Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:08 28.05.24 
Футбол
   >> Фенклуб Британия
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | (покажи всички)
Тема британска музиканови  
Автор SevenYearBitch (Quadrophenia)
Публикувано20.01.07 22:05



ето малко инфо за една от най - влиятелните английски групи за всички времена, което бе написано от апатия и скука по жълти хора (:

The Smiths

дъ смитс - един прекрасен слънчев ден общ приятел запознава джони мар и мориси и така се ражда най - важната група за британския поп - рок от времето на бийтълс.
през 1983 дъ смитс издават първия си сингъл hand in glove чрез един от най - значимите инди лейбъли през 1980', а както се оказва и през 90' и новото хилядолетие - rough trade. тази песен е преломен момент в историята на британската музика, защото предоставя на широката публика поетични лирики, градящи се на препратки към книги и филми и явна интелектуалност, почти незабелижима до онова време и рядко достигана и до днес. този сингъл помага на англия да се отърве от залялата я 'фалшива бийтълмания', ако използвам термина на дъ клаш - ню уейва и прави път за връщането към традициония китарен поп - рок, познат ни от времето на бритиш инвейжъна.
мориси никога не е страдал от липса на желание да шокира с двусмислени лирики и спорни теми, около които да се градят песните му. в hand in glove много хора откриват хомосексуални намеци и изрази, което помага името на групата да придобие известно в определени среди.
hand in glove достига до 125 място в сингъл чарта на великобритания, става номер 1 в американските инди чартове и предизвиква безкрайни хвалби от английските седмични издания занимаващи се с музика (NME и melody maker).
следващия сингъл, брилянтния this charming man, използващ реплики взето директно от филма "Sleuth" ("A jumped-up pantry boy who never knew his place"; лириките продължават 'He said return the ring/ he knows so much about these things;) стига до номер 25 в английския сингъл чарт. интересно е да се отбележи, че във филма 'а jumped up panty boy' е използвано като обида, докато в песента на дъ смитс се изразява съчувствие и симпатия - доказателство, че дъ смитс слагат под щита си всички изолирани и отчуждени от обществото тийнейджъри.
what difference does it make е третият сингъл от предстоящия албум 'the smiths' и достига до 12 място в английския чарт. по това време групата вече е подложена на критика заради песента reel around the fountain, която някой смятат за възхвала на педофилията и насилието над деца. това е първия, но не и последния случай, когато мориси публично трябва да защитава поетичните си текстове.
дългоочаквания дебют на групата излиза в края на февуари 1984 и я превръща в най - известната, коментирана и влиятелна нова банда в британия. албумът дебютира под номер 2 в класацията за албуми на англия. също така често попада в топ ХХХ на най - добрите албуми за всички времена.
следващия сингъл на групата е песен, която не попада в дебютния албум - най - успешната композиция на дъ смитс до този момент, която обаче не отговаря на качеството на предишните сингли - heaven knows I'm miserable now. много мастило е излято за би - сайда на сингъла, озаглавен suffer little children, която също е и последната песен от дебютния им албум. в тази песен се разказва една от най - мрачните приказки на британия, историята на мъж и жена с фамилия мурс, които убиват няколко деца през 60' в манчестър (пословично известните moors murders). въпреки очевидната симпатия на мориси към тези деца и близките им (част от които са споменати поимено) (what they've done/ I've done) и запомнящия се текст (you'll sleep but you'll never dream; oh, manchester, so much to answer for') песента раздвижва цяла англия.
небезизвестна е историята, когато бащата на едно от трагично загиналите деца чува песента в бар и мисли, че това е гавра със светлата им памет.
мориси лично го търси и разяснява своята позиция по песента, казвайки след това в интервю, че 'аз можех да бъда едно от децата, защото растях в същия период, по същите места').
следващия албум на групата е великия hatful of hollow. това е нестудиен албум, където са събрани неиздавани парчета, сингли, които не са попаднали в албума и изпълнения на живо от сесиите на групата с бибиси и влиятелния диджей джон пийл.
някой от версиите в този албум са смятани за по - добри в сравнение с оригиналните от публиката, критиката и самата група, а това е друг албум, който често попада в класацийте на критиката за най - добър албум за всички времена.
скоро след това групата издава william it was really nothing, написана като отговор на слуховете, че мориси и негов неинтимен приятел - вокалиста на the associates бил макензи - имат сексуална връзка. големият хит обаче е една от най - популярните песни на дъ смитс, наречена how soon is now?. репликата се превръща в catch - phrase и е една от най - успешните песни на дъ смитс в америка, както и една от любимите песни на феновете на дъ смитс. в класация на vh1 за 50-те най - добри текстове тя попада на второ място, след 'one' на u2.

