Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 15:54 22.05.24 
Политика, Свят
   >> Македония
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
Тема VW  
Автор ElCortador (пристрастен)
Публикувано24.11.18 18:17



Nameknah vi tuka za edna golema investitsiya,no nikoy,AMA NIKOY,ne e zapital,za kakva stave duma.Emi stave duma,za VW avtomobilen zavod, koyto shte se mesti ili v Bulgaria ili v Turtsiya,po edin scenario ili v Bulgatia ili v Rumunia, po drugiya.Za tova pozivah,da ima veche lobirane za tozi zavod.Pak li shte osere bulgarskoto pravitelstvo tozi shans?



Тема Re: VWнови [re: ElCortador]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано24.11.18 18:48



Ами засега местят производството на Passat от Емден- в Чехия (Квасини, където правят Superb) за да преоборудват фабриката за електрически модели.
В България или Турция се търси място за трети завод на Шкода, което е все едно, щото са част от VAG.
И за Враца беше сигурно, че ще отварят голям завод за авточасти, което ще е глътка въздух за забравения Северозапад, но освен изявите на кмета, засега нищо няма налице.
Като познавам нашите управници, нямам големи надежди, но дано да ме опровергаят.



Тема Emi,ako upravnitsite saнови [re: Darkages]  
Автор ElCortador (пристрастен)
Публикувано24.11.18 19:09



Ako upravnitsite sa ot sashtoto testo,kato Arabadzhievi, Banovi,Bencho BencheviCbasi tia dvoyni imena),Mityo Ochite I EDikoysi Kravata-to nema napred.Nemislya,che vse oshte N.V.Ferdinand I.Bulgarski vi e kriv.Po negovo vreme do 1013 godina Bulgaria se razvivala mnogo dobre.Dneshna Bulgaria e kato Grisho v tenisa-ima tralanti,nema volya a pobeda.



Тема Re: Emi,ako upravnitsite saнови [re: ElCortador]  
Автор cumanich126454 (ивохристовист)
Публикувано24.11.18 19:15



Една информация от началото на този месец:



Виж коментарите под дописката. И по-специално ком. № 36



Тема Re: Emi,ako upravnitsite saнови [re: cumanich126454]  
Автор ElCortador (пристрастен)
Публикувано24.11.18 19:25



Emi,Chehite navremeto sa davali name na kompaniite katoHyundai I KIA za edna krona,ili1/25 evro na godina I uspyaha da gi imat zavodite.Horata pri vas vecho okat:Ostavka,koeto donekade e razbiraemo,no vmesto da iskat kakvo da im se dade bi trebvalo da karat pravitelstva da osiguryavat investitsii prinasyashti podobre pateni rabotni mesta.



Тема Re: VWнови [re: ElCortador]  
Автор ElCortador (пристрастен)
Публикувано24.11.18 19:29



Vidin bi e bil naypodhodyashtiya grad za takava investitsiya.



Тема Re: Emi,ako upravnitsite saнови [re: cumanich126454]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано24.11.18 20:11



Този коментар е за времето, когато икономически министър беше недоразумението Лукарски (2015). Много добре си спомням как обещаваше голям завод за автомобили във Видин- преговорите били на финалната права.
Мисля, че тук няма никой, който да се съмнява, че е искан подкуп, размерът е просто подробност.



Тема Re: Emi,ako upravnitsite saнови [re: Darkages]  
Автор ElCortador (пристрастен)
Публикувано24.11.18 20:56



Vseki politik,koyto e navredil na darzhavata I osiromashil rabotniya narod bi trebvalo da e obvinen,suden I nakazan zhestoko.Sushto:ministera na zdraveopazvaneto vavevdal prastovite otpechatatsi,kogato padaha mazilkite v bolnitsite I namesen v nekakvi sdelki s vaksinite,shto ne e nakazan?



Тема Zashto bih dal veto za FYROMнови [re: ElCortador]  
Автор ElCortador (пристрастен)
Публикувано25.11.18 15:26



Da, debelo veto za fyromite ,dokato ne se izvinyat za desetiletiya na sistematichna debulgarizatsiya I nasazhdaneto na nenavist.Da im e--m I akademicharite!No ne gi zabravyam I bulgarskite debili-naslednitsi na komunyashite.Takiva sa direktno otgovorni za nachina na mislenieto I na poslednite generatsii.



