Тема
|
полезни съвети и рецепти за всички
|
|
Автор | зaмpъзнaл (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.01.11 12:06 |
|
Известно е, че термостатите са слабо място на опелите, затова ще напиша какво ми се случи онзи ден и как закърпих положението, дано iинфото за в бъдеще помогне на някой колега.
Онзи ден 04.01.2011 според метеоролозите най-студения ден на зимата досега, трябваше да пътувам много рано сутринта от София до Бургас. Сутринта в 3.30 запалих колата ( Зафира X18XE1 ) и тръгнах. Термометърът на колата показваше -10.5С. Бях се подготвил за целодневно каране и стоене по топли офиси и бях тръгнал леко облечен. Още на 5-тата минута взе да ми прави впечатление, че нещо не е наред с колата, но нямаше връщане назад. На лукойла на магистралата заредих, темпертурата вече беше - 12.5С, колата още не беше загряла - явно термостатът си беше отишъл в най-неподходящия момент. Сменях го миналия октомври - за 120 лева изкара точно 15 месеца/35000 км. Нямаше връщане назад и трябваше да оцелея накакси до Бургас. За беда малко преди Нова година бях карал колата на автомивка и бях свалил от багажника всички боклуци които по принцип се търкалят там, така че нямах нищо подходящо което да сложа пред радиатора. На Вакарел температурата вече беше -15.5С и аз макар, че карах с 80кмч за да не обдухвам много радиатора буквално се бях озъбил. Отбих и взех да търся начини. Намерих изолирбанд в жабката, мина ми през ума с него да пристегна маркуча към радиатора, но много е твърд - не стана. Доста се бях отчаял, когато с периферното зрение мярнах предната стелка за крака. Заспа. Точно покрива радиатора изцяло. Потеглих. Малко по-нататък преди Ихтиман външната температура падна до минимума, който видях -16.5С, но вътре вече в колата вече беше баня. Спасих се от бяла смърт. В началото внимавах да не прегрея двигателя, но дори после в късния следобяд ( навън -0.5С ) в задръстванията на Бургас температурата не се вдигна над 95С.
Като се прибрах в София проверих какво е станало със гумената стелка. Нищо и нямаше. Явно 95С не могат да я разтопят. Пък и едни нови стелки са 20 лева, а ми осигуриха комфорта.
Та колеги, дано не изпадате в такава ситуация, но ако ви се случи веднъж в живота, вече знаете, че гумените стелки за предните седалки са много подходящи за завиване на радиатора. Стелката се слага пред радиатора за климатика и пред вентилатора. Няма опасност да изпадне отдолу, няма и опастност да влезе в перката.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 07.01.11 12:55 |
|
И аз ще разкажа за една неволя:
Веднъж бях за риба по Струма и се пуснах с колата по един черен път до реката.
Не стига, че риба не хванах ами и когато тръгнах да си ходя, се оказа че акумулатора е сдал багажа и няма мощ да завърти стартера. А колата бях спрял на малка полянка до реката а нагоре 100 м стръмен разбит път. Почти се беше мръкнало. Естествено първо си помислих да се кача до шосето и да помоля някой отзивчив колега да дойде да ми даде ток. Но си помислих, че не всеки ще се навие току така да ми съдейства. Тогава с носталгия и съжаление си помислих за добрите стари таралясници с манивели. И тогава ми дойде идея. Вдигнах предно ляво колело на крик, навих волана надясно, намотах около гумата капроновото въже за теглене, дадох контакт, включих на 5-та, казах набързо една молитва и със все сила изтеглих въжето. На втория опит двигателят запали.
