Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 15:12 18.05.24 
Автомобили
   >> Renault
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови  
АвторCтoян (Нерегистриран)
Публикувано07.03.05 13:31



Здравейте.
Имам Рено Сценик. Он няколко дена почна да ми прави проблеми.Колата е нова на 3 1/2 години, 34000 км. Работеше идеално. От известно време на празен ход работи неравномерно. 1, 2 секунди ок, после оборотите паднат, колата се разтресе, след това пак се стабилизитат за 1,2 сек.....Като дам разко газ на празни обороти газ припуква и придърпва. След като набере обороти е добре. Ако е в движение и подам разко газ няма мощност, придърпва, но при по-високи обороти (над 2500) като, че ли се стабилизира. След 2,3 дена така ми светна датчика за проблеми в електрониката (не винаги свети, само по някога. Когато светне и спра мотора и го запаля пак не винаги светва). Забелязах също така ,че този проблем почти го няма при студен двигател. Като загрее работа се влошава. От ден на ден като,че ли става по-лошо. Вчера например като дам газ до ламарина мотора почти не реагира и започва много бавно да ускорява.
Някой имал ли е такъв проблем? Струва ли си да отида в официално сервиз на Рено (ПроМобил)? Някой знае ли добри сервизи за електрониката на Рено?

Предваритено благодаря.
Поздрави
Стоян



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: Cтoян]  
Автор ESPACE (MPV)
Публикувано07.03.05 18:00



На първо четене май си за смяна на свещи.



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: ESPACE]  
Авторjacob (Нерегистриран)
Публикувано08.03.05 09:10



Предполагам че е 1,6 16 клапана. Тогава най вероятно имаш вода около запалителните бобини или някоя от тях е пробила.
Ако мотора ти не е 16 кл. то някой цилиндър прекъсва - може да е прескочил зъб на ангренажа.
Разбира се, че е най добре в Промобил



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: jacob]  
АвторCтoя (Нерегистриран)
Публикувано08.03.05 13:57



Да свешите са за смяна независимо от това дали има и друг проблем. Май първо тях трябва да ги сменя та после ако го има същия проблем да мисля за друго. Говорих с един електричар от Промобил. Той също каза,че най вероятно е избила бобина.

Благодаря ви за съветите. Мисля,че сте нацелили точно проблема.:-)

Знаете ли някой магазин/сервиз от който мога да купя оригинални свещи и/или масло за двигателя (щото ако някой майстор/търговец реши да ме избудалка сигурно ще успее. Не ги разбирам много тия работи.).

Поздрави
Стоян



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: jacob]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано09.03.05 08:09



Разбира се, че е най добре в Промобил ... доста категорично изказване ...

Колега,

не знам, от колко време следиш форума, но като кадър на ПроМобил (ако не бъркам) ще ми е много любопитно да изкоментираш следния казус:

диагностицирал съм моторче на празния ход на Клио 1.2 за смяна (автомобилът е на колежка на жена ми), но понеже не мога да бъда 100% сигурен, предлагам да отидем до ПроМобил за диагностика.

Та за диагностиката: едно "задкомпютърно устройство" забоде тестера, пусна теста, изчете резултатите и по смисъл изплю нещо от рода "брато, тоя автомобил работи перфектно, тестерът не отчита никакви грешки; а сега беж на касата ..."

За да ти е по-пълна картинката: Клио-то по това време работеше като трактор Беларус от 60-те години на миналия век. И след смяна на моторчето до ден днешен работи перфектно.

Коментар???



Тема Re: VladoRнови [re: VladoR]  
АвторJacob (Нерегистриран)
Публикувано09.03.05 09:01



Здравей,
Донякъде си познал, отскоро имам връзка с Интернет, следя форума от 1 месец и съм от сферата на Рено, но не от Промобил.
Относно Колегите Ще ти кажа, че колкото пясъчинки има на плажа, то една с една няма еднакви. Клиото за което говориш вероятно е от 93 -94 г, По вероятно е Бош Инжекция, ( рядко се среща 1,2 GM инжекция). Люлеене на празен ход може да означава:
1. Проблемен мотор
2. Ламбда сонда
3. Нарушен вакуум под дросела
4. Много редки други причинители ( например компютър, вода в компютъра и т. нат.)
Задачата на диагностика е да провери всички параметри в цифри ( на тестера излизат зададени от компютъра и поддържани обороти и разликата между тях) и т. нар. състояния или статуси ( пример : Пуснат педал за газта, Пълна газ - а това е информазия която се дава при Бошова инжекщия от моторчето за празен ход. За да поддържа празен ход ти трябва да имаш състояние " Пуснат педал за газта" за да знае комщютъра да управлява празния ход.
Вярвам, че има хора, колеги които разбират и знаят много. Но също вярвам, че най добре могат да помогнат фирмените сервизи заради информацията и практиката която се трупа. Разбира се, че всичко зависи от "задкомпютърното Устройство". В Промобил има няколко такива, а аз се справям сам и помощ - отнигде!
При интерес пиши нещо и за твоята практика




Тема Re: VladoRнови [re: Jacob]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано09.03.05 10:13



Занимавал съм се професионално с автомобилна диагностика до към края на 1999-та година. Но не с Рено, а с една дуга европейска марка, дето до към 94-та година залага предимно на прадядото на инжекциона "механичен инжекцион Бош". Работата ми беше безкрайно интересна, но напуснах, защото не смятм, че безболезнено може да съществува система с няколко тесни места от организационен характер (които междувпрочем от разговори с бивши колеги до днешна дата не са се променили на милиметър), а и никак не обичам да плащам за чуждо безхаберие. Пък и освен технческото имам и висше икономическо образование, което успешно (и с цената на много по-малко нерви) ме храни към момента.