Тема Re: Emi,ako upravnitsite saнови [re: Darkages]  
Автор croesus (backpfeifengesi)
Публикувано25.11.18 16:31



Този коментар е за времето, когато икономически министър беше недоразумението Лукарски (2015)

Сегашния министър на икономиката по-малко недоразумение ли е?



Такива важни решения не се вземат от някакво си министърче. Боката дирижира оркестъра, а както каза Цватан Василев в интервюто си, "той не е от онези, които не си искат". Добре, че беше правителството на Орешарски, да та видим и малкото, което видяхме през 2014-2015.



Тема Re: Emi,ako upravnitsite saнови [re: croesus]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано25.11.18 17:24



Не, не е.
Не знам защо ми отправяш този въпрос, сякаш съм фен на Борисов или негов защитник.
Просто се сетих какви локуми разтягаше Лукарски по конкретния коментар за Видин (от линка на Куманич), а изобщо даже забравих, че тогава Орешарски беше на власт.
Всъщност той и локуми не можеше да разтяга, защото беше ужасно спънат и докато се мъчеше да върже някакво сложно изречение.
А за Борисов е ясно, аз съм убеден, че и контрабандата, дето ни продава Марешки, става с неговото височайше одобрение, щото нищо в мафиотската ни държава не става без него.



Тема Re: Emi,ako upravnitsite saнови [re: Darkages]  
Автор croesus (backpfeifengesi)
Публикувано25.11.18 17:59



Извинявам се за несполучливия изказ, мислех че въпросът ми ще прозвучи реторично.





Тема Re: Emi,ako upravnitsite saнови [re: croesus]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано25.11.18 18:03



Е, аз съм причината, спокойно.
От матряла е.

Редактирано от Darkages на 25.11.18 18:03.



Тема Много ни се искаше...нови [re: ElCortador]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано11.12.18 15:49



...но уви, не се изненадахме и този път:






Тема kato vi gledamнови [re: Darkages]  
Автор ElCortador (пристрастен)
Публикувано12.12.18 18:40



Polititsite vi,ne sam iznenadan,ako nishto pozitivno nestava.Pak sas vashite Banevi,Arabadzhievi,i tem podobni muirizmeni...Neminava edin den,da ne se vzima edno ili poveche tupi reshenia ili zakoni v republikata vi.



Тема След предизвестения провал...нови [re: ElCortador]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано06.01.19 16:52



... на сделката със завода на Шкода (силно се съмнявам някой да си е мръднал задника, за да направи що- годе конкурентна оферта), ето и една добра новина за Северозапада, която коментирахме миналата година: заводът край Враца е вече факт, договорът е подписан, 300 работни места с перспектива да станат 1000, толкова ще бъде и стартовата заплата.
Не смея да се зарадвам. Този е гербаджия, но изпълни поне това, което повтаряше от доста време.



Редактирано от Darkages на 06.01.19 16:52.



Тема След оглед във Варна и региона...нови [re: Darkages]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано04.04.19 17:30



... германците са се сблъскали с няколко проблема:
1. Няма свободни 4000 дка площ в цяла СИ България, върху които да се започне строителството.
2.Няма работна ръка (не само квалифицирана), просто няма.
3.Няма магистрала.
Иначе е имало желание от немска страна, водени са сериозни разговори, отчетени са плюсове като близост с голямо пристанище, но липсата на окрупнена площ (общинска или публично-частна) е най- големия проблем, който ги е отказал.
Жалко, много жалко, това щеше да съживи запустялата (благодарение на ГЕРБ) Северна България. Сега да се надяваме въобще нещо да се случи край София или Пловдив.
P.S. Източникът ми е сигурен, от първа ръка.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Darkages]  
Автор Superserb (малоум)
Публикувано04.04.19 17:40



...те крупни държавни или общински терени...къде ли не са раздадени на свои хора още...отдавна. Пък кво пречи да се одържавят 4 000 дка земя, където е необходимо...да им се платят петорно на пазарната цена. 4 000 по 5 000 лева са 20 млн. лева...нищо пари.
... а в Р.Македония има 400-500 хил албанци...половината и нагоре безработни, отделно в украйна милиони такива и т.н... то и българи има тук таме...ама с цена на жилище 4 стени за 100 хил евро...някак си не се задържат.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Superserb]  
Автор komitaO3 (български)
Публикувано04.04.19 17:55