Така че ако не го знаете, може да го опитате като крайна мярка.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.01.11 18:12 |
|
Бе то хубуу си се спасил,но нещо много категоризираш всеобщо.Проблеми с термостатите нямат сички опели -мойта астра си дойде със заминал термостат и след като го смених не е мръднал над 100к.Не действа и затапването на радиатора с маска отпред - като беше отворен термостата вътре си е чанч независимо дали има нещо пред радиатора. Поне от тва което съм чел по форумите x18xe1 си има няква сбъркана охладителна система и много се оплакват лятото от прегряване,а зимата от недозагряване така,че щом стелката е решила проблема ти е ок,но при мене тва доказано не действа и си трее термостат.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: Gocho]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 08.01.11 20:08 |
|
аз никога не сам имал проблем с термостат,6 ти опел карам...
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: Gocho]
|
|
Автор | зaмpъзнaл (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.01.11 00:24 |
|
Гочо, никъде не съм писал, че тази стелка отпред замества термостата, както и колегата екотроник след мен не е писал, че след това не си е сменил акумулатора. Ако в Ихтиман има сервиз, който работи в 4.30 сутринта и има наличен термостат като моя, щях да ида там и за 15 минути да реша проблема. Обаче няма. А аз трябваше да стигна до Бургас и да се върна. Дори като се върнах в София и отидох в сервиза, успяха да намерят и доставят моя термостат чак на другия ден. Идеята на темата беше как с подръчни средства да спасим за момента положението и да отложим ремонта с няколко часа докато се доберем до подходящ сервиз примерно. Колегата екотроник е разбрал, ти не си разбрал. Явно не си изпадал в подобна ситуация. Някой ден ще изпаднеш, тогава ще разбереш за какво е била темата.
Твоята астраФ е С16НЗ аке не се бъркам нали? Аз имам X16SZ, мисля термостатът е същия като на твоята. За 180хкм съм го сменял 3 пъти, само че не бях изпадал в такава критична ситуация като сега. Явно си случил на термостат. Кажи какъв е.
Въпрос към колегата Алекс1 - кара 6-ти опел, наскоро питаше как се консервира кола за дълго време, по колко ги кара тези коли? Ако всеки от тези опели го е карал по 15-20000 км, това обяснява защо не се е борил с термостат.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.01.11 02:31 |
|
Пич мноо мелодраматизираш бе. Мене 3 години ме мързеше да сменям термостат и съм карал и при -28 градуса вън и мога ти кажа,че говориш глупости. И щи се мотивирам -мотора (поне моя) с отворен термостат държеше към 40-50 градуса.Вътре в купето особенно при такъв дълъг път като твоя поддържа едно 10-15 градуса без проблеми.Слагал съм балатум отпред и ефекта е не повече от 4-5 градуса разлика на парното -ква "баня" кви 5 лева. Тва само да ти кажа,че събирателното "опел" включва доста модели,а всеки модел има доста разлики в агрегатите и оборудването.
Па в крайна сметка не си бил по потник в тая кола и държи завет,а така го разправяш се едно си атакувал Южния полюс.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 09.01.11 14:23 |
|
За 3 години 40 хил.км.Последната година сам в Германия и затова не карам.Сега за 1 месец имам около 2 хил.Но се старая да използвам наи добрите консумативи,антифризи масла и дриги...успех
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: Gocho]
|
|
Автор |
METHOD (peppermint) |
Публикувано | 09.01.11 22:30 |
|
Ти откъде си? -28 звучи като в Полша например.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: alex one]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 09.01.11 22:39 |
|
При -15 карам по тениска опела има прекрасно парно!
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: Gocho]
|
|
Автор | зaмpъзнaл (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.01.11 23:05 |
|
Посмали, Манго.
Преди 2 зими -29С стана за една нощ на Мусала. Ти там ли кара и как позна, че темературата на мотора ти е 40-50С?
