|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема
|
"За буквите"
|
|
Автор |
komitaO3 (Зъл и лош) |
Публикувано | 15.01.23 23:28 |
|
Поредната боза на българския филмов небосклон. Лош актьорски подбор, слаба актьорска игра, отвратителни реплики, характерни за 21в. Някои от актьорите са абонати, за какъвто и да е сериал. По никакъв начин не е пресъздаден духа на времето. Симеон представен като истерик, оставам на страна, че в 927г. гони 70-така и няма как да подскача като младо пиле. Царицата зла и вероятно еблива (с брат си, много тъпо взаимстване от Гейм ъв троунс). Синовете на Симеон са 4 (+2 неизвестни момчета или момичета). Глаголицата е представена като забранена азбука, а тя не е, действа си свободно и паралелно с кирилицата. Боилския съвет, някви страхливи младоци. Двора, изцяло взаимстван от англо-френските средновековни филми, мишената беше ултра смешна. Царската маса за хранене, директно извадена от преоценени мебели на "Виденов". Предполагам че Кошлука е направил услуга на внучката на Гриша Филипов, да филмира по нейния сценарий, който се очертава отвратително слаб. Като искат да правят филм за Симеон, да бяха направили конкурс, тук очевидно е услуга. Среден 3 за 1 епизод.
С властта, дадена ми от интернет, обявявам себе си за експерт във всички области!Редактирано от komitaO3 на 15.01.23 23:39.
| |
|
Е името на сериала (едноименно по книгата), сега да сме коректни.
Каста е сериозен, не може да кажеш лош актьорски подбор. Първият син на Симеон Михаил е отлъчен и замонашен, по него време.
До колкото разбрах, книгата не претендира да е точно по историята, това вече се каза в другата тема.
За царската маса съм съгласен, да бяха взели една от комплекс Старосел, щеше по-да пасне.
Като за първа серия давам добър 4.
| |
Тема
|
Re: Войната на буквите
[re: NAVYBG]
|
|
Автор |
komitaO3 (Зъл и лош) |
Публикувано | 15.01.23 23:58 |
|
Деян Донков ли точно трябва да играе Симеон Велики? Че аз тоя във всеки един момента го чакам да закрещи Вундабааа и шмелла-шмелла Има достатъчно достолепни актьори, с перфектен тембър на гласа, които да изиграят тази роля на средновековен български цар (примерно Емил Марков, Лъжите в нас, поне брадата му е естествена). На Захари Бахаров, режисьора трябва да му обясни, че трябва да говори по-бавно. Играе Георги Сурсувул, а не кокаинов бос.
Отсъства третия син Иван, вдигнал бунт срещу брат си Петър, за трона.
Събират данъци...кви данъци бре, изрично пише в изворите, че държавата при Симеон била толкова богата, че едно яйце ли беше данъка, не си спомням точно.
Тая патка Людмила е седнала да пише булеварден роман, даже елементарна, базова литература за периода и личи, че не е чела...
С властта, дадена ми от интернет, обявявам себе си за експерт във всички области!
| |
|
Той и Михаил е вдигал бунт, някак си незнайно как прекратен...
Запалил си от четвърт от първата серия. Ще гледаме, ако става за гледане по-натам.
Баян, Боян е много интересна личност, обвеяна с легенди. Аз се надявам да се концентрира върху това. Но си мисля, че едва ли ще са могли да го пресъздадат.
| |
|
Отвратителен филм.
Хана на “еди кой си…” бил разрушен.
“Селяни” с една крава и данъчен регистър, предполагам с незаконна дъщеря на Боян.
Камера и декор — ами то възстановките на Шипка бяха по—добри.
Ами порязването с меча на Петър? Във време в което всяка 8нфекция може да доведе до смърт — да порежеш корон принца :) Диалозите за избраният народ (които немал какво да яде), направо ги оставяме настрана.
Златният Век и Хан Аспарух са на светлинни години (преди година ги гледах пак, бедни декори в сравнение с а игра на тронове, но далеч по—добри от Конан, които им е съвременник). Или просто аз съм остарял.
И за исторически сериали, не е да няма опит — Петков Войвода, Пътя към София … до пари ли е проблема?
| |
Тема
|
Re: "За буквите"
[re: komitaO3]
|
|
Автор |
goga (изследовател) |
Публикувано | 16.01.23 05:10 |
|
Не съм гледал филма, но се чудя защо винаги трябва да се открива топлата вода. Имаме идеална книга и много по-лесно исторически пригодим сценарий с романа "Самуил цар български". Исторически достоверен е, сюжетът е добре развит, книгата е интересна и спокойно може да стане сериал.
Някаква недоказана писателка веднага се сдобива с исторически сериал по бнт!
Редактирано от goga на 16.01.23 05:09.
| |
|
Ние си страдаме от определен тип културен дефицит. Пак по исторически причини.
Липсва ни перспектива от цели две епохи - класицизъм и романтизъм. Барокът ни е османски.
Като видиш две римски колони на нечия тераса, зидани от мургавелци и се мръщиш. Кичозно ти е.