Ооо, одържавяване, готин пич си ти.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Darkages]  
Автор croesus (backpfeifengesi)
Публикувано04.04.19 17:59



Моя груба оценка атрактивност на локациите за такъв завод:
1. Между Плевен и Дунав (ако някой се беше сетил да построи контейнерен терминал и ж.п. връзка в района)
2. Русе
3. Варна
4. Пловдив
5. Стара Загора
6. София

Първите 5 обаче са шампиони по изгубени работни места от 2009 до 2019, само Бургас и Търново им се пречкат в класацията. Единствено шестия цъфти и разцъфтява и цените на недвижимите имоти там стигат до 3000 евро квадратния метър.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Superserb]  
Автор croesus (backpfeifengesi)
Публикувано04.04.19 18:01



Ако говорим за одържавяване, то нашите "инвестиции", за да купим 4000 декара, ще надминат като сума инвестициите на Фолксваген да построят завода и да купят машините за него. Отделно ще се влачат дела до второ пришествие.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: komitaO3]  
Автор Superserb (малоум)
Публикувано04.04.19 18:02



...то, че съм,съм...

...а магистралите как си мислиш, че ги строят? Върху каква земя?

Междудругото ТЕЦ Варна нали го затвориха. Неговото място да го откупят от чез и няколко ниви северно и западно от него и ето ти ги 4 000 дка и е направо на канала?
<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от Superserb на 04.04.19 18:20.</EM></FONT></P>

Редактирано от Superserb на 04.04.19 18:35.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: croesus]  
Автор Superserb (малоум)
Публикувано04.04.19 18:12



Земеделската земя е по 1000 към 1000 и нещо лева декъра. Ако им я платят петорно 4 000 декъра са 20 млн. лева... това каква сума е за бюджета? Това каква сума е спрямо инвестицията, това каква сума е спрямо БВП, което ще генерира това производство?



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Superserb]  
Автор komitaO3 (български)
Публикувано04.04.19 18:37



Отчуждителни процедури могат да се извършват само за улици, булеварди, магистрали и то по строго определен рен. А не щото така и е кеф на държавата. То ако можеше така...



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Superserb]  
Автор Superserb (малоум)
Публикувано04.04.19 18:38



ТЕЦ Варна е всъщност доста по-малък от 4 000 дка.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Superserb]  
Автор komitaO3 (български)
Публикувано04.04.19 18:39



Имаш ли си идея как се укропнява терен? Индустриална зона Тракия и в частност Пламен Панчев се занимават с това от 25г. Затова и имат готови терени за инвеститори.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Superserb]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано04.04.19 18:43



ТЕЦ Варна си работи, но Меди Доганов е новия собственик.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Darkages]  
Автор Superserb (малоум)
Публикувано04.04.19 18:46



...не съм разбрал до сега.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Superserb]  
Автор tuzlija-179435 (стар вълк)
Публикувано05.04.19 04:56



ДекАр , произлиза от 10 ара, а АРът е квадрат със страна 10 м.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Superserb]  
Автор tuzlija-179435 (стар вълк)
Публикувано05.04.19 05:09



Немой!
Декарът има 1000 кв.метра.
4 000 дка =4 000 000 м2.
Звучи страховито, но 1 млн.м2 са просто 1 км2 - квадрат със страна 1 км (1000мх1000м = 1млн.м 2.
4 000 дка са квадрат със страна 2 км.


Ха белким Варна е по-голяма!
И разбира се, че е доста по-голяма от2 км открай докрай.

Редактирано от tuzlija-179435 на 05.04.19 08:27.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Darkages]  
Автор tuzlija-179435 (стар вълк)
Публикувано05.04.19 05:14



..няма магистрала...
Тия с мантрата "(Х)асфалт не се яде!" да ядат сиренясалия...



Редактирано от tuzlija-179435 на 05.04.19 08:21.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: tuzlija-179435]  
Автор goga (изследовател)
Публикувано05.04.19 06:12



Доколкото разбрах, най-дълго са оглеждали около Пловдив и София.

По принцип идеални варианти няма - на тях им е ясно, че все за нещо трябва да се направи компромис. Ако ни сравняват със сърбите: те нито са с повече и по-добри магистрали, нито са с по-голям прираст, релефът ни е приблизително подобен - що се отнася до огледаните терени.

