|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема
|
Windows to Linux migration
|
|
Автор |
Eol™ (God Of Winds) |
Публикувано | 01.11.10 17:36 |
|
Някой осъществявал ли е успешна миграция от Windows като OS към Linux за малък/среден бизнес? Съответно и MS Office към OpenOffice ?
Някакви други алтернативи на MS Windows за ентърпрайз среда? (като цяло целта е да се избегнат сериозните суми за лицензи)
Terminal Server/ltsp както и WEB-OS/GoogleDocs подобни неща явно няма да свършат работа...
Гледам някакви модерни cloud дивотии от рода на VMware View with PCoIP ама нещо не тая надежда... много XXXL ми се вижда работата
Някакви други идеи по темата?
Редактирано от Eol™ на 01.11.10 18:31.
| |
Тема
|
Re: Windows to Linux migration
[re: Eol™]
|
|
Автор |
tuff slim (ентусиаст) |
Публикувано | 01.11.10 18:08 |
|
"Бизнеса" може да си направи по един хотмаил акаунт и да ползва офис безплатно - word, excel, power point, one note и да си шерва документите.
Иначе няма сериозна и безплатна алтернатива на виндовс и офис, особено за ентерпрайз
| |
Тема
|
Re: Windows to Linux migration
[re: tuff slim]
|
|
Автор |
Eol™ (God Of Winds) |
Публикувано | 01.11.10 18:33 |
|
"Бизнеса" не е само word/excel/power point... не говоря за безплатна алтернатива, а за сериозна като по-ниската цена (колкото и комплексна да е тази величина) винаги се е вземала предвид
| |
Тема
|
Re: Windows to Linux migration
[re: Eol™]
|
|
Автор |
tuff slim (ентусиаст) |
Публикувано | 01.11.10 19:44 |
|
Платения red hat е по-скъп от виндовс - и станции и сървъри. Отделно още няма алтернатива на възможностите за colaboration които имат МС
| |
|
То си зависи от конкретния бизнес - някъде може, някъде не. По-точно, ако се избегнат предразсъдъците, на много места може, зависи какво трябва.
| |
Тема
|
Re: Windows to Linux migration
[re: Eol™]
|
|
Автор |
bsb_2 () |
Публикувано | 03.11.10 20:43 |
|
Проблемът не е толкова хардуерен или софтуерен, колкото в wetware. Несъвместимостта между MS Office и OpenOffice съществува, но е в такива места, където се набутват само разбирачи (примерно макроси, pivot tables, плъгини). Ако такива функции не се ползват, може да се пробва да се мине на OO.
Но като имаме предвид как народът масово не може да работи достатъчно добре с Windows и MS Office, най-вероятно ще се надигне невероятен вой при опит за смяна на познатия интерфейс, колкото и непълноценно да се ползва. Затова казвам, че проблемът не е технически.
Идеи за икономия - хората, на които не им трябва MS Office, да не го ползват. Viewer-ите за тези документи са безплатни, работят достатъчно добре.
Реално какви са разходите - Windows 7 Professional DSP - USD 160, MS Office 2007 Professional DSP - USD 350 (Small Business е по-евтин, 270 долара), Windows Server 2008 Standard - USD 770, Windows Server DSP 5 CALs - USD 150. Лицензите за Exchange не помня колко струваха. Т.е. за един потребител са нужни около 550 долара без ДДС, но и без евентуални отстъпки за обем. Като направим сметката със загубеното време за преобучаване, за доста бизнеси, където заплатите на служителите са по-големи, не е изгодно да сменят платформата.
| |
Тема
|
Re: Windows to Linux migration
[re: bsb_2]
|
|
Автор | miroki (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.11.10 10:30 |
|
някакви невероятни цени даваш , аз като "лицензирах" офиса преди повече от 3 години май 4 вече , 700лв е един Офис , около 300 е ОЕМ варианта и то Бейскик 2007, и на ОЕМ Уина пак е 200долара, ито ХП , а ъпгрейда му към 7 е още толкова а не нов 7.
за 15 -20 ПЦ-та са необходими минимум 20 000лв ако има корел на 1, 2 компа, някой фотошоп и аутокад 2-3, както имам аз.
Сървъра е с каловете над 3500лв да не говоря за ексчейнж.
Колегата с право пита. На нов офис по-лесно се почва с линукс и ОО, на стари потребители е малкопо-кофти.
Има по-евтин вариант за Файлов сървър Устройство дитекнто NAS 1000, 1500 лева с 2 харда и права. Ако няма специалист с Линукс разбира се :)
ОО calk в много отношение има по-добри (интуитивни) неща дори от excel, особено ако се ползват често CSV файлове и енкодинг. При мен има Опен Офис само за отваряне на файлове, някой ако не е настроил ОО да записва в съвместим формат. Като се направи е почти задължително да се направи по дефолт да записва в word 97 2003 например, да някой дето не знае да не запише нещо и го пати и да се чуди и се вайка защо не му го четат.
Тъндърбърд обаче не замества аутлук добре , няма хубави архиви на писмата и експорти. но ако се сейфат на страни, става. За ПДФ програми бол напримр DoPDF, и така.
При така наречено мигриране и преинсталиране на wina с линукс , задължително махане на цялата информация от харда преди форматиране , не само от единият дял. За да няма проблеми.
Няма невъзможни мисии де :)
| |
Тема
|
Re: Windows to Linux migration
[re: miroki]
|
|
Автор |
tuff slim (ентусиаст) |
Публикувано | 05.11.10 19:08 |
|
Това дето го описваш става за гаражен офис и то ако си мераклия да си губиш времето с "администраиране". Small Business Edition е евтин и идва с Ексчейндж и други екстри - можеш сам да си ги провериш с какво точно и колко струва. Ако безплатния софт беше толкова добър, банките щяха да са първите да минат на него. Замисли се защо не са минали.
| |
Тема
|
Re: Windows to Linux migration
[re: miroki]
|
|
Автор | bsb_2 (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.11.10 22:21 |
|
Цените на софтуера от MS съм гледал от сайта на "Мост", че са доста прегледно описани. И са съвсем истински. И не се различават много от тези на други места, даже са по-ниски за някои неща. Можеш да си провериш сам, ако не ми вярваш :)
| |
Тема
|
Re: Windows to Linux migration
[re: tuff slim]
|
|
Автор | bsb_2 (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.11.10 22:25 |
|
Хайде сега, ти пък изкара, че няма добър безплатен софтуер. Има, и то предостатъчно, но просто сравнително малко се пресича с нуждите на бизнеса.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|