|
Тема
|
Синята зона
|
|
Автор |
Don_Lino (varnaaddicted) |
Публикувано | 13.05.12 14:02 |
|
Какво ви е мнението за синята зона? Дали се изгражда, за да улеснят живота ни или просто намериха нов начин за печалбарство?
Редактирано от Don_Lino на 13.05.12 14:02.
| |
|
Според мен двете неща вървят заедно.
От една страна няма никакво съмнение, че това се прави единствено с цел печалбарство, а гражданите - кучета ги яли.
От друга страна, надявам се да се улесни малко живота на живущите в тези зони.
Поне, мисля си, ще се прекрати практиката всяка п*тка продавачка в магазин или касиерка в банка да идва на работа с изпърдяния си нисан микра или всеки ка*ал да се мъкне с раздрънкания си опел на работа. Също така има много фирми, които използват улиците за безплатен паркинг на служебните си автомобили - това също трябва да се прекрати.
Всеки който е минавал из центъра в събота сутрин например, вижда че има достатъчно места навсякъде. Т.е. проблема няма да е за живущите, а за приходящите.
| |
|
Ама не забравяй, че живущите в зоната също ще плащат. В София е 100 кинта на година,вероятно и тук ще е подобно.
Какво имаш против Микроните? Взех на малката една К12, но и аз я карам също - малко по-твърдо е окачването, но извън това е перфектна градска количка отвсякъде.
| |
|
Живущите в зоната ще плащат, ама ... ако искат! Или поне тези от тях, които имат къде да паркират. Аз лично си имам дворче, така че няма да плащам. А зоната ще ми от полза дотолкова, че ако все пак ми се наложи да отида до някъде с кола, ще си платя лев-два-три и (най-вероятно) ще спра точно където искам и ми е удобно, а няма да обикалям като хамав (и да горя бензин), докато намеря къде да паркирам.
Сега, ако някой няма гараж или място, или има но ги ползва за търговска дейност, това си е негов проблем.
Другият проблем е, че при издаването на разрешителни за строителство няма никакви изисквания за паркоместа, а на все пак съществуващите гаражи относително лесно се променя предназначението.
Пример: не може на тясна уличка да изсе*еш кооперация с 10-12 апартамента и само 4 гаража, два от които още в процеса на строителството се оформят като нещо друго. В района на т.нар. генералски улици такива примери колкото щеш, а и не само там.
Да не говорим за другият пример, когато всички гаражи в даден район се превръщат в магазини - блоковете до колхозния пазар.
Според мен трябва да се вземат следните мерки от общината:
- При издаване на строителни разрешителни, за сгради с апартаменти - минимум един гараж/паркомясто в границите на имота при площ до 120 кв.м., и минимум две места при площ на апартамента над 120 кв.м.
- При строеж на офис сгради - минимум 1 гараж/паркомясто в границите на имота за всеки 50 кв.м офисна площ.
- Мораториум върху промяна на предназначението на гараж/паркомясто.
- На гражданите, които живеят зоната и имат гараж/паркомясто, да не се издава документ за спиране на "тънки" цени.
- И т.н.
| |
|
След 1.1.2009 г. е задължително да има паркомясто в подземен паркинг за всяко жилище в блок. Иначе не дават виза за строеж. Друг е въпроса, че строителите пак минават тънко - в "осигурените" паркоместа на много места с мъка може да се побере и да изманеврира една Микра, а тези с джиповете хич и не опитват да влизат.
И при нас има дворче и 2 малки паркинга около блока, но да видим когато дойде зоната насам дали ще стигат само за живущите. А и магазинчетата отдолу - ако идват по-рано и има място - ще паркират там.
| |
|
Синята зона във Варна се отменя. Това съобщи кметът Варна Кирил Йорданов на специално свикана пресконференция, на която присъстваха и областният управител Данчо Симеонов, председателят на Общинския съвет Николай Апостолов, директорът на управителния съвет на „Паркинги и гаражи” Мирослав Михов и председателят на общинската комисия по финанси Иван Портних. Решението е взето след провелата се среща между министър-председателя Бойко Борисов, кмета на морската столица и губернатора, на която са били обсъдили ситуацията в града и проектът за Синя зона.
Основният мотив за решението е финансово-икономическата ситуация в страната, както и финансовото положение на всеки автомобилист и семейство в града, заяви Кирил Йорданов, който преди дни обяви, че не е наясно с проекта. Той допълни, че платеното паркиране би довело до задълбочаване на проблема. Кметът каза още, че не може да се ангажира с отговор на въпроса кога ще има Синя зона. Йорданов бе категоричен, че първо трябва да се реализира проектът за интегриран градски транспорт, който значително ще облекчи ситуацията с движението в града.
Зоните за платено паркиране, които се таксуват чрез монтираните вече атомати, продължават да функционират, заяви градоначалникът. „Едно е да въведеш 24 000 места, а друго да са 180.”, аргументира се Йорданов. Той посочи, че за две седмици от всички платени зони в града са събрани 17 000 лева. Те влизат в общината и се използват за подобряване условията на улиците.
не забравяй кой си, откъде си и с какво си бил обут
| |
|
в десятката !
| |
Тема
|
Трябва ли синя зона на Варна?
[re: Don_Lino]
|
|
Автор |
Jay Gould (студенокръвен ) |
Публикувано | 03.09.12 16:24 |
|
Редактирано от Jay Gould на 03.09.12 16:25.
| |
|
|
|
|