Ако имат капка мозък и все пак се играе по правилата: би трябвало да изберат България, защото: 1. е част от ЕС и 2. по този начин става витрина за съседите, които клонят към евро-азийската орбита; 3. България, за разлика от Сърбия, в две световни войни е съюзник на Германия;

Но както вече казах, тук нормална логика и правила няма. Тъй че ще видим...

Редактирано от goga на 05.04.19 06:28.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: tuzlija-179435]  
Автор Superserb (малоум)
Публикувано05.04.19 18:39



...това показва нуждата от реформи в офиц. български език!



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: goga]  
Автор Superserb (малоум)
Публикувано05.04.19 18:44



Аргумента завода да е в Сърбия, е че желаят да ги привлекат в своята орбита. То затова е този напан за Западните Балкани. Както и да я укрепят като евентуална граница срещу мигрантите - това е австрийски..."акъл".

Ние все пак дадохме още преди 20 години някой от най-големите си предприятия в химията и металургията на европейски компании. В 90те отказахме японски завод за автомобили, заради недоволство на Зап. европейските автомобилостроители с обещанието, че те ще построят нещо...което си отиде в канала.
То докато ги чакахме да дойдат...не останаха хора. Те решенията на партията действат и след десетилетия.



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Superserb]  
Автор komitaO3 (български)
Публикувано05.04.19 18:55



Коя партия, ЕНП ли





Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: komitaO3]  
Автор Superserb (малоум)
Публикувано05.04.19 19:10



Каква партия?



Тема Re: След оглед във Варна и региона...нови [re: Superserb]  
Автор komitaO3 (български)
Публикувано05.04.19 19:15



Чиито решения действат десетилетия





Тема Re: VWнови [re: ElCortador]  
Автор torlakov-93629 (оД Цаконица)
Публикувано05.04.19 21:37



Бегайте далече от народна кола и народна власт ....





Тема Re: VWнови [re: ElCortador]  
Автор ludo-mlado (оптимист)
Публикувано12.04.19 11:16



България и Турция са в шортлистата за новия завод на Volkswagen


Делегация от концерна е посетила София в началото на април, преди посещението на германския президент, предава DPA
България и Турция са в шортлистата за новия завод на Volkswagen


Volkswagen напредва с процеса на избор на местоположението за новия си завод в чужбина. Според информация на Deutsche Presse-Agentur в шортлистата на кандидатите остават България и Турция. Въпреки това все още не е взето решение – по темата трябва да заседава и Надзорният съвет на своето заседание след Великден. Състезанието е отворено и нищо не е решено, поясняват пред DPA добре информирани източници.

И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. Компанията не коментира темата.

По-рано за плановете на VW за новото вложение алармираха Работническия съвет: служителите се притесняват за капацитета на съществуващите фабрики и призовават вместо да се правят нови инвестиции, да се използва един от съществуващите обекти.Това може да бъде една от фабриките за двигатели в Салцгитер, в Полковице в Полша или в Гьор (Унгария). Според наличната досега информация окончателното решението за нов завод следва да се взема при следващия кръг на планиране на заседание на Надзорния съвет през ноември.

Според DPA България продължава да има добри шансове за вложението. В деня преди посещението на федералния президент на Германия Франк-Валтер Щайнмайер в София в началото на април група мениджъри на Volkswagen е разгледала немскоезична детска градина в столицата. Това също е едно от условията, които се преглеждат от Volkswagen - автомобилопроизводителят не иска да остави нищо на случайността при избора на бъдещото си местоположение.

Предвид големите инвестиции в електромобилността заводите за двигатели на автомобилния гигант са подложени на особен натиск. Електрическите двигатели изискват според предишни изявления на изпълнителния директор на VW Херберт Дийс с 30% по-малко работа. Това вероятно ще повлияе на броя на служителите, но Дийс подчерта, че Volkswagen ще се ориентира по демографската крива и просто няма да удължава наемането на нови хора на мястото на пенсиониращи се служители.

Неотдавна стана известно, че до 7000 работни места могат допълнително да бъдат премахнати в администрацията поради автоматизация. Базираният във Волфсбург производител на автомобили обяви в средата на ноември, че ще увеличи инвестициите си в електромобилност, автономно шофиране и цифровизация до почти 44 млрд. евро през следващите пет години. От тези средства 30 млрд. евро са предназначени за електрическа мобилност, каза Дийс.