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: alex one]
|
|
Автор | зaмpъзнaл (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.01.11 23:09 |
|
Щом си на 40хкм, няма смисъл да спорим сега, ти си от редовните тук, сам ще пуснеш тема след някой месец за термостатите.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.01.11 09:26 |
|
A не пиши без да четеш.Казах ти ,че три години карах с отворен термоста,а не,че преди три години е било -28 градуса.Беше преди няколко години.Температурата съм я мерил с мултицет с датчик опрян на радиатора.Са не ме разбирай криво -не искам да ти помрачавам кефа от тва,че си решил частично и при форсмажорни обстоятелства проблема,но просто ти казвам,че номера със затапването не при всеки модел и модификация има ефект.При мене беше толко нищожен,че направо махнах "калъфа".
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: METHOD]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.01.11 09:29 |
|
Аз съм от Видин,но студа го брах в Козлодуй.Северна България има доста рязък континентален климат и такива температури си се случват на няколко години за по някой и друг ден.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.01.11 09:34 |
|
Теми ще пускаш ти с x18xe1.Както ти казах тоя мотор се слави с една от най-проблемните охладителни системи.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: Gocho]
|
|
Автор | зaмpъзнaл (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.01.11 10:00 |
|
Ще видим. Ше видим. Божа работа.
Както писах по-горе - опитът ми не е само от X18XE1, 3 пъти съм сменял термостат на X16SZ - средно на 50-60х км. Там при слагане на картон на 3/4 от площта на радиатора, включваше перката. Не знам защо при теб на C16NZ, който е почти същия не може да загрее
Както и предполагах, Алекс1 е имал 6 опела, но кара малко - 13хкм на година и съответно не е достигал до разваляне на термостат на никой от тях. Сега термостатът му е на поне 40хкм - малко живот му остава.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: Gocho]
|
|
Автор | зaмpъзнaл (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.01.11 10:25 |
|
Виж как сам се заблуждаваш.
Правиш ли разлика между СПРЯЛ автомобил и такъв в ДВИЖЕНИЕ?
Мерил си 50С на радиатора на СПРЯЛ автомобил след продължително форсиране на място. Само, че както писах, аз не бях СПРЯЛ и обдухвах радиатора с 80-100кмч.
Ако навън е -28С а при отворен термостат на радиатора ти е 50С В ДВИЖЕНИЕ, значи че при +20С навън на радиатора ще е 20 + 50 + 28 = 98С. Къде си го видял това?
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.01.11 11:47 |
|
Не 3/4 -цялата решетка бях закрил с парче балатум.Парното от хладко с тенднция към студено задуха само хладко с тенденция към съвсем малко повече по-нестудено и махнах задънката поради неефективност. Кво загряване бе- докат термостата беше запецнал аз така наречената работна температура не съм я виждал и лятото при изкачване на Шипка за морето.
А перка се включи само веднъж свлед половин час лазене лятото при над 35 градуса по едни баири около един язовир на 1-ва поради дупки и храсти от страни.И то като угасих колата та спря водната помпа.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.01.11 11:57 |
|
Ти не четеш ли или да? Аз 3 години съм карал със запецнал термостат.
Мерил съм на спрял угасен автомобил (то на движещ се трудно може да замериш стоейки с мултицет пред радиатора) след най-нормално каране зимата като се прибрах от работа.Не при кучешкия студ -чак такъв естествоизпитател не съм.Между другото не форсирам на място -тва се прай или за гъзария или заради проблеми с колата които за щастие не притежавам.
Не знам кви бакалски сметки праиш -аз ти съобщавам факти.Са на кво се дължат не знам -предполагам охладителната система има як запас което зимата не е много добро понеже по-трудно загрява.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: Gocho]
|
|
Автор | зaмpъзнaл (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.01.11 13:51 |
|
след най-нормално каране зимата като се прибрах от работа
Аз също от време на време се прибирам към къщи и последните 500 метра се движа из малки квартални улички из които пъпля бавно на 1-ва с 10кмч за да не ударя някой комшия или паркираната му кола. Освен това има и бабуни - там иска подаване на газ. Сигурно и ти си така. Дали обдухването на радиатора е едно и също при 80кмч на магистралата и при 15кмч в квартала?
