Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:16 31.05.24 
Религия и мистика
   >> Йога
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
Тема Re: Каква е целта на един йога?нови [re: diwa_orhideq]  
Автор hare shiva (Павли Панев)
Публикувано23.04.06 20:30



Привет диво и красиво Цвете,
Въпросите които ми задаваш не са лесни а и моите знания и опитност са доста ограничени. И все пак- опит за отговор.
Питаш ме дали съм правил опити за измерване на "мъдростта" или да зная някакви данни по въпроса. Ще го свържа и с последния въпрос за смисъла, който влагам в това понятие.
Има един старинен израз: На дъното му - просо сееш. Този израз доста точно отразява според мене същноста на понятието "мъдрост" Да търсиш и да намираш същноста на нещата, основната им същност и най-вече да намираш същността на същностите. Например: Да си отговориш на въпроса: Каква е причината живите същества да са живи? Или: Как е създаден света?, Каква е причината света да съществува?
И един пример от Упанишадите: Да разбереш коя е причината да чуваш(благодарение на което чуваш), а не това което чуваш? и Коя е причината да виждаш, а не това което виждаш? и т.н. - да миришеш, да вкусиш, да усещаш, да мислиш.- Кена Упанишад, Първа част.
Например К. Кънев е превел така стих 2. "Мъдреците изоставят това което е слушането...(по нататък превода му не ми допада)"
И от тук за измерване на "мъдрост". Нямам такава информация сега някой да прави такива измервания. А дали може да се измерва това понятие?
Навремето са устройвали нещо като състезание, като доказване кой е по-мъдър. В редица Упанишади има загатване за такива спорове- състезания.
Например в Чхандогя Упанишад, първи раздел, 8 част: Спор между Шилака Шалаватя, Чайкитаяна Далбхя и Правахана Джайвали за УДГИТХА.
Или в Брихадараняка Упанишад, втора глава, първа брахмана: Спор между Гаргя и Аджаташатру.
И в същата упанишада в трета глава, първа брахмана. Цар Джанака ще даде награда от 1000 крави на победителя в диспута.
Стих 2. в превод пак на К. Кънев:"Той(Джанака- моя добавка) им каза: "Почитаеми брахмани, нека този от вас, който е най-много брахман(т.е. най-мъдър- уточнение на К.Кънев) да отведе тези крави." - Тук както и в други упанишади победител е Яджнавалакя.
И по втората част на въпросите. Насочването на Прана към мозъка и Сахасрара чакра да доведе до "фрагментарна" мъдрост, да бъде за сметка на други познавателни процеси , да доведе до въздействие с обратен знак.
Доколкото разбирам ме питаш дали с йога се става ненормален- това което твърдят вълците. Прочети всички упанишади и ако откриеш там някой да е получил такъв подарък от йога ще си отговориш на въпроса сама. Не, няма такова явление! Има неправилно практикуващи и незнаещи. Те постигат тези "успехи".
А насочване на Прана към мозъка води до изостряне на сетивата, на всички познавателни процеси и в резултат се получават редица сидхи. Но това не е крайния резултат, който търси истинския йога. Той се учи и да се отдръпне от сетивата. Защо? - След като получиш съвършенни сетива, получваш и огромно количество информация. Тази инфо трябва да се осмисли, да се обработи, а пречка за този процес са сетивата изземващи Прана. Като се научиш и да спираш притока на Прана към сетивата(отдръпване, но по собствено желание, когато сам решиш), тогава анализа на информацията и синтеза на нови идеи и хипотези е най-съвътшен. Тогава може да започнеш да медитираш. И все пак новородените идеи са хипотези. Те трябва да се докажат( според мене). И още нещо. Да им намериш практическо приложение.
Дано съм успял поне малко да разсея съмненията ти.
Харе Ом!



Тема Re: усилване на сетиватанови [re: hare shiva]  
Автормъдpeц (Нерегистриран)
Публикувано24.04.06 11:37



Е и какво като подсилиш сетивата с прана, след като целта е да изключиш сетивата изобщо...



Тема отговор на мъдрец за сетиватанови [re: мъдpeц]  
Автор hare shiva (Павли Панев)
Публикувано24.04.06 12:00



Привет Мъдрецо,
Трудно е да се отговори на мъдрец, особено от такъв дребен човечец какъвто съм аз. А и ти сигурно знаеш отговора, защото за да стане един простосмъртен -мъдрец, той минава по този път.
Отговора е като, че ли нещо подобно на отговора на въпроса: Защо се храним, като знаем, че после ще огладнеем пак?
Като, че ли без това не можем! Трябва да пробваш и тогава разбираш!
Харе Ом!



Тема Re: нисколатентна инхибициянови [re: diwa_orhideq]  
Автормъдpeц (Нерегистриран)
Публикувано24.04.06 12:01



Ако беше прочела Йога-даршана, щеше да знаеш, че нисколатентна инхибиция е термин, с който се означава третото състояние на съзнанието, известно още като разхвърляно (викшипта). Именно за това състояние са характерни ниски нива на потискане на модификациите на съзнанието и в частност на породените от външни стомули. Поради тази причина в съзнанието проникват абсолютно нефилтрирани влияния, предизвикващи неадекватни реакции, които дори при маймуните са индикатор за сериозни психотични разтройства. Макар че за целите на твоето изследване вероятно не е нужно да стигаш чак до маймуните и можеш с успех да се възползваш от методите на интроспекцията или форумния контент-анализ.



