Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:14 13.07.25 
Професионални
   >> Анимация
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Тема Уроци по Анимация  
Автор Уaндa (да да)
Публикувано29.04.07 12:21



Моля, не задавайте въпроси и не пишете коментари тук!Има отделна тема за коментари и въпроси.

Линия на движение

Престън Блеър.



Едно от най важните неща за добрата анимация е линията на движение.Най-важното за линията на движение е да не бъде счупена, а да следва логичната дъга по тялото.Добре е да се запомни, че при движение винаги имаме водеща част на тялото.В примера от рис.2(виж блога) това е боксовата ръкавица на Том.Тя се движи първа и останалата част на тялото, по линията на движение има постъпателна отиграваща реакция.Логиката е като
при движение на вълна, знаме или камшик.Това се вижда много добре в последователноста на движение в рис.6 и 7.Тук водеща е ръката с топката.
В рис.3. и 4. водеща част се явява батата на Том.Забележете, че тя е като продължение на линията на тялото и в никакъв случай не счупва линията на движение.
Когато започвате да анимирате не се заигравайте в една рисунка и детайлите по нея.Нарисувайте първо линията на движение, следвайки логиката на водещия детайл.След това нахвърляйте основните обеми.Накрая след като сте направили лайн тест и сте удоволетворени от движението,може да изпипате детайлите.Това спестява труд и време:)



---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Търкалящия се камък не хваща мъх.

Редактирано от Уaндa на 06.05.07 04:41.



Тема Конструкциинови [re: Уaндa]  
Автор Pич (съвсем непознат)
Публикувано29.04.07 12:21



Предлагам да почнем с конструирането на аним. персонажи.
Много хора просто ей така си правят някаква рисунка и после се чудят как да я раздвижат.
За да е по-лесно, първо се правят основните обеми "скелетът" и след това се добавят подробностите. Така аниматора се улеснява и може да следи обемите да не се променят в рисунките, защото иначе фигурата започва да "ври".
Като за начало съм качил 2 страници за проба ей тук:


и


edit: качвам ги и тук, който желае да ги види директно:
1.
2.


ПРОБЛЕМЪТ НА СВЕТА Е, ЧЕ ГЛУПАЦИТЕ СА САМОУВЕРЕНИ, А УМНИТЕ ВИНАГИ СЕ КОЛЕБАЯТ.

Редактирано от Aнимaтopa на 02.05.07 11:33.



Тема Re: Уроци по Анимация-2нови [re: Уaндa]  
Автор Уaндa (да да)
Публикувано06.05.07 04:39



Движение на обемите на тялото

Престън Блеър 2



-----------------------------------------------
Търкалящия се камък не хваща мъх

Редактирано от Уaндa на 06.05.07 05:49.



Тема Re: Уроци по Анимация-3нови [re: Уaндa]  
Автор Уaндa (да да)
Публикувано06.05.07 05:39



Движение на двуноги фигури

Престън Блеър 3



Ключовите позиции в една стандартна походка се правят по схема.
(виж обикновенно ходене от пр.1 в блога)

1.Контактна
Предния крак е изпънат и е докоснал земята с пета, а задния все още е стъпил но е отлепил петата от земята.
2.Приклекнала
Предния крак е стъпил с цяло стъпало и вече е сгънат в коляното, задния е изцяло отлепен от земята, но все още не е във въздуха.Тялото тук е най-наклонено напред.Ръцете са в най-крайна позиция на разперване.
3.Средна
(м/у приклекнала и висока)
Предния крак е стъпил, задния започва да се изнася напред и е във въздъха.Ръцете започват да се връщат.
4.Висока
Самото име подсказва, че това е най-високата рисунка.Краката и ръцете са в средно положение и тук се разминават за да си сменят местата.Стъпилия скрак се изпъва.
5.Средна
(м/у висока и контактна)
Крака който е във въздуха се изнася наред.Стъпилия крак се сгъва леко в коляното.



Ключови позиции при тичане
(виж тичане от пр.2 от блога)

Контактна
Предния крак е изпънат и е докоснал земята с пета, задния е във въздуха
2.Приклекнала
Предния крак е стъпил с цяло стъпало и е силно сгънат в коляното, задния е във въздуха.Тук става разминаването на краката.Тялото-силно напред.
3.Средна
(м/у приклекнала и висока)
Тялото се изсрелва изпънато нагоре и напред.Стъпилия крак е вече на пръсти, другия минава напред силно сгънат в коляното.
4.Висока
Цялата фигура е високо във въздуха.Задния крак и стъпалото са изпънати.Предния започва да се разгъва, като коляното се вдига високо нагоре.
5.Средна
(м/у висока и контактна)
Предния крак се изпъва, а задния се сгъва в коляното, като петата му тук е в най-висока позиция.Ръцете са в най-разперено положение.


Важно
1.Движението на ръцете и краката винаги е противоположно!Ляв крак-дясна ръка и десен крак-лява ръка.
2.Дъгата на тялото при приклекналата е най-извита напред, а при високата е извита назад.
3.Главата при приклекналата е най-издадена и с повдигната нагоре брадичка.При високата е най-прибрна и наведена надолу.Това се вижда най добре при промъкването от първия пример и скок-подскок тичането от втория.



