|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Светлинното замърсяване
|
|
Автор |
Бeзkoмпpoмиcнa () |
Публикувано | 07.05.09 18:39 |
|
П О К А Н А
На 21 май 2009 г. от 14:00 часа в зала 2. 101 (Учебен корпус 2) на Русенския университет “Ангел Кънчев” ще се проведе:
НАЦИОНАЛЕН СЕМИНАР
“СВЕТЛИННОТО ЗАМЪРСЯВАНЕ”
ТЕМАТИКА НА СЕМИНАРА
1. Светлинното замърсяване – същност, история, симптоми, измерване, енергийни проблеми.
2. Светлинното замърсяване на големите български градове.
3. Управлението на външното осветление – ефективна мярка за ограничаване на светлинното замърсяване.
4. Намаляване на светлинното замърсяване чрез рационално проектиране на осветителни уредби. Нови светлотехнически стандарти за осветление и енергийна ефективност.
5. Светлинното замърсяване и бъдещето на астрономията.
6. Бяла светлина. Икономия на енергия при външно осветление.
7. Съвременни тенденции в осветлението на паркове и зелени пространства.
8. Културата на уличното осветление.
9. Приемане на решения и препоръки за намаляване на светлинното замърсяване.
Лектори по тематиката на семинара ще бъдат: проф. Николай Василев, проф. Христо Василев, доц. Захари Иванов, доц. Димитър Матев, доц. Красимир Велинов, доц. Радослав Кючуков, ст.н.с. Димитър Колев, маг. инж. Валентин Атанасов, маг. инж. Николай Бърдарскии други.
По време на семинара ще се организира изложба на светлотехнически изделия.
За участниците в семинара ще бъде даден коктейл.
За потвърждаване на участието, настаняване в хотел и за информация се обърнете към секретариата на Семинара на тел. 082/888 378, 082/888 319; Е-mail: opetrov@ru.acad.bg
Най-учтиво Ви каним да участвате в Семинара, като при възможност и проявен интерес, може да поканите и други Ваши колеги и заинтересовани лица.
Доц. д-р инж. Радослав Кючуков
Председател на Н К О
| |
|
яко! от доста време се чудя защо еко защитниците все още си траят относно ненужното харчене на електричество за светещи реклами и осветление на несветещите такива.
hell storms, rush over the earth
bestial invasioooooooooooon
| |
|
Добре, че ги има светещите билбордове, че уличното осветление в момента е ужасно, ... но ще го подменят.
А от рекламите печелят: Общината, собствениците на билбордовете и рекламодателите, ... та тенденцията е към увеличаването им.
Които са със светещ екран, както този на "Скобелев" до Кръговото, разсейвали шофьорите и може би ще ги забранят или ограничат, ... тук може еко защитниците да са се намесили.
| |
|
печелят, да, а хората, които плащат за съответните стоки и/или услуги, плащат и сметката за електроенергия, изхабена за осветяване, освен цената за неосветена/несветеща реклама.
hell storms, rush over the earth
bestial invasioooooooooooon
| |
|
Не е така - всеки наемател сключва договор с Общината и си плаща наема за терена и сметката за изразходваната ел. енергия - имат си електромери.
Друг е въпросът, че това осветление може да е дразнещо ярко или разсейващо вниманието, ... и дали това влияние е различно върху жените и мъжете шофьори.
| |
Тема
|
Re: Светлинното замърсяване
[re: Бeзkoмпpoмиcнa]
|
|
Автор | Пpoфи (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.05.09 14:38 |
|
Да ама е `така`.
Цената на рекламното послание се калкулира в крайната цена, която заплаща потребителя /клиента, гражданина, селянина, пазаруващото извънземно/.
Пример:
Цената на изключително важния крем за лице с Кю Тен /повтарям, Кю Тен/ е 1 левче с калкулирани - режийни за производство, опаковка, данъци, транспорт, печалба.
Следва да се калкулира и цената за популяризирането на въпросния изумително важен крем за лице. В тази цена влиза и - наема на билборда в който пък от своя страна са калкулирани разходите на самия билборд.
Така цената става 8 левчета /всички цени са приблизителни/.
Закупувайки въпросния крем ти плащаш и за билборда, наема му, тока му, данъците му и т.н.
п.п. 80% от годишните приходи на Кока Кола се залагат ДИРЕКТНО в рекламния бюджет за следващата година.
| |
|
Ае това е нормално, така работи икономиката. Като спрете да кълвете на "НОВО" и "новата уникална формула" на шибан прах за пране, произвеждан по технология от 1950, тогава може да се очаква нещо да се промени. Дотогава, аз мога да мрънкам на всички мрънкачи, че заради вашето безразборно харчене на пари, разумните българи не могат да се радват на продукти от типа "Добро и изгодно" (Gut und guenstig), като в Германия. Купувайте лъскави стоки, без да гледате качеството, и ще е така. Докато децата в училище се подиграват на съучениците си, че нямат Нокиа Н95 или СониЕриксон Уолкмен, така ще е. Възпитавайте си децата така, купувайте им всичките им прищевки, после мрънкайте колко сте бедни и колко е скъпо всичко. Цените в България са толкова, колкото българите биха платили за стоката.
Гореспоменатото "Добро и изгодно" в Германия се рекламира само в супермаркетите. И народът граби него, защото чипсът с тази марка е прозведен от производителя на Чио, ама няма добавената стойност за марката Чио. Потребителите в България масово са с акъла на 12-годишни деца - искам това олио, щото го рекламират.
Така че не се сърдете на рекламодателите, а на себе си и на другите българи, че не знаете как да си цените парите.
| |
|
Цената се определя от търсенето и предлагането. Например: марка "Сони" или "Мерцедес" са винаги по-скъпи от останалите, които може и да са по-добри, но нямат такава реклама, ... т.е. рекламата е за този, който може да си я позволи като разходи и да я компенсира с печалбите.
| |
|
bump
hell storms, rush over the earth
bestial invasioooooooooooon
| |
|
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|