Той също така обяви, че производствата на Skoda Karoq и Seat Ateca трябва да бъдат преместени в нов, допълнителен завод за асемблиране на множество марки, като се търси място в Източна Европа. В същото време производството на Passat ще бъде преместено от Емден в завода на Skoda в Чехия, докато в заводите на VW в Цвикау, Хановер и Емден ще се асемблират електрически превозни средства.

Новият завод ще трябва облекчи производството на Skoda. През миналата година главният изпълнителен директор на дъщерното дружество на VW Бернар Майер заяви, че капацитетът на заводите на Skoda в Европа е напълно запълнен.





Тема И накрая...нови [re: ludo-mlado]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано04.10.19 14:12







Тема Re: И накрая...нови [re: Darkages]  
Автор komitaO3 (български)
Публикувано04.10.19 16:16







Тема Re: И накрая...нови [re: Darkages]  
Автор osoitza (КАГАН)
Публикувано04.10.19 17:24



Депутатите от европарламента с изявленията си дойдоха да покажат че явно е имало, както тук подозирахме, политически игри на заден фон. Избора на турция е колкото икономически два пъти повече и политически.
Това според мен беше един реверанс към Ердоган от страна на Германия, явно и на немците име писнало американци дяа ги командват... Ердоган се изрепчи, а германците понежене могат пряко го стимулират косвено.
"И нас н и няма в цялат схема", явно сме играли през цяллото време поддържаща роля, колкото да не е само турция.



Тема Re: И накрая...нови [re: komitaO3]  
Автор DannyDeVito (досадник)
Публикувано04.10.19 17:31



Аман вече от драскачи и плюячи. Тука ако ще и НАСА да отвори завод пак ще се намерят мръсни устици.



Тема Re: И накрая...нови [re: osoitza]  
Автор Shtrkot (fyromophagos)
Публикувано04.10.19 21:28



За германците американците са окупатори...отърваха се от едните окупатори, сега си мечтатят да разкарат и другите....



Ако се Бугари, арно - ќе се разберам...


Тема Мечтаятнови [re: Shtrkot]  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано04.10.19 21:42



За Тръмп са важни парите. И поиска ЕС да увеличи бюджетните си разходи за отбрана. Иначе ние си отиваме вкъщи. Заплаши той.
Не се коркай. Успокоиха го от ЕС. Ще увеличим разходите за отбрана





Тема Re: Мечтаятнови [re: mak ot Sofia]  
Автор komitaO3 (български)
Публикувано04.10.19 21:48



За нас парите не са важни, затова плащаме прескъпо за самолети





Тема Re: Мечтаятнови [re: mak ot Sofia]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано04.10.19 21:48



Да, за Тръмп са важни парите, а тия от ЕС всичките са от бялото братство, дай има само паневритмия...





Тема Re: И накрая...нови [re: osoitza]  
Автор leyte (старо куче)
Публикувано05.10.19 07:09



Те, хубаво германците са тръгнали да "помагат" на Турция и Ердоган, а на тях кой ще помогне?
При спадове в икономиката на Европа и Запада, въобще (както беше 2008-2009), те се "спасяваха" в Китай. Като капак Китай днес притежава технологии, макар и остарели, конкурентни на Европа.
При видимо начало вече на нов спад и видимо засегната Германия те пак се хвърлят някъде на изток - в случая, в Турция.
После пак ще се правят на "големите кредитодатели" на държавици като Гърция и Португалия.
Според мен, този път номера няма да мине така гладко. В Европа ще започне разделение и те, германците ще са на другата страна и "зелените" им простотии, които всъщност също спъват икономиките на останалите, няма да минат! Не е само ФолВето в тази игра. В "моя" бранш германците натвориха сума подобни простотии с изнесени производства и предадени технологии в Китай и "Далечния Изток", които сега им се връщат като бумеранг. Засягат обаче и всички нас.
Не е Германия добрата в този филм!



Тема Re: И накрая...нови [re: leyte]  
Автор Superserb (колонист)
Публикувано06.10.19 21:09



Кои са зелените им простотии?



Тема Re: VWнови [re: ElCortador]  
Автор ludo-mlado (оптимист)
Публикувано06.10.19 21:15







Тема Re: VWнови [re: ludo-mlado]  
Автор ludo-mlado (оптимист)
Публикувано06.10.19 21:17



Има и за Македония.



