|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Aircraft band
|
|
Автор |
ramzes1977 (ентусиаст) |
Публикувано | 03.07.13 13:46 |
|
Нужно ли е да живея до летище за да чувам нещо на ""Airband 118-136 MHz VHF" и дали се ползува още този честотен обхват?
| |
|
Не. Вече всичко е по телефона. 129.100 се чува,почти навсякъде.
| |
|
Благодаря , мисля да налепя една чудесйка от тук и за това питам дали може нещо все пак да се чуе на дози банд :)
Редактирано от ramzes1977 на 03.07.13 23:01.
| |
|
"Всичко" по телефона е за ниско въздушно пространство- малките самолети, които летят и които като се отдалечат от София център / 130.600 /, ако не се чуват , са молени да се свържат по телефона след кацане или след излитане . Не е необходимо да си до летище за да чуеш нещо на този банд.
| |
|
Само за уточнение - 130.600 е Sofia Flight Information Center - това е структура, дето се занимава повече с планирането на полетите, информация за текущите условия и т.н. главно в неконтролираното (G) въздушно пространство. С нея можете да се свържете и по факса и по телефона и т.н. - тази служба практически не може да покрие всичко що се движи над земята само по радиото.
Според мен (за района София) е най-подходящо слушането на 131.100 - това е София Контрол - за самолети, които се насочват да кацат или са излетели от София и 123.700 - това е София радар - за високо летящи самолети. На 123.700 има три излъчвателя и е много по вероятно да бъдат чути наземните станции от голяма територия. Дори и локацията да не позволява слушането на наземните станции, самолетите, които излъчват на тази честота се намират сравнително високо и в един или друг момент е възможно да имат пряка видимост (и съответно чист и добър сигнал) към почти всяка точка от територията на България. Отделно в натоварен ден прелитат около 2000 самолета - т.е. на 123.700 се осъществяват няколко хиляди контакта между наземните и въздушните станции и е голяма вероятността няколко десетки от тях да бъдат приети с отлично качество.
За любопитните колеги кое-какво е в "РВД" прилагам следния
| |
|
Мисля ,че по горе писъх дали е нужно да живееш до летище , но както и да е.Живея в Шумен а през по-голямата част от денонощието съм около Шумен.Сега какво става около София не ме интересува.Защото може да се появи и някой който живее около Байконур или Кейп Канаварал ( пък там кви работи могат да се чуят малии).
| |
|
Около Шумен със сигурност се чува трафика , контактуващ със РВД на летищата във Варна и Бургас. Самите летища може да не се чуват. Отделно ще се чува трафика преминаващ на ръководство и връзка със Букурещ контрол. Отделно военен трафик към Шабла и Балчик.
| |
|
Колега,
Извинявай ако нещо съм те засегнал, опитах се да помогна, но ти не уточни точното си местоположение. От друга страна в България всички живеем "до летище" - територията ни просто не е никак голяма.
Всичко, което написах остава в сила (включително София радар), просто контрола при теб се казва София изток и на 132.250 май - не съм го слушал никога по обясними причини. На 123.700 (радар) със сигурност ще чуваш доста самолети - особено лятото. Не толкова, колкото в Западна България, но предостатъчно да си настроиш приемника.
На майтап и между другото - не аз съм измислил имената, нито имам някаква представа защо източната част от въздушното ни пространство се казва "София изток". Може би по-правилното е да се нарекът нещата с истинските им имена - Варна да си е "пристанище Шумен изток", Бургас да е "Шумен юг", Солун да е "Шумен запад", Констанца да е "Шумен Север" и съответно РВД-то да си нормализира наименованията - "Шумен Изток", "Шумен запад" и "Шумен Юг" - съответно за Варна, София и Бургас
А иначе на Байконур можеш да чуеш чат-пат някой взрив напоследък, а на Кейп Канаварал в момента и дори и това не можеш да чуеш.
Успех с приемника.
| |
|
Тука в търново си се чува SOFIA VOLMET 126.600 . Самолетите се чуват малко по-нагоре би трябвало да са на 131.800 ако не се бъркам. Понякога се чуваха и на някаква съседна честота. Някои сигнали са много силни, случвало се е приемника да е в хола и пак се чува перфектно. Става дума за свръхрегенератор. София контрол се чува диспечера, в случая от ботев връх. Всичко е кръстено София щото там са диспечерите явно.
Иначе дърдорят само на английски и много бързо. Накрая винаги говорят за някакъв контакт.
Може да си пуснете и http://flightradar24.com да гледате кой говори.Редактирано от probaVHF на 09.07.13 18:25.
| |
|
Ами аз не знам защо колегата реагира толкова остро, още повече че аз няма как да знам предварително откъде е той, нито пък мисля, че живеенето в София помага на слушането на каквито и да е радиокомуникации. А по принцип исках да му кажа, че къде седи диспечера и къде седи антената са много различни неща. На Ботев и Черни връх са две от основните им инсталации, има и още много. Но дори и да не чува нито една от наземните станции, пак може да се чуе самолета - той е високо и се чува много лесно, ако е относително близо.
Контакта за който си говорят накрая е указание кой е следващия, който ще ги поеме. Например, ако самолет ще лети на запад и излита от София - първо е София кула, тя им казва "контакт София контрол на 131.800", после София Контрол ги поема и накрая им казва "контакт София радар на 123.700", София радар, като стигнат до границата им казва "контакт Белград радар на ...." и т.н. докато кацнат.
Говорят само на английски, защото преди години имаше една трагедия във Франция, където загинаха маса хора заради някакви абсолютни френски идиоти, които бяха отказали да говорят на английски и нещо се беше объркало страшно. Имаше и други инциденти поради езиковата бариера. Малко след това се прие контакта винаги да е на английски, че да не трябва пилотите да са и полиглоти - все пак прелитат над доста държави. Дори когато са си нашенци си правят официалния контакт на английски и после си разменят няколко думи от сорта "добър ден, приятен полет" и т.н. - демек винаги може да има и неофициална част. Турците например викат на наште (и наште на тях) "добър ден, комшу".
Освен онлайн радарите за радиолюбителите може да е интересно и приемането на ADS-B - това е цифров сигнал, който се излъчва на 1090 MHz от всичко що лети (особено над Европа) и може да се приеме сравнително лесно с не много скъпа техника или антени. В сигнала се съдържа доста информация - местоположение, скорост, посока и т.н. По света има "мрежа" от ентусиасти, като тази мрежа действа като "глобален радар" и всеки може да се присъедини към нея.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|