през 1985 дъ смитс издават втория си албум meat is murder...



Тема Re: британска музиканови [re: SevenYearBitch]  
Автор SevenYearBitch (Quadrophenia)
Публикувано20.01.07 22:06



meat is murder е издаден през 1985 и въпреки някой критики, че албума е по - слаб от дебютния им албум meat is murder дебютира под номер 1 в чарта на англия.
по това време интервютата на мориси предизвикват все повече вълнения в родната му англия. както си личи от името на албума мориси проповядва вегетарианството и допълнително се обявява против монархията, псува маги тачър и нейната политика и обвинява благотворителната band aid в лицемерие и търсене на популярност на гърба на страдащи хора в африка.
по същото време групата издава песен непопаднала в албума - shakespeare's sister, която достига до номер 26 в английския сингъл чарт.
голямо внимание се обръща на неуспеха на сингъла that joke isn't funny anymore, който не успява да влезе в топ 40.
meat is murder често е смятан за най - слабият албум на дъ смитс, въпреки многото силни песни.
rolling stones поставя meat is murder под номер 295 пред дебютния the smiths в своята мащабна класация 'най - добрите 500 албума на всички времена'.

следващата песен на групата обаче възвръща доверието на публиката в дъ смитс. the boy with the thorn on his side, за която някой твърдят, че е написана за джеймс дийн, който е идол на мориси, слага началото на най - успешния период на групата и поправя пътя за класическия the queen is dead

след дълго забавяне поради проблеми със собственика на rough trade geoff travis the queen is dead е издаден през 1986 и дебютира под номер 2 в английския чарт за албуми.
това е най - популярния албум на дъ смитс и по общо мнение - най - добрият албум, която групата някога издава.
първият сингъл bigmouth strikes again не постига очаквания ефект. мар нарочно търси експлозивен сингъл в стила на 'bang, bang, bang' на роулинг стоунс. с подкрепата на собственика на rough trade той е предпочетен пред there is a light that never goes out, която е желания първи сингъл от мориси.
в последствие there is a light that never goes out е обявена за песента епитом на дъ смитс и може би тяхната най - добра и популярна песен.
оценки различни от безлимитни хвалби получават само never had no one ever, която е смятана за песента - клише на дъ смитс, с лирики изразяващи депресия и липса на любов в типичния за мориси стил на пеене, демонстиращ нещастие.
другата е vicar in a tutu, а всички други са признати за абсолютни класики и по - голяма част от тях са често цитирани като някой от най- добрите песни, създавани някога от която и да било група.
първата песен the queen is dead често е оценявана като едно от най - добрите пилотни парчета на албум. в нея се разказва истинската история на психически болен човек, който избягва от лудницата и прониква в бъкинганския дворец, където говори с кралицата. песента е в първо лице.
frankly mr.shankly е пряка критика към собственика на geoff trade с типичните за дъ смитс запомнящи се лирики (

Fame, Fame, fatal Fame
It can play hideous tricks on the brain
But still I'd rather be Famous
Than righteous or holy, any day
Any day, any day


But sometimes I'd feel more fulfilled
Making Christmas cards with the mentally ill
I want to live and I want to Love
I want to catch something that I might be ashamed of


)

третата песен е безспорна дъ смитс класика - I know it's over. често е цитирана като най - добрият текст на мориси, а и когато човек я чуе лесно може да си помисли, че музиката и текстовете в музиката не могат да бъдат много по - добри от това (:

в cemetry gates мориси използва своя идол оскар уайлд като патрон - пазител срещу критиките за плагиатство, уповавайки се на великата му мисъл, че 'таланта взема назаем, гения краде'.
също така обаче критикува по - малко талантливи хора, които използват чужди реплики и ги представят за свой собствени.

последната песен от албума е some girls and bigger than others. освен изключителна песен, нейното място като последна песен след there is a light that never goes out показва колко далеч могат да стигнат дъ смитс в този период, предизвиквайки своя собствен талант, критиката и широката публика, което също е доказателство, че както дъ клаш в периода london calling, групата е способна да направи всичко, което желае.

този албум често е попадал през годините под номер 1 в класации за най - велики албуми на списания като NME, melody marker и Q. манията на NME по личността и текстовете на мориси е толкова безгранична, че критиците на списанието го наричат 'new Morrissey express' (ню мориси експрес; истинското име на списанието е new musical express).
20 години след излизането на албума - 2006 - списанието посвещава цяло издание на the queen is dead, а дъ смитс са една от четирите групи (заедно с led zeppelin, the rolling stones и nirvana), за които NME и melody marker имат специално издание посветено изцяло на тях.