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 10.01.11 14:10 |
|
избирам да вярвам че проблем няма да има,мисля за нова и без това стана на 140хил.км. мисля да зарадвам някои скоро...за мен лично това зависи и от антифриза,не споря,но аз карам c HEPU червен на -72
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.01.11 14:10 |
|
Ей тва духане мира ти не дава. Не е само то -имаш си едно статично топлоотдаване което зависи от охладителната система,от тва дали под капака ти е нагъчкано и мотора е заринат със секакви безсмислени капаци или е широко и просторно.Са като не искаш не приемай факта,че практически ефект при мене от затапване на решетката при отворен термостат нямаше.
При тебе системата си е кофти -много се оплакват от прегряване лятото.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: alex one]
|
|
Автор | зaмpъзнaл (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.01.11 19:52 |
|
Оффтопик.
Знам, че си е мания да поддържаш колата, а кеф цена няма, ама какъв е смисъла да слагаш всичко от най-скъпото като в крайна сметка продаваш колата след 40хкм? Не си успял да амортизираш нещата дето си и сложил. Верно подарък ще направиш на някой. Ако нямаш идея на някой определен твой човек да я даваш, като дойде времето пусни я тука във форума.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор |
alex one (opel fan) |
Публикувано | 10.01.11 22:32 |
|
Начин на живот,колкото коли сам продал все са били много доволни...Хоби, искам всичко да е перфектно,парите не са наи важни.. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1213133064285&set=a.1213129104186.30219.1707545239#!/album.php?fbid=1213129104186&id=1707545239&aid=30219
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор |
Явор (ентусиаст) |
Публикувано | 11.01.11 11:13 |
|
На колегата "замръзнал" и ecotronic им правя евала Все пак да не се отклоняваме от заглавието "полезни съвети и рецепти за всички".
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: Явор]
|
|
Автор |
Явор (ентусиаст) |
Публикувано | 11.01.11 11:16 |
|
Веднъж ми беше спаднало маслото под минимума. В багажника имах 10В40 полусинтетика, а в картера 15В50 Мотул полусинтетика. Долях си 10В40 и нищо не стана То е логично, но все пак !
Редактирано от Явор на 11.01.11 11:16.
|
|
Тема
|
Re: полезни съвети и рецепти за всички
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор |
swediq () |
Публикувано | 10.02.11 10:08 |
|
Подобна ситуация преди години... Навън -15, в колата малко по-топло, а термостата изобщо не може да накара стрелката да мръдне нагоре. На всичко отгоре стъклата се изпотяват и се налага да пускам въздух отвън да ги обдухва, че нищо не се види. По едно време гледам отстрани на пътя някакъв кашон. Спирам, скачам, късам едно парче от него и пред радиатора. След километър в колата започва да мирише нетърпимо на риба - оказва се, че кашона е от замразена риба и като се е стоплил, миризмата влиза в купето. Е, предпочетох да е топло с мирис на риба, отколкото да треперя стотина километра. Абе какво ли не се случва с човек, когато е на път...
Не сме хора за един ден!
|
|
Тема
|
дистанционно
[re: зaмpъзнaл]
|
|
Автор | лятoтo (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.07.11 11:13 |
|
Колата е Зафира1. Често ми се случва колата да си "забрави" дистанционното за централното заключване. В смисъл, щракам бутоните на ключа, светодиодчето свети, но нито отключва, нито заключва. Имам "тулче" дето го мушкам в ОБД буксата и оправям проблема, но си е разправия - трябва да слизам с лаптопа до колата.
Намерих начин как да го оправям това без допълнителна апаратура. Елементарно е, сигурно го пише на много места, но аз досега не го знаех.
Процедурата е следната:
Вкарваш ключа, преди да го завъртиш за палене, натискаш бутона за отключване, врътваш и отпускаш бутона. Централното заключва и отключва вратите. Дистанционното е обучено. Така до следващия път когато спре да отключва.
|
|