Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 21:27 28.04.24 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема полезни съвети и рецепти за всичкинови  
Авторзaмpъзнaл (Нерегистриран)
Публикувано07.01.11 12:06



Известно е, че термостатите са слабо място на опелите, затова ще напиша какво ми се случи онзи ден и как закърпих положението, дано iинфото за в бъдеще помогне на някой колега.
Онзи ден 04.01.2011 според метеоролозите най-студения ден на зимата досега, трябваше да пътувам много рано сутринта от София до Бургас. Сутринта в 3.30 запалих колата ( Зафира X18XE1 ) и тръгнах. Термометърът на колата показваше -10.5С. Бях се подготвил за целодневно каране и стоене по топли офиси и бях тръгнал леко облечен. Още на 5-тата минута взе да ми прави впечатление, че нещо не е наред с колата, но нямаше връщане назад. На лукойла на магистралата заредих, темпертурата вече беше - 12.5С, колата още не беше загряла - явно термостатът си беше отишъл в най-неподходящия момент. Сменях го миналия октомври - за 120 лева изкара точно 15 месеца/35000 км. Нямаше връщане назад и трябваше да оцелея накакси до Бургас. За беда малко преди Нова година бях карал колата на автомивка и бях свалил от багажника всички боклуци които по принцип се търкалят там, така че нямах нищо подходящо което да сложа пред радиатора. На Вакарел температурата вече беше -15.5С и аз макар, че карах с 80кмч за да не обдухвам много радиатора буквално се бях озъбил. Отбих и взех да търся начини. Намерих изолирбанд в жабката, мина ми през ума с него да пристегна маркуча към радиатора, но много е твърд - не стана. Доста се бях отчаял, когато с периферното зрение мярнах предната стелка за крака. Заспа. Точно покрива радиатора изцяло. Потеглих. Малко по-нататък преди Ихтиман външната температура падна до минимума, който видях -16.5С, но вътре вече в колата вече беше баня. Спасих се от бяла смърт. В началото внимавах да не прегрея двигателя, но дори после в късния следобяд ( навън -0.5С ) в задръстванията на Бургас температурата не се вдигна над 95С.
Като се прибрах в София проверих какво е станало със гумената стелка. Нищо и нямаше. Явно 95С не могат да я разтопят. Пък и едни нови стелки са 20 лева, а ми осигуриха комфорта.
Та колеги, дано не изпадате в такава ситуация, но ако ви се случи веднъж в живота, вече знаете, че гумените стелки за предните седалки са много подходящи за завиване на радиатора. Стелката се слага пред радиатора за климатика и пред вентилатора. Няма опасност да изпадне отдолу, няма и опастност да влезе в перката.



Тема Re: полезни съвети и рецепти за всичкинови [re: зaмpъзнaл]  
Автор ecotronic (табладжия)
Публикувано07.01.11 12:55



И аз ще разкажа за една неволя:
Веднъж бях за риба по Струма и се пуснах с колата по един черен път до реката.
Не стига, че риба не хванах ами и когато тръгнах да си ходя, се оказа че акумулатора е сдал багажа и няма мощ да завърти стартера. А колата бях спрял на малка полянка до реката а нагоре 100 м стръмен разбит път. Почти се беше мръкнало. Естествено първо си помислих да се кача до шосето и да помоля някой отзивчив колега да дойде да ми даде ток. Но си помислих, че не всеки ще се навие току така да ми съдейства. Тогава с носталгия и съжаление си помислих за добрите стари таралясници с манивели. И тогава ми дойде идея. Вдигнах предно ляво колело на крик, навих волана надясно, намотах около гумата капроновото въже за теглене, дадох контакт, включих на 5-та, казах набързо една молитва и със все сила изтеглих въжето. На втория опит двигателят запали.
Така че ако не го знаете, може да го опитате като крайна мярка.



