Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:51 27.09.23 
Политика, Свят
   >> Македония
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема комунистическата пропаганда  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано19.11.19 11:24




Хич не ги е грижа, че още има хора, които по това време не са били дечурлига.
През 1962г. беше извършена една парична реформа 10 към 1. Причината беше, че малко преди това такава реформа беше извършена в СССР с рублата. И тогава 1 долар стана 92 ст.!!!
Е, заплатите бяха стотина лева
България преживя много промени в курса към водещите валути. Имаше и 1000 към 1.
Изобщо не се коментира, че днес курсът към долара е подобен. Но заплатите вече не са около 100 лева. Освен това, който има някакви наблюдения на икономиката и финансите, знае, че курсът на долара непрекъснато девалвира. Едно време това го учехме като криза на капитализма. А всъщност е насочено действие. Против рентиерите.



Тема Re: комунистическата пропаганданови [re: mak ot Sofia]  
Автор cumanich126454 (русский трол)
Публикувано19.11.19 14:38



Покупателната способност на 1 дол. курс 1960 г. е колкото 10 днешни долари.



Тема това исках да отбележанови [re: cumanich126454]  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано19.11.19 15:32



същото се отнася и за лева



Тема Re: комунистическата пропаганданови [re: mak ot Sofia]  
Автор komitaO3 (български)
Публикувано21.11.19 13:04



Софмак, поздрав:





Тема Благодаря за поздраванови [re: komitaO3]  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано21.11.19 13:17



Самият ти вероятно си научил от моето участие в клуба, че аз твърдя:
България поизостана в строителството на магистрали. И тук аз съм твърдо против изказването на Корнелия Нинова, че асфалта не се яде.
Аз най-вероятно няма да доживея до момента на пускане в експлоатация на магистралния пръстен. Но се надявам децата ми и внуците да го доживеят.
Аз живея в София в кв. Хаджи Димитър. На 3 минути пеш от панелката в момента се довършва станция на метрото. Виж, това може и да го доживея

. Защото поне планът е края на 2019
Та може да ме считаш за изкуфял старец, но този старец след 1990 тръгна да пътува из Европата. И установих, че в много отношения сме изостанали. Не само магистралите.
ПП Завари ме в момент, когато се опитвах да сложа снимка в клуба. Позабравил съм как ставаха тези работи. Но исках да споделя с клубарите, че когато Соломон Паси каза, че България тябва да стане член на НАТО, самият аз си помислих - този човек не е добре. Тези дни гледах по телевизията, как ще сложат един Трабант пред централата на НАТО в Европа. Та това беше повод да потърся снимка на един Трабант, направен от тухли, в двора на бившия дворец в София
ПП2

Редактирано от mak ot Sofia на 21.11.19 14:07.



Тема Интернетът е голяма работанови [re: mak ot Sofia]  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано21.11.19 20:40




След неуспешните ми опити да сложа снимка в клуба, викнах на помощ Гугъла с въпрос: Трабант зад двореца и Гугълът веднага ми предложи снимки на това произведение на изкуството

Редактирано от mak ot Sofia на 21.11.19 20:42.



Тема От един джоб в друг...нови [re: mak ot Sofia]  
Автор Santo Modesto (стар клубар)
Публикувано22.11.19 01:18



Магистралите са доста скъпи за строеж. И за поддръжка.
ЖП линийте, класическия вид, за обикновени влакове, са значително по-евтини за строеж и поддръжка. Поне така чувахме в университета.

На скоро обсъждахме с колеги междущатска магистрала №10 в САЩ: започва от Санта Моника, Калифорния, и завършва в Джаксонвил, Флорида. На доста места е значително инжинерно постижение, за времето си, пък до някъде и за днес, примерно през блатата и тресавищата на Ачафалая, в Люизияна, тунелът под залива при Мобил, Алабама, и прочие.

После превключихме към западащата жп мрежа на САЩ.