Тема Re: И накрая...нови [re: Superserb]  
Автор leyte (старо куче)
Публикувано06.10.19 23:20



Понеже още се спори коя активност влияе на климата повече - вулканичната или човешката (има няколко примера вулканични изригвания да са повлияли земния климат с години, най-вече върху човешката история и начин на живот), не мога да ти кажа дали десетократно повечето тонове въглероден двуокис отделян от човешка дейност ще промени драстично и необратимо климата на земята. Вулканите изпускат и серен двуокис, който пък има "застудяващ ефект". България е на едно от първите места по отделяне на серни двуокиси в атмосферата в света. От тази гледна точка не знам кое е полезно и кое вредно и няма да разсъждавам. Не мога просто.
Обаче... Давам ти съвсем конкретни примери от моят си живот и немските еко-зелени политики върху него:

Преди две седмици бях в Ессен. Посред бял ден, в средата на седмицата хиляди млади хора, ученици и студенти протестираха с развети зелени байряци за въвеждане на 4 дневна работна седмица, за да намалим ефекта от човешката дейност върху природата. За часове блокираха центъра на един от най-големите и развити промишлени центрове на Германия. През цялото време на опашки се редяха също хиляди автомобили, работещи на место и отделящи тонове газове.... сещаш се! Отделно "мръсната" газ после с всичките му рискове, за да наваксаме загубеното време. Две катастрофи по тази причина видяхме и създаден брак от това.

На следващия ден чаках на летището във Франкфурт колега от Щатите да се приберем заедно в България. Кацна почти половин час преди предвиденото но... изпусна самолета за България! Защо ли...
Понеже летището харчило много ток в определени часови периоди (При производството му се отделя СО2), спрели влаковете между терминалите. Той седя половин час във влака докато разбере, че няма да тръгне. После, за да услужат на хора все пак, пуснали бус-совалка между терминалите (които са с ДВГ, сещаш се и отделят дори повече СО2). Той се качва на такава и пътува 20 минути, докато стигне. Това е транспорт вътрешен за летището. Все още е международно въздушно пространство. Когато стигнали терминала се оказало, че не могат да влязат, защото шофьора на совалката няма паролата и ключа да отвари вратата, за да влязат в терминала. Ако си пътувал със самолет разбираш какво имам предвид. Нямат такава процедура!
Като единствено решение и предлагат да излязат от изхода на летището и влязат на германска територия. Но... от терминала на който са кацнали. Връщане още 20 минути, преминаване всички чекове и т.н. После хващане такси и ... още СО2 в атмосферата. Обаче, понеже влизаш в Германия трябва да минеш всички летищни чек-процедури и целия път до гейта, за да излетиш отново и т.н. Във Франкфурт отнема около половин час още. Стават повече от два часа вече и ... колега изпусна самолета.
Обяснението било, че никой никога не е предвиждал да се спира влака, да се ограничава тока, да се налага в совалка, че да им се даде парола и т.н, и т.н.

Това не е всичко. Искаха му да си плати билет, понеже според тях не са виновни?!
А той е с карта "Сенатор" на Луфтханза със стотици хиляди прелетени мили на година. Отказа да заплати и ги заплаши с граждански иск. През цялото време бяхме във връзка. В крайна сметка му издадоха билет, обаче мястото му в нашия полет остана празно, а му бе дадено място в следващия полет. Още самолетно гориво неефективно в най-ключовото летище за комбинирани полети и уж максимално уплътнено.

Мога с часове да давам подобни примери за немска дивотия, особено по отношение търсене ефективност с неефективни дейности, като топлинни изолации, замяна енергии и т.н. Нета е пълен вече с филми и данни от техните дивотии. Немската икономика уж върви и преследва "зелени-еко" цели, но ефекта за опазване на средата е още повече негативен. От години влизат все повече в този затворен кръг.
Нещо тотално сбъркано се настани в Германия и не виждам изход, аз лично. Нито рационално решение приложено в тяхна среда. А проблема вече не е само техен. Това вече не е същата Германия!



Тема Re: И накрая...нови [re: leyte]  
Автор mulcho ()
Публикувано07.10.19 12:26



Може би глобални конкуренти на ЕС ръчкат облъчвайки и спонсорирайки разни зеленстващи хитреци, наивници, комунисти... за да забавят икономиката и оскъпят производствата?