Европа е залята от цели мономенти в подобен стил, че и изпълнение.
Ако си виждал Давид на Микеланджело и идеш в московския музей, седи срещу теб още на входа.
Викам на една лелка, дето го пази - Ама това е копие! Вика - Сматри дарагой - Ета копие сделано преди 3 века, от същия мрамор, в италианско ателие. Гледам... Много мяза, верно и си се изнизах тихичко.
После, ние още си влачим перцепцията от соц-реализма. Селянина е все беден, мизерен и седи по-ниско от скота. На "Когато бях овчарче" се смеем и подиграваме.
При романтизма подобна образност - селска колиба в гората, засмени орачи и щастливи овчарчета са описвани като херувими.
Ние едва ли не с презрение говорим за селска колиба със сламен покрив, а до днес в Англия работата със слама по покрив го имат за изкуство едва ли не. Покрива от слама има уникални характеристики и особености. Както се прави там, така и тук. Инак няма да издържи.
Изпълнен с майсторлък трае от 9 до 15 години. Старата слама не се сваля, а новата се надпъхва и наслоява. Има запазени сламени покриви на 500 години. Отгоре можеш ръченица да играеш. Толкова здраво става. Не като приказката за трите прасенца. Духай колкото щеш.
Красотата в един здрав, отруден, но добре гледан, като част от семейството вол, добитък някакъв. Приемствеността на стари занаяти и умения. Грижата за земята в единство с природата, красотата от това.
Та, такива наслагване на образите и възприятията от различните епохи на нас видимо ни липсва.
Скоро четох английско проучване - как е изглеждала старата къща в Англия. Разровили 40 къщи в 17 стари града, по-запазени останки да дадат някаква представа не по-ранни от 12 век. Най-старите са кръчми вкопани в земята. Къщите средно по 15м/2 едно, макс две помещения.
Каменна сграда по-устойчиво век след Вилхелм и то с отбранителна функция, на нива, но с помещения повече от клаустрофобични, за хигиена не се и споменава.
Сравняват се с едно немско изследване, как там открили най-старата германска къща, от същото време и тя поразително приличала на... Гръцката!?
По "История България", първа програма наш професор се жалва, че не откриваме пра-българска къща по-голяма от 15-20 квадрата, ама имало и пристройка за добитъка.
Заради изтощаване на почвата редували по три нови за посеви и не си "играели" да ги торят. Имали достатъчно, разменяли натурално и не принадлежали никому. Малки, но собствени.
Това как да го разбираме в сравнение с "големите"?
Ние се самобичуваме тука сякаш изплащаме някакви свои грехове, но сами не си ги знаем. Бягаме от хубавото и доброто в себе си, като съдим по него през очите на другите.
Не - майната им! Изкуство и документалистика са две различни неща. Изкуството присъства даже в ежедневния живот и се води по естетически възприятия. Момъкът търси хубавата булка, а земеделец си купува здравото животно. Нашествениците минават и си заминават, но структурата и функцията, действието си следва един и същи ритъм.
Неокласицизма и романтизма го отчитат и превръщат в култ.
Най-стария "запазен" немски замък е от 11 век (Райхсбург Кохем), всъщност изцяло реновиран и преправен в стил Романтизъм порутено градище, от един немски буржоа в 19 век. Днес определящ перцепцията за същинско средновековие в немските земи. Площ няколко декара.
По това време тук са се вдигали цели нови градове, с майсторите и артистите му.
Как от мизерници, как!?
Не казвам да лепим ковьорчета по стените със селски сцени, но и да не заливаме в мухъл всичко, защото всяка наша баба първата й работа напролет е да вароса, а турците имат специален закон да не се разрешава на раята къщите и одеждите им, да изглеждат по-красиви от турските. Преминаващите от тук да описват изобилието от храни и продукти, плод на труда ни. Хвалят натруфените моми, с усмихнатите лица, непрогледните отвън, но чисти отвътре домове.
Твърдите характери, поддържаните стопанства са белега, не социалния статус. Уж нисшите тук по достойнства се съпоставят с благородното някъде там. Описват как по вид и осанка си личи благородна кръв разлята в "простолюдието". Няма чорлави глави и кални роби, а бели ризи с гайтани и лисици, с умения съшити калпаци, ямурлуци, обработени кожи.
Документалистиката само го препраща, но да оцени през съвремие не може. Става с изкуство, със стил съответен на епохата. Ако някъде тя е тъмна, то за нас е светла, златна, изпъстрена с нови строежи, знание и книга, вяра.
| |
|
Единият от режисьорите е македонец, нарочно го прави
| |
|
Този анализ или по-скоро критика, доста съвпада с мнението ти за 1-та серия на филма:
| |
|
А мене заглавието ме беше подвело. Мислих си, че щом филма се казва "Войната на буквите" ще става дума за война между глаголицата и кирилицата. Пък то...
...императорът в Константинопол иска да разгадае тайната на "старите български знаци", които според него криели мистични сили
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
|
|
|