И ми светна мисълта, че практически голямото строене на магистрали в САЩ съвпада с разрушаването на жп мрежата, и буквално затриването на леко-релсовия превоз (сиреч, трамваите) в доста много голями градове, примерно Лос Анжелес и цялата околност. (До преди модерните магистрали, можело е човек да хване трамвай от Санта Моника, през Лос Анжелес, до Анахайм; тези релси са били махнати през 1950-те и 1960-те.)

Та имахме интересно обсъждане дали засиленото строене на магистрали, което един колега окачестви на "залитане", не е било възможно - поне отчасти - заради разрушаването, или поне занемаряването, на жп мрежата. Нещо като прехвърляне на правителствените пари от един джоб в друг - но парите едни и същи.

Като гледам към България (от далече), май и там строежът на магистрали съвпада, общо взето, със занемаряване на българската жп мрежа. Това мое далечно наблюдение вярно ли е? Или "от един джоб в друг" е най-вече американско явление?



Тема Re: От един джоб в друг...нови [re: Santo Modesto]  
Автор croesus (anarcho-commie)
Публикувано22.11.19 01:38



Това не е съвсем така. Разрухата в обществения транспорт в САЩ е изключение за развития свят (както и още 4-5 други разрухи

). Занемаряването на лекия релсов транспорт е по-скоро заради изместване на модата, защото знаеш, че в САЩ пазарът е цар.

В момента още дават един чудесен филм - Ford v. Ferrrari и там в една сцена, младия Лий Якока заяви, че 60те години са първия период в американската история, в който 17 годишните имат пари. Затова предложи на Форд да започнат да правят по-спортни коли, за да не изпуснат нишата. Поколенията от 50те и 60те са направили обществения транспорт нерентабилен, предпочитайки да се возят в коли, и оттам изчезващ.

В Западна Европа не е така. Там номера със свободния пазар рядко минава, затова има железни ограничения върху автомобилния трафик. Плюс това бензина струва майка си и баща си за американските стандарти. За сметка на това има чудесен обществен транспорт, на който американските туристи завиждат.

Клета майка България е отделна тюрлия и не приличаме нито на САЩ, нито на З. Европа. Тук пари се харчат за онова, което ще спечели избори. Затова сме препасани с недовършени магистрали и надупчени пътища.



Тема не е съвсем таканови [re: croesus]  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано22.11.19 10:05



Магистрали в България не се строят заради избори. А защото трябват. Нас Гърция и Турцея ни изпревариха. За Югославия да не говорим. Те направиха от Триест до Велес още по времето на Тито. Сърбия добави Белград Сегед, а съвсем наскоро Ниш- българската граница. Хърватия също направи нови магистрали. Към Риека, към Малибор, към Осиек.
За съсипването на БДЖ. То започна още със стоителството на два пътя по социалистическо време. Микре-Севлиево и подбалканското шосе. Камионите имат предимство, че превозват от врата до врата.
Когато бях малък дори зелнчуците и плодовете се караха до София с ЖП.
На мен ми направи силно впечатление Германия. Там ЖП се обновява, осъвременява. Там междуградските пътнически превози са с влакове, не с автобуси. Пуснаха си високоскоростни вакове.
В България влаковете возят само ученици и пенсионери. Автобусът стига доста по-бъро, наприер от София до Сандански.



Тема Re: не е съвсем таканови [re: mak ot Sofia]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано22.11.19 13:00



Магистрали в България не се строят заради избори. А защото трябват.

---
Софмак, ти сериозно ли?
В България магистрали се строят, защото от тях брутално се краде.
Да не завършиш една "Хемус" за 10 години и да превърнеш Северна България в пустош показва, че на власт е една безскрупулна шайка, за която твоите нужди нямат никакво значение.

Редактирано от Darkages на 22.11.19 14:07.



