|
Тема
|
NAT конекция
|
|
Автор | _ (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.03.05 10:40 |
|
съществува http://www.hamachi.cc/.
хората от сайта казват, че с помощта на сървър могат да се вържат два NAT-нати компютъра директно. (тоест сървъра се използва само за установяване на конекцията между тях, и след това излиза от играта).
е.. как става тоя номер? (предполага се, че нямаме достъп до NAT-ващата машина за да направим port forwarding или нещо такова.)
| |
Тема
|
Re: NAT конекция
[re: _]
|
|
Автор | Flex (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.03.05 11:40 |
|
emi stava - probval sam go i si bachka. Dali naistina servera izliza ot igrata posle ... moje da se pospori
| |
Тема
|
Re: NAT конекция
[re: Flex]
|
|
Автор | _ (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.03.05 11:59 |
|
ако сървърът участва през цялото време и редиректва трафика - всичко е ясно, но хората са написали:
Peer to peer connectivity becomes possible with the help of Hamachi servers that mediate the establishment of an initial contact between peers.
Once peers connect the traffic starts to flow directly between them. This not only ensures that data travels the best route possible, but it also minimizes latency (ping time) and maximizes transfer speeds.
| |
Тема
|
Re: NAT конекция
[re: _]
|
|
Автор |
Mopфиyc (матричар) |
Публикувано | 14.03.05 19:23 |
|
Е, не знам как точно става, но май и Skype ползва същата идея.
Welcome to the real world
| |
Тема
|
Re: NAT конекция
[re: Mopфиyc]
|
|
Автор | Гaнчo (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.03.05 19:52 |
|
Доколкото знам Skype използват свободния трафик на други клиенти които са с реално IP. Това е интересно ще си поиграя да го пробвам.
| |
|
Ако постановката е следната
PC1 -> NAT1 <-> NAT2 <- PC2
PC1 отваря UDP port и праща пакет към сървъра. Нека например се отвори порт 1025. След NAT1 този порт се транслира до порт 60001 например. Сървърът някак сигнализира на PC1 кое е външното IP и външния port след NAT1. Аналогично същата процедура се прилага за PC2. От там нататък PC1 праща към реалния адрес и порт след NAT2, а PC2 към реалния адрес и порт на NAT1. И сървърът може съвсем спокойно да не участва.
На който му се чете - да си намери какво представлява STUN.
Тази постановка все пак изисква NAT сървърите да поддържат подобна схема (iptables за линукс, wingate за уиндоус).
| |
Тема
|
Re: NAT конекция
[re: stefandimitrov]
|
|
Автор | . (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.03.05 17:12 |
|
Не мисля че ще мине номера. NAT-а ще чака обратно адреса на сървъра а не на клиента. Но принципно си прав!
Сървъра инструктира клиентите да изпратят по едно UDP към насрешния като предварително ги е инструктирало кой порт и кой адрес да използват! Така NAT-а е пробит и готово...Само трябва да се подържа връзката отворена!
| |
Тема
|
Re: NAT конекция
[re: _]
|
|
Автор | _ (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.03.05 17:21 |
|
заинтригуваните могат да погледнат как става хватката:
Peer-to-Peer Communication Across Network Address Translators, Bryan Ford, Pyda Srisuresh, and Dan Kegel. USENIX Annual Technical Conference, April 2005
(април 2005 моля ви се. )
а оттук можете да се изтегли програмка за check на собствения ви NAT.
| |
|
|
|
|