Всичко, което знам за инжекционите от поколението на дискутираните във форума модели, съм го научил от човъркане по автомобили (мои, на приятели, познати и т.н.) и от литература. Но основните принципи са почти непроменени още от карбураторово време, само изпълнителните устройстава са по-различни. И като знаеш общата логика, пъзелът не е толкова трудно да се подреди.

Но наистина си има немалко мизерии, които относително лесно се налучкват, но на 100% могат де се хванат само с диагностичната техника на специализираните сервизи. От собствен опит обаче твърдя, че там подборът на кадри е малко едно към гьотере, пък и с трици маймуни не се хранят. Това със сигурност го твърдя за сервизите на 2 немски и една френска марка (за френската сам се сещай коя е).

Та в тази връзка сега автомобилите са ми само хоби. Поддържам редовно цифром и словом 5 автомобила на най-близкото ми семейно обкръжение (в това число 3 Рена и 2 VW-та) и за бъзик (краста и т.н.) от време на време и някой и друг автомобил на познат или приятел.

А за Клио-то от предходния ми постинг - позна - 1.2 моноинжекция Бош.

За качеството на кадрите в ПроМобил: прав си, че мърша има във всяко стадо, само дето като чета отзивите на този форум (+ собствения ми опит по въпроса) ... и по-малко стигам до заключението, че ако някой ден се случи нещо на моя автомобил, което не мога точно да диагностицирам, може би ще ми бъде по евтино да сменя по-ред от най-евтинот към най-скъпото трите най-вероятни причнителя, отколкото да ходя на "диагностика" ... и пак да ме "налучкат" от 3-ти опит.

С цялото ми уважение, но да се твърди, че едина двигател, който ОЧЕВАДНО не работи като хората, работи перфектно, САМО ЗАЩОТО ТЕСТЕРЪТ видиш ли не открил грешка, за мен говори единствено, че на "задкомпютърното устройство" не са му ясни още началните буквички на азбуката. А в тази връзка нали си чувал, че рибата се вмирисва от към главата?

Това е собствено мнение, с което не ангажирам никого в този форум.

Поздрави

В.

Редактирано от VladoR на 09.03.05 10:16.



Тема Re: VladoRнови [re: VladoR]  
АвторJacob (Нерегистриран)
Публикувано09.03.05 13:42



Здравей VladoR,
Ако имаш проблеми или се интересуваш нещо може да ми се обадиш. Ако мога ще помогна.
Остани със здраве.




Тема Re: VladoR [re: Jacob]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано09.03.05 15:17



Благодаря,

надявам се да не се наложи, но човек никога не знае. Може някой ден да се възползвам от предложението ти. Пък и мненията, които споделяш в клуба по същество, са си чиста проба специализирана информация.

Хмммм ... дали пък да не се възползвам още сега от предложението ти: имаш ли идея, защо 2.2 литровия дизел, който се вгражда за първи път в Лагуна изчезва от сцената още преди края на производството на Лагуна 1 (за да се замени от усъвършенствана версия на стария познайник 1.9? На мен ми прилича 2.2 дизелът да е някаква грешка в еволюциата, ама каква???

Не питам само от чисто любопитство - брат ми вече много сериозно си е навил на пръста да си взима Лагуна. До тук се е спрял на 8-клапановия двулитров мотор, аз съм го "ограничил" да е с МАР-сензор, а не с измерител на въздуха (това автоматично го стрелна да търси кола след 96-та год и от финансова гледна точка му охлади мераците предното лято, но сега вече операцията е напълно възможна). От друга страна на пазара разликата между автомобил с бензинов мотор 2.0 литра 8 клапана и 2.2-литровия дизел е меко казано символична. Имам поглед върху дизелите на рено 1.6 и 1.9. Но за 2.2 какво ще кажеш - да няма някаква уловка?

Предварителни благодарности

В.



Тема Re: VladoRнови [re: VladoR]  
АвторJacob (Нерегистриран)
Публикувано09.03.05 17:03



Здравей Братле,

С еволюцията на 2,2 дизел имаш грешка. Моторът 2,2 е с турбо и без турбо , с Евро 1 и Евро 2 (96) . След Лагуна 1, моторът се сложи на Еспас 3 и Авантайм ( 6000) коли произведени. След 2000 г. същия мотор го направиха DCI. На новия Трафик вече пак е 2,2 , но направиха огромни изменения.
Моторът няма проблеми, за съжаление е труден за ремонт, за измерване на компресия, за смяна на погр. свещи и т. нат. Проблем има и със смяната на ангр. к-т.
Лагуна 2, бензин са 2 вида:
Волво мотор 140 коня 16 кл.
Рено мотор 115 коня 8 клапана
Волвото е страхотно, със скъп ангренаж 400 лв.
Рено мотора е добър, нямат сериозни проблеми ангренажа е 100 лв.
Засега това е. Забравих да ти кажа: Рено с разходомер няма( изключение на 1,9 дизел) и някои от новите мотори.
Като изберете, пиши за проблемите им.
Не Избирай кола 94- 95 г.
Успех




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.