|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Re: хронометър
[re: Dakota]
|
|
Автор |
obelix (дуракоустойчив) |
Публикувано | 16.12.04 12:52 |
|
На бордовият калкулатор на вектра А, хронометъра е просто една от функциите, а те са: моментен разход - то там се показва колко литра на сто плюска в момента или колко литра на час ако си на място, среден разход, средна скорост, колко км ти остават с горивото в резервоара, хронометър и външна температура. Мен ако питаш не е нещо особено наличието на въпросният калкулатор.
П.С. датчик за външна темп в булвария струва 15-тина кинта - един колега наскороси купува.
Истина! Справедливост! Свобода!
И твърдо сварено яйце!
| |
Тема
|
Re: Доколкото знам....
[re: acтpa1.8нз]
|
|
Автор |
boxer (стар кадър) |
Публикувано | 16.12.04 14:42 |
|
Никой нищо не каза за датчика за километрите.Нали все пак има функции моментен разход,разход л/100км.
Както казвате вие шибваме буксата в ЕКУ-то и край
да ама доколкото ми обясниха изобщо не е толкова елементарно!.Ма си няколко датчика които трябва да се свържат.
| |
Тема
|
Re: Доколкото знам....
[re: boxer]
|
|
Автор |
Бaтe Beco (Vectra 2.0i CD) |
Публикувано | 16.12.04 17:51 |
|
На мен ми изглежда не съвсем проста работата в крайна сметка. Не че разбирам много от електроника. Чуват се различни мнения за тва кво трябва да се слага освен дисплея на мястото на часовника. Интересно ми е горе-долу колко ще иска някой дето може да го сложи и да си работят всичките функции. Някой ако знае-нека каже къде могат да свършат качествено тая работа.
Всичко е въпрос на гледна точка!
| |
|
Кои са тези датчици които ти споменаваш? Освен външна темп. и скорост други датчици нужни ли са??? За скороста мисля че трябва да има, само за външната темп. трябва да се добави, а и кой знае какво не ни дава този борд като информация че да бъде кой знае колко сложно.
| |
|
Сигурно не е сложно. Но нямам нито време нито достатъчна увереност в себе си, за да го направя сам. Предпочитам някой дето съм сигурен, че ще свърши работата да ми го направи, ако е за някакви приемливи пари. Аз примерно не знам точно къде да търся дали има кабел. Писна ми да си отварям таблото, всеки път троша по някоя щипка. Та не ми се рови без да знам приблизително кво и къде трябва да търся. Други въпроси, които изникват: има ли такова чудо датчик за средна скорост, ква информация идва от ЕКУ-то, веднага като го вържа ли ще тръгне тва модулче или нещо още трябва да се прави. Датчика за външна-както и да е. Той е най-малкия проблем. Никой не каза категорично има или няма разлика между ЕКУ на кола с тоя диспей и кола като мойта без. Май ще трябва с рогата напред, па то проблемите ще си излезат от самосебе си. Сега нямам много кинти, но след празниците може и да се хвана с тая работа.
Всичко е въпрос на гледна точка!
| |
Тема
|
Re: Доколкото знам....
[re: Бaтe Beco]
|
|
Автор |
boxer (стар кадър) |
Публикувано | 18.12.04 10:02 |
|
Ако все пак направиш нещо свиркай
Прочетох в едно мнение(не помня чие беше)че ако колата няма дебитомер нямало да запали.Е къде се намира това чудо при мотор C20NE?Мен ме интересува най-вече разхода ,който се отчита от този дебитомер.Хич не съм убеден че има каквото и да е свързване към ЕКУ-то.Разгледах набързо дисплея на борд комп.и да ти кажа отзад буксата е голяма горе-долу колкото тази на хардиска на едно РСИмаше към 20-тина клеми.Т.е бая неща има за свързване.Аз такъв многокабелен проводник не съм виждал да ми се мотае в таблото зад часовника.Аз също съм се навил на едно РС даже намерих човек който се нави да ми го свърже.Трябва да го разпитам по-подробно и да я мятаме
| |
Тема
|
Re: Доколкото знам....
[re: boxer]
|
|
Автор |
Astra18nz (тракторист) |
Публикувано | 18.12.04 15:36 |
|
Дебитемора няма нищо общо с цялата гъзарийка. Моментния разоход се определя от ЕКУ-то то знае обороти знае положение на дросела и колко често отваря дюзата тоест екуто или то смята моментния разход или борд-а си го смята от параметрите на екуто. Такаче дебитомера кво общо има???
| |
|
Датчик за средна скорост няма. Има датчик за моментната скорост, с която се движи колата. От този датчик компютъра си пресмята срената скорост.
ЕКУ-тата на C20NЕ са няколко модела. Предполагам, че няма връзка между точния модел на ЕКУ и това дали колата има бордови компютър. Може да има разлика в куплунга на ЕКУ-то, т.е. на кабелния сноп който отива до ЕКУ-то.
На моята съм виждал, че някои от куплунзите имат дупки за повече кабели, но те самите кабели липсват и също пластините които правят контакт също липсват. (много икономисват тези от Опел)
Та най-сигурно е да намериш познат с бордови компютър и по възможност със същия мотор и да сравнявате ти какво имаш и той какво има, като ЕКУ, букса на самото ЕКУ, снопове с кабели около часовника и около ЕКУ-то.
| |
Тема
|
Re: Доколкото знам....
[re: boxer]
|
|
Автор |
Любитeл (Лукав Благинар) |
Публикувано | 20.12.04 09:42 |
|
Мойто мнение е...
Дебитомера измерва колко въздух влиза в двигателя. Това е един от параметрите, които ECU-то използва, зада реши колко бензинец да пръснат дюзите. При C20NE се намира веднага след въздушния филтър, една метална част, с пластмасова кутия отгоре, в която е включен един куплунг. Дебитомера няма нищо общо с борд компютъра....
| |
|
Защо намесвате ДЕБИТОМЕРА да не би само коли с дебитомер да имат борд???
И коли без дебитомери си имат борд.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|