Тема Re: полезни съвети и рецепти за всичкинови [re: зaмpъзнaл]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано08.01.11 18:12



Бе то хубуу си се спасил,но нещо много категоризираш всеобщо.Проблеми с термостатите нямат сички опели -мойта астра си дойде със заминал термостат и след като го смених не е мръднал над 100к.Не действа и затапването на радиатора с маска отпред - като беше отворен термостата вътре си е чанч независимо дали има нещо пред радиатора. Поне от тва което съм чел по форумите x18xe1 си има няква сбъркана охладителна система и много се оплакват лятото от прегряване,а зимата от недозагряване така,че щом стелката е решила проблема ти е ок,но при мене тва доказано не действа и си трее термостат.



Тема Re: полезни съвети и рецепти за всичкинови [re: Gocho]  
Автор alex one (opel fan)
Публикувано08.01.11 20:08



аз никога не сам имал проблем с термостат,6 ти опел карам...



Тема Re: полезни съвети и рецепти за всичкинови [re: Gocho]  
Авторзaмpъзнaл (Нерегистриран)
Публикувано09.01.11 00:24



Гочо, никъде не съм писал, че тази стелка отпред замества термостата, както и колегата екотроник след мен не е писал, че след това не си е сменил акумулатора. Ако в Ихтиман има сервиз, който работи в 4.30 сутринта и има наличен термостат като моя, щях да ида там и за 15 минути да реша проблема. Обаче няма. А аз трябваше да стигна до Бургас и да се върна. Дори като се върнах в София и отидох в сервиза, успяха да намерят и доставят моя термостат чак на другия ден. Идеята на темата беше как с подръчни средства да спасим за момента положението и да отложим ремонта с няколко часа докато се доберем до подходящ сервиз примерно. Колегата екотроник е разбрал, ти не си разбрал. Явно не си изпадал в подобна ситуация. Някой ден ще изпаднеш, тогава ще разбереш за какво е била темата.
Твоята астраФ е С16НЗ аке не се бъркам нали? Аз имам X16SZ, мисля термостатът е същия като на твоята. За 180хкм съм го сменял 3 пъти, само че не бях изпадал в такава критична ситуация като сега. Явно си случил на термостат. Кажи какъв е.
Въпрос към колегата Алекс1 - кара 6-ти опел, наскоро питаше как се консервира кола за дълго време, по колко ги кара тези коли? Ако всеки от тези опели го е карал по 15-20000 км, това обяснява защо не се е борил с термостат.



Тема Re: полезни съвети и рецепти за всичкинови [re: зaмpъзнaл]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано09.01.11 02:31



Пич мноо мелодраматизираш бе. Мене 3 години ме мързеше да сменям термостат и съм карал и при -28 градуса вън и мога ти кажа,че говориш глупости. И щи се мотивирам -мотора (поне моя) с отворен термостат държеше към 40-50 градуса.Вътре в купето особенно при такъв дълъг път като твоя поддържа едно 10-15 градуса без проблеми.Слагал съм балатум отпред и ефекта е не повече от 4-5 градуса разлика на парното -ква "баня" кви 5 лева. Тва само да ти кажа,че събирателното "опел" включва доста модели,а всеки модел има доста разлики в агрегатите и оборудването.
Па в крайна сметка не си бил по потник в тая кола и държи завет,а така го разправяш се едно си атакувал Южния полюс.



Тема Re: полезни съвети и рецепти за всичкинови [re: зaмpъзнaл]  
Автор alex one (opel fan)
Публикувано09.01.11 14:23



За 3 години 40 хил.км.Последната година сам в Германия и затова не карам.Сега за 1 месец имам около 2 хил.Но се старая да използвам наи добрите консумативи,антифризи масла и дриги...успех



Тема Re: полезни съвети и рецепти за всички [re: Gocho]  
Автор METHOD (peppermint)
Публикувано09.01.11 22:30



Ти откъде си? -28 звучи като в Полша например.



Тема Re: полезни съвети и рецепти за всичкинови [re: alex one]  
Автор alex one (opel fan)
Публикувано09.01.11 22:39



При -15 карам по тениска опела има прекрасно парно!



Тема Re: полезни съвети и рецепти за всичкинови [re: Gocho]  
Авторзaмpъзнaл (Нерегистриран)
Публикувано09.01.11 23:05



Посмали, Манго.
Преди 2 зими -29С стана за една нощ на Мусала. Ти там ли кара и как позна, че темературата на мотора ти е 40-50С?




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.