|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
|
Като почне да се говори със символи, уйде коньо у реката... Почват необоснованите аналогии.
Per warez ad scientiam
| |
|
ко 8:1-38
1. Нахранване на четири хиляди души
През онези дни, когато пак се беше събрало голямо множество и нямаха какво да ядат, Исус повика учениците Си и им каза:няма какво да ядат,тоест,няма блага вест
2. Жал Ми е за народа, защото три дни вече седят при Мен и нямат какво да ядат;три дни -разпнат и възкръснал
3. и ако ги разпусна гладни по домовете им, ще им прималее по пътя; а някои от тях са дошли отдалеч.
4. И учениците Му отговориха: Откъде ще може някой да ги насити с хляб в това уединено място?
5. Той ги попита: Колко хляба имате? А те казаха: Седем.благата вест в пълнота,словото за спассител
6. И заповяда на народа да насядат по земята; и като взе седемте хляба, благодари, разчупи и даде на учениците Си, за да ги сложат. И ги сложиха пред народа.
7. Имаха и малко рибки; и като ги благослови, заповяда да ги сложат и тях.
8. И ядоха и се наситиха; и вдигнаха останалите къшеи - седем кошници.словото се проповядва в пълнота без примеси
9. А онези, които ядоха, бяха около четири хиляди души; и ги разпусна.тия които се спасяват,но не буквално 4000
10. И веднага влезе в ладията с учениците Си и дойде в Далманутанските околии
| |
|
ОТ МАТЕЯ СВЕТО ЕВАНГЕЛИЕ
[16:9] Още ли не разбирате и не помните за петте хляба на пет хиляди души, и колко коша събрахте?
[16:10] Нито за седемте хляба на четири хиляди души, и колко кошници събрахте?
[16:11] Как не разбирате, че не за хляб ви казах: пазете се от кваса фарисейски и садукейски?
[16:12] Тогава те разбраха, че Той им бе казал да се пазят не от хлебен квас, а от учението фарисейско и садукейско.
. . .
| |
|
Е, не по врат а по шия: така било, ама не било точно така а съвсем иначе
Per warez ad scientiam
| |
|
Именно,чисто божие слово-блага вест.
| |
|
А кой човек е прозрял Бога, та да е схванал смисъла на символите?
Виж твоите си тълкувания, виж и на Ежко за същият случай - нямат нищо общо
Не трябва да се прекалява със символите.
Per warez ad scientiam
| |
|
Гери неверни,не вярваш на нищо.
Йоан 6
9. Тук има едно момче, което има пет ечемичени хляба и две риби; но какво са те за толкова хора.5 хляба и то ги взема не от учениците
10. Исус каза: Накарайте хората да насядат. А на това място имаше много трева; и така, насядаха около пет хиляди мъже на бройтревата символизира нне божие слово,Божието слово е семеностно и дава плод
11. И така, Исус взе хлябовете и като благодари, раздаде ги на седналите; така и от рибите, колкото искаха.Хлябовте не са разчупени,тоест не варват във кръсхтната смърт и възкресението
12. И като се наситиха, каза на учениците Си: Съберете останалите къшеи, за да не се изгуби нищо.
13. И така от петте ечемичени хляба събраха и напълниха дванадесет коша с къшеи, останали от тези, които бяха яли[blue седем е пълнота,а 12 е друго слово,например син на Мария,дърводелец,дори пророк,но не Божи син
14. Тогава хората, като видяха знамението, което Той извърши, казаха: Наистина, Този е пророкът, Който трябва да дойде на света.
15. И така, Исус, като разбра, че ще дойдат да Го вземат насила, за да Го направят цар, пак се оттегли сам на хълмаТук буквално е казано,че в този случай искат цар в тази плът.
Редактирано от Людмил Георгиев на 01.09.12 23:21.
| |
|
А защо трябва такова изнасилване над смисъла, с какво пречи буквалното приемане на текства като факти? Тревата си е трева, хлябовете хлябове, чудо и половина, не ще да става цар (е как при такова чудо да не го искаш за цар? :), нищо лошо. Иначе с тълкувание се опитваш да омаловажиш чудото :)
Per warez ad scientiam
| |
|
Марк6
38. Той ги запита: Колко хляба имате? Идете и вижте. И като разбраха, казаха: Пет хляба и две риби.
39. Исус им заповяда да насядат всички на групи по зелената трева.[bна групи, и пак трева]
40. И те насядаха на редици - по сто и по петдесет.
41. След като взе петте хляба и двете риби, Исус погледна към небето и благослови. После разчупи хлябовете и даваше на учениците да слагат пред тях; раздели и двете риби на всички.Разчупи,значи вярват във възкрсението
42. И всички ядоха и се наситиха.
43. И вдигнаха дванадесет пълни коша с къшеи хляб, също и от рибите.има рибешки остатъци-слово примесено с кости-някой деноминации вярват в Исус но за по сигурно спасение-прибавят нещо-ходене редовно на црква,десятък,събота,четене на словото насибла.......„
44. А онези, които ядоха хлябовете, бяха пет хиляди мъже.
Дори не вярвам,че ще се съгласиш,но тази случка е описана в четирите евангелия и то мисля шест пъти,като навсякъде има различия.А всъщност се допълват.Новия завет е написан така,че отвсякъде да разберем че този е Месията!Дано чете някой евреин.Като водни знаци на банкнотите.
Иначе една случка има много тълкуван и все верни:
-Дай хляба си на Исус и той ще го умножи.
-Исус прави чудеса-с няколко хляба нахранва много хора
-Исус разчупи хляба и каза-това е моето тяло...............вяра в кръстната смърт и възкресението
-както каза ежко-да не се меши читото божие слово и т-н-
| |
|
Хубаво де, какво като е описана? Защо я преиначаваш после с някакви тълкувания?
Тълкувания на истината не са истината. Това са човешки натамънявания за определена политика. Не могат да са верни всичките. Не е задължително дори едно да е вярно :)
Per warez ad scientiam
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
|
|
|