Тема всеки разбира според своята порочностнови [re: Darkages]  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано22.11.19 13:17



Според теб в България не трябва нищо да се строи?
Защото в България много се краде. Дори в съседните страни се краде по-малко.
Затова в България не се прави втори лифт в Банско, по крайбрежието не можеш да построиш хотел.
Аз имам друго разбиране.
Ще ти кажа нещо лично. Една неделя със жена ми ходихме до Витоша. Като се върнахме - няма ми очилата. А си спомням, че като тръгвахме ги използвах. Слезнах пред блока и на един метален шкаф до съседния блок си виждам очилата. Паднали, като сме тръгвали. И човекът, който ги е видял на земята, просто ги е преместил, за да не ги настъпи някой.
Та обобщенията не винаги са 100% сигурни.
Народ всякакъв. Винаги има мошеници и идеалисти.
Има джебчии, а има (дори деца), намерят портофейл на улицата и го занесат в участъка.

Редактирано от mak ot Sofia на 22.11.19 13:19.



Тема Re: всеки разбира според своята порочностнови [re: mak ot Sofia]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано22.11.19 13:34



Булевард "Левски" тук излезе около 120 млн. (близо 40млн. на километър), при реални максимум 40 млн.
Ти като инженер кажи това не е ли пладнешки грабеж и си представи какво е в цялата страна.



Тема Re: не е съвсем таканови [re: Darkages]  
Автор komitaO3 (български)
Публикувано22.11.19 13:49



+100



Тема за кой бул. Левскинови [re: Darkages]  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано22.11.19 13:54



имаш предид?
За повечето хора подновяване на булевард означава преасфалтиране.
Аз не съм архитект, а електроинженер.
Ще ти разкажа за една случка отпреди 1990. Строше се (престояваше се) един булевард, който сега се нарича Александър Малинов (пък имаше и време, когато се наричаше Людмила Живкова). Излизаме от работа в края на работния ден и на автобусната спирка един багер рови, дърпа и къса кабели. От зяпачите един вика на багериста: Ей, къде гледаш, късаш кабели, пари струват. Багериста: Ако искаш да знаеш струват 30000 лева. Знам защото миналата седмица аз ги полагах!!!
Обикновено при ремонт на булевард се подменя подземната инфраструктура. Страшно много пари отиват за промяна на електрическите кабели, за променяне на трасето на съобщителните кабели. Променя се и водопроводната мрежа. Хеле пък за тротоари, стълбове за осветление..., спирки на градския транспорт.
Бабата ме пита: Къде отидеха жълтите павета? Някой ги е откраднал


Та колко пари струва един булевард най-добре знае инвеститорът. По време на изграждането изникват ситуации, когато се налага промяна на плана, по който се извършва строителството.
Живял съм на ул. поп Богомил. Прекараха нов водопровод по модерен начин. На определени места се вкарва нещо като свредло, което върви хоризонтално. И на едно място свредлото спря. Оказа се, че е ударило в римска канализационна система от римско време.

Редактирано от mak ot Sofia на 22.11.19 13:59.



Тема Re: за кой бул. Левскинови [re: mak ot Sofia]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано22.11.19 14:09







Тема разбирам, ченови [re: Darkages]  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано22.11.19 14:32



ББ, Портних и ГЕРБ не са ти симпатични


Нещо подобно имаше и в София. Само че вместо Портних беше Фандъкова. Начетох се на толкова негативни мнения за ремонта на ул. Граф Игнатиев, че още не съм ходил да мина по тази улица
Следях с интерес местните избори. И вместо да изберат Костадин Костадинов варненци избраха на първия тур този крадец Портних.
Пилеенето на общи, народни средства си е присъщо на централизираните власти.
Варна, както и София, са си визитни картички на България. Не съм много запознат с този епохален строеж, но доколкото знам стар, тесен, криволичещ булевард е направен като градска магистрала. Може би идеята е малко да се разтовари онзи булевард, който си спомням, че се наричаше Карл Маркс.
Предполагам, че Варна, както и София, въпреки хубавите планове, се задръства и отиването и връщането от работа поглъща доста време. Аз, откакто се помня, пътувах по 1 час на отиване и 1 час на връщане, т.е. работният ми ден ставаше 11 часа.
Когато се пенсионирах, една от радостите ми беше, че няма да прекарвам 10 % от ежедневието си по спирки и пътуване в градския транспорт




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2023 Dir.bg Всички права запазени.