Забележка-Не прекалявайте с извивките на дъгите на тялото и движението на главата, иначе рискувате фигурата ви да се движи като разглобена



Варианти
При по-характерни походки и тичания някой детайли на тези закони се променят, но основната схема принципно не се променя.Например при наперената походка, височините на приклекналата и високата са разменени. При провлачването на краката имаме контакт на стъпалото в средната между високата и контактната.При скок с двата крака, ръцете и краката не се разминават.

----------------------------------------------
Търкалящия се камък не хваща мъх

Редактирано от Уaндa на 06.05.07 05:50.



Тема Конструкции-2нови [re: Уaндa]  
Автор Pич (съвсем непознат)
Публикувано06.05.07 13:24



Да продължим с конструирането на анимационни фигури(за начинаещи):

е показани фазите на създаването на дадена аним. фигура.
Всичко започва от простата фигура (1), в случая кръгчета, елипси и т.н.
След това се добавят осите за обем (2), на тях ще бъдат разположени продробностите(в случая очи и носле). И така до края постепенно се изчистват детайлите.
Разбира се може да си направите своя напълно различна аним. фигура-просто принципа на създаването й ще е същия.

е показана малко по-сложна фигура, разбира се конструирана на същия принцип и започваща с рисуването на т.н. action line (линия на движението)
Wanda е обяснил/а подробно за нея.

ПРОБЛЕМЪТ НА СВЕТА Е, ЧЕ ГЛУПАЦИТЕ СА САМОУВЕРЕНИ, А УМНИТЕ ВИНАГИ СЕ КОЛЕБАЯТ.

Тема Уроци по Анимация-4нови [re: Уaндa]  
Автор Уaндa (да да)
Публикувано14.05.07 01:52



Основни позиции при движение на топка

Престън Блеър 4



Всяко движение, на която и да е фигура в природата е близко по логика на това на обикновената сфера.Тук е даден пример с топка, като принципите на деформиране на обема и скороста на движение са аналогични с тези на жабата и дебеланкото.Като приемем, че основните обеми (виж за пример лекциите на Рич за конструкция), от които изхождаме при конструирането на фигурите са топки.
Двете важни неща, които трябва да запомните са тайминг и деформация.




Тайминг

1.При ускоряване на движението разстоянието между основните позиции на тялото се увеличава.При забавяне разстоянието се сгъстява.
Пример- Рис.1

2.Колкото е по-плътна и тежка материята от която е съставено тялото, толкова по-бързо ускорява движение а деформацията е по-малка.
Пример:
а)Гюлето пада много бързо и деформацията не се вижда с просто око в реални условия.В анимацията обаче я има!В анимацията всичко се преувеличава!
б)Балона пада много бавно, но за сметка на това деформацията е видима(ако не се спука)




Деформация

1.Всяко тяло, при ускорение на движението се издължава(деформира се) а при забавяне придобива форма близка до естествената си.Спомнете си движението на капка вода във вакум.
Пример-Рис. 1

2.Всяко тяло при сблъсък с преграда се деформира като обема приема плоскоста на преградата.
В случая с топката и скоковете- рис.1, 2, 3-това е земята.
Анимационен пример - един епизод с Том и Джери, когато Том се сблъска с дъската за гладене и тялото му придоби формата на дъската

3.Колкото по-мека е материята от която е тялото, толкова по-голяма е деформацията при движението и сблъсъка с прегради.
Пример:Отново гюлето и балона.





--------------------------------------------------------------------------------------------------
Търкалящия се камък не хваща мъх

Редактирано от Уaндa на 14.05.07 02:21.



Тема Уроци по Анимация-5нови [re: Уaндa]  
Автор Уaндa (да да)
Публикувано21.05.07 04:27



Движение на четириноги фигури

Престън Блеър 4



Това което е интересно при четириногите е, че походката всъщност представлява две двуноги ходещи едно зад друго, като ключовите рисунки на двете двойки крака се разминават.Често характера на походката на едните крака е различен от този на другите.Естествено това правило си има и изключения, като например в душенето от рис.2.

Забележка-При повечето четириноги в природата, задните крака се сгъват назад а не напред.Не се обърквайте, когато правите походка на по-натурен типаж.По-нататък ще пусна и натурни походки на четириноги.




------------------------------------------------

Търкалящия се камък не хваща мъх.

Редактирано от Уaндa на 21.05.07 04:33.



Тема Re: Уроци по Анимация-6нови [re: Уaндa]  
Автор Уaндa (да да)
Публикувано22.09.07 22:57



Айде пак наново сме на линия

Който иска да прочете за птичките:

Това което мога да дам като бележка под линия е пак да си изпея песничката за линията на движение.Забележете че по ве4е познатата ни логика ,когато крилата отиват нагоре дъгата им естествено е извита нагоре.Когато отиват надолу е надолу.
Enjoy

Търкалящия се камък не хваща мъх.


Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.