Тема Re: И накрая...нови [re: leyte]  
Автор Superserb (колонист)
Публикувано07.10.19 13:20



Нямах предвид такива дребни неща. Принципно относно зелената енергия. Газта в Германия е главно руска и контролирана от Русия. Нефта е контролиран от САЩ. За да излязат от тази зависимост немците решиха да разработят технологии за други източници вятърни генератори и фотоволтации. Вярно по-скъпо е. Та затова има смисъл в част от зелените работи, които правят.

ПС., а на изолациите какво не им е наред. Принципно пак немските химически концерни ги произвеждат...и разбира се скъпички.



Тема Re: И накрая...нови [re: Superserb]  
Автор mulcho ()
Публикувано07.10.19 14:32



Ако е така защо не заложат на атомната енергия?



Тема Re: И накрая...нови [re: mulcho]  
Автор Superserb (колонист)
Публикувано07.10.19 15:15



Щото и един значителен инцидент да стане, колкото и да е малка вероятността...минимум 1/3 от Германия става необитаема...завинаги. Не дай Боже.



Тема Re: И накрая...нови [re: Superserb]  
Автор WlSP (тук)
Публикувано07.10.19 19:45



Щото и един значителен инцидент да стане, колкото и да е малка вероятността...минимум 1/3 от Германия става необитаема...завинаги. Не дай Боже.

Глупости, да не би след Фукушима 1/3 от Япония да е необитаема? Просто това е държавна политика - те се отказаха от ядрената енергетика в полза на възобновяеми източници.



Тема Re: И накрая...нови [re: WlSP]  
Автор mulcho ()
Публикувано07.10.19 20:01



Германците ги бива в техниката и на фронта, но в политиката... Да клекнеш пред зелените кресльовци и да се откажеш от евтина атомна енергия, с това връзваш топуз на краката на индустрията си.



Тема Re: И накрая...нови [re: WlSP]  
Автор Superserb (колонист)
Публикувано07.10.19 20:08



По време на Фукушима...обмисляха евакуация на Токио...не знам даваш ли си реална представа какво е това.... и им се размина на косъм.

Възобновяемите източници са скъпи, не винаги има ресурс и има огромен проблем с постоянните доставки...
Но само така германците виждат някаква независимост от руския газ и американския нефт.

Сега правят подводен кабел да се свържат с норвежките вецове.

Редактирано от Superserb на 07.10.19 20:10.



Тема Re: И накрая...нови [re: mulcho]  
Автор Superserb (колонист)
Публикувано07.10.19 20:09



То зеленото са ред нови продукти и производства изискващи и определени технологични разработки... е как няма да се кефят на това немците...



Тема Re: И накрая...нови [re: mulcho]  
Автор WlSP (тук)
Публикувано07.10.19 20:13



Не съм забелязал да са закъсали за електроенергия, даже са един от най-големите износители в света (мисля, че са втори сега, но бяха и първи в началото на годината, те там нещата непрекъснато се сменят).



Тема Re: И накрая...нови [re: Superserb]  
Автор leyte (старо куче)
Публикувано08.10.19 08:56



Това е страшно дълга тема. Може да се дъвче с месеци.
Започва с бъркането на понятията "икономичност/ефикасност" и "ефективност". В основата на икономиката лежи принципа на икономичноатта (от него и добавената стойност) - с най-малко разход на средства/ресурси да постигнеш максимален резултат с оглед на качеството. Чиста математика, съчетана с умни и нови решения.
Ефективност е постигане на цел - колкото по-висока, то и по-ефективна в сравнение с подобните - търсиш измерения в ефекта от дейността, не от средствата за постигане. Чист субективизъм! Но и максимална комбинативност и усвояване на ресурси.

Сами преценяме кое ни изнася. Крайностите не работят и не е въпрос на теоретизиране.

Германия затъна в ефективност. Само да отчетем - иновативни решения в телекомуникацията , като върхова твхнология от съвремието тя не развива. Сименс загуби 30% пазарен дял с отказа си да развива... Смарт телефон!? В темата иновативности нея просто я няма.
Законите за енергийна ефективност, прокарани от Германия са неефикасни.