по - късно през същата година групата издава една от най - добрите си песни, които не попадат в студиен албум - panic. грешно взета за ода към разизма, заради запомнящите се реплики 'burn down the disco/ hang the 'blessed' dj' (по това време клубната културата в англия е територия на цветнокожите), тази песен всъщност е критика към радиото, телевизията, популярната култура и в крайна сметка - обществото - за своята апатия и предпочетанията им.
непосредствено след като се съобщава, че ядрения реактор 'чернобил' е претърпял авария, се пускат същите лигави лайна, които сме обречени да слушаме и до днес.
тази песен е израз на възмущението на мориси. песента започва с 'panic on the streets of london/ panic on the streets of birmingham/ I wonder to myself/ could life ever be the same again?'

през същия период групата издава и сингъла ask, а също така претърпява и няколко кадрови промени и вътрешни проблеми - andy rourke е уволнен по най - грубият начин заради пристрастеността си към хероин, craig gannon става ритъм - китарист на групата, а брилянтния китарист и създател на песни джони мар страда от депресия и 'пие повече, отколкото може да понесе'

през 1987 групата...



Тема Re: британска музиканови [re: SevenYearBitch]  
Автор SevenYearBitch (Quadrophenia)
Публикувано20.01.07 22:08



през 1987 дъ смитс са на върха на своята популярност, но не всичко върви добре вътре в групата. въпреки това годината започва добре с издаването на синглите shoplifters of the world, unite!, която е любимата смитс песен на мориси и sheila take a bow. двете песни достигат респективно до 11-то и 10-то място в сингъл чарта на англия.
издадени са почти индентичните комлилации the world won't listen за британия и louder than bombs за северна америка със съответно 16 и 24 неиздавани песни, демота и сингли.

louder than bombs е издаден първи и съответно предизвиква голям интерес сред хардкор феновете на дъ смитс в англия. дотам, че само чрез внасяне от америка албума стига до номер 38 в английския чарт за албуми.

през август 1987 един от двамата музиканти образуващи ядрото на дъ смитс и отговорен за по - голяма част от музиката на групата - китариста джони мар -напуска дъ смитс завинаги.
дълго време джони мар и мориси таят вражда по отношение на музикалната насока на групата. мар е ядосан от факта, че според него звученето на дъ смитс не се развива и групата не прави стъпки напред, както и с нежеланието на мориси да експерементира и упорството му да прави кавъри на изпълнители от 60'.
вокалът мориси от своя страна е раздразнен, че мар участва в странични проекти и не се концентрира напълно върху дъ смитс.

резултатът е, че по времето, когато последния четвърти албум на групата е издаден, дъ смитс вече са история.
strangeways, here we come е най - негативно приетия албум от критиците, но въпреки това е назован и от четиримата члена на дъ смитс като техния най - добър албум. публиката също е раздвоена, но към момента може лесно да се каже, че албума е издържал теста на времето и се смята за лебедовата песен на група от ранга на която може да не видим в близките десетилетия.

след края на дъ смитс джони мар участва в множество странични проекти и прави група с вокала на ню ордър, а след това записва два албума с the the.
мориси започва успешна солова кариера, която му позволява да има топ 10 сингли в три последователни десетилетия в англия. към 2007 мориси има 8 албума. viva hate (1989), който дебютира под номер 1 в английския чарт и нетрадициония kill uncle(1991) са първите два солови албума на дъ моузър. следва your arsenal (1992), който често е смятан за най - добрият солов албум на мориси и също стига до номер 1 в класацията за албуми на англия, а освен това получава грами номинация за най - добър алтернативен албум.
vauxhall and I (1994) е последния успешен албум на мориси в този период и както предишните му тави също стига номер 1 в чарта на англия. следват два експерементални албума, които не са приети много добре нито от феновете, нито от критиката и чийто продажби са нищожни в сравнение с дотогавашните солови успехи на мориси.


и след това нищо.


до 2004, когато мориси се връща с you are the quarry след 7 години отсъствие от музикалната сцена и изгнаничество в лос анджелис. албумът дебютира под номер 1, записва два топ 3 сингли и общо четири топ 10.
последният му албум (към 2007) ringleader of the tormentors излезе под вихрушка от хвалби от специализираните издания и не особено учудващо дебютира под номер 1 в англия и под номер 27 в америка.



Тема Re: британска музиканови [re: SevenYearBitch]  
Автор vogelfrei (el topo)
Публикувано20.01.07 22:31



Поздравления ! Любима група и, разбира се, безкрайно влиятелна за прехода от пънка към съвременното инди.