Тема Re: защо се храним?нови [re: hare shiva]  
Автормъдpeц (Нерегистриран)
Публикувано24.04.06 12:29



Храним се, защото не сме постигнали нужното равнище на самоовладяност. Онова момче в Бихар след три седмици ще направи една година без храна...



Тема Re: нисколатентна инхибициянови [re: мъдpeц]  
Автор diwa_orhideq ()
Публикувано24.04.06 18:13



Я, можел си да бъдеш и готин Макар, че пак говориш като 'праволинеен йога философ'. Пък и всичко трябва да има сотериологична функция, иначе е безпредметно да се занимаваме, затъваме в самсара...

Съгласна съм с обяснението ти. Боравиш елегантно с идеята, но изпускаш един момент, който ми попадна случайно. Идеята е, че филтрацията на приходящите стимули е жизненоважна за запазване на трезвия разум и при нормален човек голяма част от потенциално входящата информация бива своевременно прекъсната. Но има една под-идея, според която, ако нисколатентната инхибиция е налице при човек с IQ доста по-високо от средното /а не при маймуна с вероятно доминиращо образно мислене/ и той има активна нагласа за решаване на проблеми, то това би могло да отведе до състояние доста противоположно на психотичното... Щом не си запознат, най-вероятно е само хипотеза, но все пак остава интересен и отворен проблем. Поне за мен.

Та, можем ли да погледнем към един друг модел, който ми се върти последните няколко дни. Не към разсейваното равнище на съзнанието /викшипта/, а към едно овладяно внимание. Което от своя страна е способно да подсигури нужната бдителност, така че да може да се активира целия наличен капацитет необходим за преработката на постъпващата информация. Ако е възможно да разширим малко, чрез отработена способност за групиране и/или други системни тренировки, 'гърлото' на краткотрайната памет, и увеличим нейния обем над горната граница от 9 айтема. Като в това разширено пространство закрепяме, вече достатъчно устойчиво, частичните резултати от извършените сложни умствени операции. Същевременно да прикрепим към тази маса и 'ейдетична' способност за съхранение и репродуциране на представни и абстрактни единици и включим това към процеса на диагностициране на решавания проблем. Тук можем да прибавим и флуидната течливост на свободните асоциации, като противовес на функционалната фиксираност /сковаваща нагласа работните единици да бъдат разглеждани единствено в затвърдените си линии/. Ако към етапа на генериране на решения прибавим освен проба-грешка, алгоритъм, евристика и не дотам спонтанни инсайт процеси - чиято поява е предизвикана от предварително автопрограмиране и подпрагово опериране с множеството локализирани и съхранени айтеми. Можем също, в критичния етап на оценка на разгърнатите решения, да отслабим емоционалната въвлеченост.

Знам, че е много опростен модел, но мисля, че виждаш скелето. И се чудя, ще бъде ли това 'информационен шок', ще може ли нервната система да го поеме и как можем да я предпазим от изгаряне.


'Йога-даршана' не съм я чела, макар да съм чела за петте равнища на съзнанието. Истината е, че я взех преди време, но ми е доста трудно четивна и нямам месеци и месеци свободно време, което да отдам на едвам различимо предвижване по редовете... А и това, което ми дава Brahman понякога ми е в повечко Паринамите ми ги обяснява вече повече от 10 часа и сме още в началото на разбирането Хубавото е, че той е търпелив



Тема Re: постъпваща информациянови [re: diwa_orhideq]  
Автормъдpeц (Нерегистриран)
Публикувано24.04.06 19:43



Каква постъпваща информация, каква обработка?! Тук за йога ли говорим или за лечение на ученици, страдащи от дефицит на вниманието? При еднонасоченото съзнание (устойчиво концентрирано върху един-единствен обект) всички външни източници на информация са изключени, заедно със самата възможност за продуциране на емоционална въвлеченост. Remember, вайрагя е непременно условие за самахита-читта - никаква въвлеченост, никакви сигнали от външния свят; нещо повече, никаква проприоцептивна дейност. Манас престава да функционира в качеството си на орган на вътрешното осезание и се модифицира в апарат за, да я наречем, мнемична ейдетика, при това същностна. Образите на самите неща, извлечени от латентната памет за истинското битие, засияват в манас сякаш са негова собствена форма. Единственият флуид, който може да се очаква в това състояние, е дъждът от истини, изливащи се от Облака на Дхарма.

Само че едва ли ще те огрее късметът да намериш йога в това състояние.



Тема Re: Паринамитенови [re: diwa_orhideq]  
Автор69 (Нерегистриран)
Публикувано24.04.06 22:46



Брахмане,

давал ли си информация за Паринамите тук в този форум???


Има желаещи да ги разберат по-обстойно!!



Тема Re: постъпваща информациянови [re: мъдpeц]  
Автор diwa_orhideq ()
Публикувано25.04.06 08:20



ох



Тема Re: Паринамитенови [re: 69]  
Автор diwa_orhideq ()
Публикувано25.04.06 08:28



Brahman е говорил тук /в темата за сутрите/ за паринама, крама, кшама и ниродха кшама и е дал една от интерпретациите на ниродха паринама, самадхи паринама и екаграта паринама. Можеш да ги намериш във вибхути пада




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.