|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Полезни теми и линкове
|
|
Автор |
jana (хаплива) |
Публикувано | 25.06.08 14:56 |
|
В тази тема предлагам да се запишат по-важни и полезни теми, линкове, тестове ...
Разчитам на вашата помощ за попълване на темата. Всеки отговор може да бъде озаглавен за по-лесно търсене.
| |
Тема
|
Re: Полезни теми и линкове
[re: jana]
|
|
Автор |
jana (хаплива) |
Публикувано | 25.06.08 14:53 |
|
| |
Тема
|
Тестове
[re: jana]
|
|
Автор |
jana (хаплива) |
Публикувано | 25.06.08 14:56 |
|
Редактирано от jana на 29.06.08 19:45.
| |
Тема
|
Психотерапевти
[re: jana]
|
|
Автор |
jana (хаплива) |
Публикувано | 25.06.08 15:18 |
|
| |
Тема
|
Re: Тестове
[re: jana]
|
|
Автор | нaив (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.06.08 17:56 |
|
Моля, не давайте линкове към професионални тестове. Кой знае кой родител ще вземе да си диагностицира детето в случая с Векслер.:( Има си начин за психолозите да намерят кой да е тест съобразно стандартите за разпространение и ползване, приети впрочем на III конгрес на Дружеството на психолозите. Свободното им разпространение в Интернет не е редно.
| |
Тема
|
Re: Тестове
[re: нaив]
|
|
Автор |
jana (хаплива) |
Публикувано | 29.06.08 19:46 |
|
Реших, че щом така свободно се разпространява в нета ще е от полза на някой (като нямах предвид родител) професионалист. Аз също съм родител, но не бих си тествала детето безпричинно. Както и да е, изтрах го дано наистина да е така, а не поредната шега
| |
Тема
|
Re: Тестове
[re: jana]
|
|
Автор | нaив (Нерегистриран) |
Публикувано | 29.06.08 23:37 |
|
"Реших, че щом така свободно се разпространява в нета ще е от полза на някой (като нямах предвид родител) професионалист."
Благодаря. Ще изпратя мейл и на авторите на сайта, доколкото виждам са педагози. Не би трябвало да качват тези тестове, още повече че професионалистите ги познават във варианта на тези доста стари и не много надеждни адаптации. Все пак вероятно по тях се работи на много места.
| |
|
ще ми кажете ли какъв е начина
необходими са ми два теста (за дипломна работа) и не мога да ги открия
| |
|
защо не мърда брояча?
зададох въпрос на 29-ти, а си остана, че последното мнение е на 25-ти
| |
|
Днес, когато живота ни зависи толкова от общуването ... не е ли добре да го развием ... ето една възможност за това:
Общуването заема една огромна част от живота ни. От сутрешното сънено „добро утро” до вечерното уморено „лека нощ” – кратките разговори с близките преди да излезем от къщи, сутрешното купуване на билет, вестник, закуска, кафе, служебните разговори с колегите, с клиенти, електронната поща, интернет, разговорите с приятелите, роднините ни, случайните срещи с познати или непознати…, списъка е безкраен.
Кои въпроси поставя семинара:
* Можем ли да бъдем по-уверени в общуването?
* Правим ли грешки, какви са те и как можем да ги преодолеем?
* Как да изразим това, което преживяваме без да нараним партньора в общуването ни?
* Важно ли е какво Другият мисли, чувства, преживява?
Редактирано от realmagick на 29.03.10 11:41.
| |
Тема
|
Re: Психотерапевти
[re: jana]
|
|
Автор |
ДPaka (кофти тръпка) |
Публикувано | 07.06.12 14:45 |
|
Защо даденият линк не се отваря, толкова много ми е необходима актуална и проверена информация за психотерапевти в страната...
| |
Тема
|
Основни понятия
[re: jana]
|
|
Автор |
Камшик (непознат) |
Публикувано | 16.09.13 19:33 |
|
Субект – човекът като същество, което опознава външния свят (обекта) и въздейства върху него.
Субективизъм – направление, което отрича обективната реалност и смята за единствена реалност индивидуалното съзнание, субективните усещания и възприятия.
Обект – съществуващия вън от нас и независимо от нашето съзнание външен свят, материална действителност, всеки предмет като част от тази действителност.
