност е горчив. Напълно споделям.
Ваджраяна и по принцип Тантра, бива да се практикуват задължително с наставник.

Тхеравада може да мине без наставник. Да, напълно е възможно човек да практикува този вид Будизъм без да има наставник, гуру, лама. Не е задължително. Препоръчително е, но не е задължаващо.

При Махаяна е нежелателно тя да се практикува без наставник. Маже да се обърка човек, да затъне, да тръгне назад, да "изгуби време".

При Ваджраяна просто не може да практикуваш без наставник. Казват даже, че е забранено.

Личното ми мнение, е че човек бива да започне с основите на Будизма, или с което и да било друго учение, или религия, независимо колко е издигнат духовно и колко бързо приема и усвоява.
Човек не може преди да "просветне" - [степен в освобождението, степен на Мокша, някакво ниво на Самадхи, достигането до Буда-Природата (нивото на Тхеравада)] - да има безкрайната универсална състрадателност и себеотрицание (нивото на Махаяна).
Тоест тук имаме две нива. При първото се постига Истината. При второто се утвърждава и интегрира още по-дълбоко в човека в света и в живота. Прилага се.

При третото ниво - Ваджраяна... там пътят и урокът продължават, като те довеждат до пълно просветление, познато като Нирвикалпа Самадхи, което само по себе си в последствие преминава в Сахаджа Самадхи, т.е. напълно интегрирано, напълно просветлено, напълно ясно, напълно свободно, напълно число, напълно любовно, "до мозъкът на костите"...

Лично смятам практиката "Тонглен" (която е прекрасно описана в книгата на Согиал Ринпоче - "Тибетска книга за живота и смъртта") за превъзходно начало. Тя е обаче не само за милосърдните, а и за смелите. Любов и смелост вървят заедно, както са свързани по същия начин - сърдечната чакра с коренната чакра. Ето защо и Давид е победил Голиат. Щитът на Давад е нищо друго освен Любовта - Давидовата Звезда, изобразяваща четвърти енергиен център.

Истината за мен е, че всички религии и учения са едно и също нещо.
Будизма можем да го разберем и от Библията, и от Гитата и от Коран, както и обратното, независимо от комбинациите.


Както се казва навсякъде - най-бързия път към просветлението, това е Любовта.
Ето защо навсякъде почти се залага на сърцето, като начало.
Сърдечната чакра не е само братче на първа чакра, но е братче и на седма.
Колкото е "отворена" едната - толкова ще са "отворени" и другите две.

Извинявам се на модераторския екип и на потребителите за отплесването ми, което не е на пръв поглед по темата!
И не считайте брат си, а т.е. мен за "отворко". Аз съм неспособен на нищо, освен на безчинства и на (само)унищожение.

Редактирано от edinica_nula на 24.08.09 19:25.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.