Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 06:40 23.06.24 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Re: А потенциометъра?нови [re: javor_k]  
Авторivo (Нерегистриран)
Публикувано22.02.07 16:36



"Колегите които карат автомобил с двигател Е16НЗ, Е18НЗ или друг без ламбда сонда, а също и тези, които са сменили чипа от Ц16 на Е16 примерно и са заменили сондата с потенциометър (потенциометъра се включва към други пера на компа, а сондата се изключва от компа).........." - не разбрах какъв е този потенциометър??? То ТПС си има по принцип???

Здравей колега javor_k
ТПС сензора по принцип си го има и е монтирам върху тялото на моноинжекциона (върти се от оста на дроселната клапа), но потенциометъра за който става дума в поста ми е друг и се използва за регулиране на СО.
При смяната на чипа от Ц16 на Е16 се премахва ламбда сондата и на нейно място се включва потенциометър за регулиране на СО. Единия му извод се свързва на "маса" (перо D1 на компа), другия на +5 волта (перо C14 на компа), а средния извод - плъзгача на потенциометъра се свързва на перо D8 на компа. Тъй като гнездото в куплунга на перо D8 е празно е необходимо внимателно да се извади перо D7, което досега е било вход на ламбда сондата и да се премести на D8, като в същото време се изключи самата сонда от куплунга в двигателния отсек и се херметизира разединения куплунг. Самата сонда се оставя на място, за да може евентуално да се възстанови оригиналната инсталация (например при продажба на колата(: ). Настройката става като при подаване на контакт се настрои напрежението на перо D8 да е равно на 2.15 волта спрямо "маса".

В този си пост (защото ме мързи да пиша още един (: ) ще отговоря и на един колега, който по-горе беше питал за грешките натрупани в компа при каране на газ, когато колата няма ламбда емулатор. Грешките запазени в паметта са най често две:
- твърде бедна смес
- твърде богата смес
но може да се срещнат общо четири 13, 44, 45 и 54 - не помня точно коя на кой номер от таблицата отговаря.

Надявам се да съм ви бил полезен с отговора си.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: PRlNCEZANDOR]  
Авторлaиk (Нерегистриран)
Публикувано24.02.07 16:04



Оправи се!След промивката и смяната на маслото мърка като коте и върви като пушка

.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Ивo]  
Автор Krass_p (непознат )
Публикувано05.03.07 16:56



На колегата Иво едно ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ,
имах проблем с нестабилен ход на празни обороти, не много силно изразен, но достатъчно досаден и висок разход на гориво (Vectra C18NZ). Прочетох темата и смених температурния датчик. Промяната беше повече от осезаема - по-спокойни обороти на празен ход, намаляха вибрациите, по-добра работа на двигателя (при работна темп.), съответно и повишена мощност (особено при ниски обороти 1500-2000). Още незнам за разхода, но съм твърдо убеден че ще има понижение :))

Така че колеги, който не го е сменял този датчик досега, по-добре да го направи, ефекта си заслужава. Дори и да не Ви е бил за смяна, не губите почти нищо - струва 10-20лв.
В момента само ме е яд че не съм го сменил по-рано.

Редактирано от Krass_p на 05.03.07 17:12.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: andromon]  
АвторTylev (Нерегистриран)
Публикувано26.03.07 07:28



Много вероятно да имаш проблем с компютъра!!!




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.