Най-любопитното при Смитс е химията между привидно еднообразна музика и дяволски задълбочени и метафорични текстове. Едва ли ще е пресилено да кажем, че Мориси е рок-поетът на 80те, така както Роджър Уотърс на 70те или Том Йорк на 90те. Лириката му е лабиринт от загадки, който дори и да преминеш, накрая цялостният смисъл остава все така недостъпен. Отделно, че заявяването на позиция при Мориси никога не е демонстративно, напротив - искреността е във всяка дума.

В отговор на:

най - успешната композиция на дъ смитс до този момент, която обаче не отговаря на качеството на предишните сингли - heaven knows I'm miserable now




Хм, на мен това ми е една от най-любимите техни, а със сигурност и една от най-представителните. Иначе комай любимата ми смитсщина е "Still Ill". Does the body rule the mind... :)

Колкото до Анди Рурк, той сега свири в група с Мани от Стоун Роузис и Питър Хуук от Джой Дивижън/Ню Ордър. Чакат вокалист, за да издадат продукция. :)



Тема Re: британска музиканови [re: vogelfrei]  
Автор SevenYearBitch (Quadrophenia)
Публикувано20.01.07 22:52



ами общо мнение, което и аз самия поддържам е, че heaven knows I'm miserable now не е в същата категория като what difference does it make например.
самият мориси заявява задоволството си, че толкова слаб текст и сравнително слаба композиция е приета толкова добре от публиката - доказателство, че дъ смитс са се утвърдили и може да им бъде простено всичко.

а still ill показва безкрайната наглост на мориси 'I decree today that life is simply taking and not giving/ England is mine and it owns me a living' ебати наглото копеле, много радва (:


иначе смисъла на песните на мориси почти винаги са улавя, но забележителното е начина, по който ги предава.. въпрос:
колко велика е репликата 'why pamper life complexities when the leather runs so smooth on the passenger's seat'

отг:
много. просто е гениална.

а дали мориси е искрен - не съм съвсем убеден. има много вярни неща, но ще цитирам две негови мисли:

'аз съм 80% артист и 20 % човек'

и

'обичам да лъжа. много е полезно'

не казвам, че двете говорят за неискреността на мориси, но странното му държание на моменти пряко противоречи с някой от идеите, които е използвал в песните си (:

п.п. бтв, ще пиша и нещо като заключение за дъ смитс..



Тема Re: британска музиканови [re: vogelfrei]  
Автор SevenYearBitch (Quadrophenia)
Публикувано20.01.07 23:52



дам, всъщност съм съгласен, че има някой неща, които трябва много да си блъскаш главите да ги разбереш и тогава си остава просто твоя си интерпретация

.
което е присъщо само на великите текстове (:

а че мориси го играе срамежлив аутцайдер - и че навряно е бил - не се съмнявам .

не, не съм го слушал (:
линк ? (:



Тема Re: британска музиканови [re: SevenYearBitch]  
Автор vogelfrei (el topo)
Публикувано21.01.07 00:32



грешка на езика

.

Иде реч за кавър на "This Charming Man" всъщност...



Новия Дефтоунс чу ли? Тез момци нямат спирка по пътя към вечността.



Тема Re: британска музиканови [re: vogelfrei]  
Автор dioforever (Anglo Spaniard)
Публикувано21.01.07 04:57



Като каза Роджър Уотърс,имам на оригинално CD" Amused To Death",навремето си го купих за 35 марки,слушах го на CD плейър Yamaha и тонколони Cerwin Vega.Сега го слушам на компа,рипнат от някъде си,на някакви скапани колконки.


Всичко отива на тотален погром.Според някакви учени,биологичния часовник на вселената в момента показвал 11:55,така че от утре мисля да потроша компа,да си купя отново хубав плейър и да си купувам супер аудио сиди-та и да се върна към първичните неща,защото кой знае...


Ronnie was here...


Тема Re: британска музиканови [re: vogelfrei]  
Автор Omni (no surrender)
Публикувано21.01.07 06:16



Деф-кое!?!?!

Защо се излагате бе, ето го момичето:



:))))



Тема Re: британска музиканови [re: vogelfrei]  
Автор SevenYearBitch (Quadrophenia)
Публикувано22.01.07 12:23



чух само сингъла, но не и целия албум, въпреки че ми е на доста време на компа.

сега съм ужасно зарибен по libertines и babyshambles и не обръщам изключително внимание на други проекти, а наизлязоха доста албуми на интересни имена през 2006.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.