Психични процеси – отразяват външния свят и нашето вътрешно отношение към него.
| |
|
"Психични процеси "
Отражение, но не действителност. Подражание, но не същност.
| |
Тема
|
Re: Основни понятия
[re: blood2]
|
|
Автор |
Kaмшиk (непознат) |
Публикувано | 18.09.13 18:09 |
|
Събеседникът е отражение на собствените ти представи за теб, когато пред теб няма огледало, по това разбираш, че не си пред него. Действителността зависи от ъгъла, в който се намираш и впечатлението, което оставят заобикалящите те хора, води до имитиране, когато те не са намерили същността, която притежава всеки.
| |
|
Събеседникът не е отражение, той е такъв какъвто иска да е, а не какъвто искаш да е. Затова има свободна воля.
"Действителността зависи от ъгъла, в който се намираш и впечатлението, което оставят заобикалящите те хора, води до имитиране, когато те не са намерили същността, която притежава всеки."
Действителността не зависи. Ти зависиш. Твоят илюзорен образ зависи от представите ти за себе си и действителността. Ти имитираш, не създаваш оригинал, а копие което не зависи от теб, а от действителността.
| |
Тема
|
Re: Основни понятия
[re: blood2]
|
|
Автор |
Kaмшиk (непознат) |
Публикувано | 20.09.13 14:48 |
|
Всеки от нас е оригинал, волята на събеседника е като твоята и ситуацията е резултат от преценката ти за него спрямо теб.
| |
|
Ако хората бяха оригинални щяха да получават дивиденти не от труда си, а от това че са оригинални. Това само потвърждава, че са копия.
Света е еднакъв за всички. Хората са различни. И заради това всеки има собствена воля и собствени разбирания.
| |
Тема
|
Re: Основни понятия
[re: blood2]
|
|
Автор |
Kaмшиk (непознат) |
Публикувано | 21.09.13 22:31 |
|
Едва ли тези, които ни сковават в рамка се различават от нас. Всеки има изисквания за другия и това, че сме различни, ни прави оригинали.
| |
|
Психологията определя Паметта като "психичен акт, експресия на цялата личност" (Силами 1996: 197). Трите нейни йерархични нива, в които е разположена информацията от близкото и далечно минало, са:
а) "сензомоторната памет" (ултракраткотрайна и идваща от сетивните органи, тази памет се съхранява за части от секундата);
б) "социалната памет" (най-висшата памет, присъща единствено на човека и свързана с логическия разказ);
в) "аутистичната памет" (заимстваща материала си от усещанията и житейските ситуации, но подчинена само на законите на несъзнаваното).
Според психологията възпроизвеждането на миналото във всяко едно от нивата "е подправено", тъй като паметта не е автоматизъм, а извършена от интелекта на личността реконструкция. В този смисъл "възбудителят" на паметта, независимо дали това е емоцията или усещането, възпроизвежда селектираните вече от Субекта спомени. Следователно, процесът на възпроизвеждане е една повторна селекция.
"Емоцията е преди всичко индивидуална. Тя се проявява, когато субектът е изненадан или когато ситуацията надхвърля възможностите му. Тя изразява неадекватността на субекта и усилието на неговия организъм да възстанови моментно нарушеното равновесие" (Силами 1996: 89).
Освен индивидуална, Емоцията е:
"Обща, интензивна и кратка реакция на организма на неочаквана ситуация, придружена от афективно състояние с мъчителна или приятна оцветеност." (Силами 1996: 89).
"Самата наша природа изисква да забравяме личните преживявания, да им позволяваме да потънат в нашето подсъзнание.
Ако ли пък не сме в състояние да забравим нашите преживявания или ако постоянно ги извличаме и ги "подгряваме", можем да загубим душевното си равновесие, можем да станем психически неуравновесени." (Чехов 1991: 27).
"За да изпиташ усещания, не се изисква никаква подготовка, предварителна работа. Онова, което се иска от вас, е да си заповядате да изпитате едно или друго усещане. Винаги можете да ги предизвикате в себе си, като си кажете:
"Искам да изпитам усещането за радост, отчаяние, щастие" (Чехов 1991: 28).
"Душевното здраве се основава на известно напрежение между вече постигнатото и това, което още предстои да бъде осъществено, или разликата между онова, което човек е, и онова, което трябва да стане" (Франкъл 2000: 97).
За да можем да живеем и творим, трябва да приемем себе си. За да имаме обаче шанс да приемем себе си, необходим е някой друг, някой, който може да ни приема.
kamshik
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|