Тема Re: И накрая...нови [re: leyte]  
Автор WlSP (тук)
Публикувано08.10.19 11:29



Нещо почвам да си мисля, че си пишеш просто така, за спорт. Умозрителни едни такива, пакетирани с наукообразни разсъждения... Защо законите за енергийна ефективност на Германия да са неефикасни? Можеш ли да посочиш някакви конкретни примери?
Смартфони? Това ли смяташ, че е върхът на съвременните технологии? Имаш ли идея колко по-сложни и комплексни решения стоят зад това да ти работи шарената играчка в ръцете? Simens излезе от телекомуникациите през 2013 след развода с Nokia, но това не значи, че не развива иновативни решения. Концентрираха се точно в енергетиката, както и в транспорта и медицинската апаратура. Точно те бяха основна движеща сила в германската ядрена енергетика, а сега са в областа на "зелената" - вятърни турбини, фотоволтаици.
Да не пропускаме, че са един от няколкото сериозни играчи в жп-транспорта - локомотиви, скоростни влакове, метро-влакове.

Simens Velaro





Тема Re: И накрая...нови [re: WlSP]  
Автор leyte (старо куче)
Публикувано08.10.19 12:18



Кое е по-икономично: Да си построиш къща от камък, от природата, какъвто можеш и сам да събереш + дърво от природата, какъвто можеш и сам да отсечеш + кирпич, какъвто можеш сам да изпечеш. Трайност - 100-200-300++ години
Да я направиш от Кнауф (който е от обработен с помощта на въглеводороди), изолирана със стиропор (произведен от...), залепен с "Вебер" или лепила химически и пластмаса - деривати и покрита с...битум?! Всичко купено от Баухаус! Годност - 30-50 години...!?
.........
Бас държа, че както аз, така и ти поне веднъж годишно пазариш с "ефективна" цел подобни деривати.
...........

Разбира се, че някой е на далавера, а аз "нищо не разбирам"...

Разбира се, също така нямам и намерение да споря, колко добре умеят да утилизират всичко, което някой преди тях е открил, осонебо в техниката.
Кой открива фотоволтаичеството? А фотоволтаичните клетки?
Няма да питам за локомотива, да не се засегнеш, но знаеш ли къде се изледват влиянията на ветрогенераторите върху климата?
Та дори Ото и Даймлер започват във Франция, с френски пари и дори губят патента, защото преди тях двигателите им са измислени и патентовани вече от французи.
Но...немското е по-добро, по-използваемо и няма да споря. Просто такъв им е "номера". Можеш да им се "връзваш" колкото си искаш. Аз съм се отказал да ги величая толкова, без да съм се отказал да ги уважавам.
Прав си иначе, мои са си размишленията "защо така". На мен си ми вършат работа.
И верно често си пиша за спорта без грам сериозност





Тема Re: И накрая...нови [re: WlSP]  
Автор leyte (старо куче)
Публикувано08.10.19 12:54



А за изолациите и енергийнта ефективност, която англичаните наричат "немската лудост" има добро филмче в ю-туб. Ще го намеря и препоръчам, защото е правено от немци, всъщност и с много материал от немските медии, в това число и масовите.
Още не са открили способ за рециклиране на изолационни материали, безвреден. А срока на годност им е 50 години. Но... Споко! Друг ще го измисли





Тема Re: И накрая...нови [re: leyte]  
Автор WlSP (тук)
Публикувано08.10.19 16:18



Чакай сега, нещо бъркаш изолация със самото строителство. Точно немците не можеш да ги упрекнеш, че строят картонени и шперплатови къщи, виж американците - да. В Германия всичко е масивно и много солидно. А колкото до изолацията - преди много години, още преди да стане хит у нас, си направих изолация на панелката. Направих си я сам, защото умея да вися на въжета, само че със Styrofoam, което е на Dow Chemical, американска компания. Смених и дограмата. Убедих и два етажа под мен и един над мен да го направят. Моментално разходите ми за отопление (на ток съм) паднаха с 50%! Това ако не е ефективност, здраве му кажи.
Иначе не са ми кумир германците, повече си падам по французите, пък и съм живял при тях. Ако има наистина иновативна нация в Европа, това са те. Но няма равни на немците, когато нещо трябва да се внедрява, прави и да се доведе докрай. Решава се, проектира се и се прави, толкоз. Затова ги уважавам.



Тема Re: И накрая...нови [re: WlSP]  
Автор leyte (старо куче)
Публикувано08.10.19 18:54



Е, значи ме разбра!
За панелно строителство, най-вечд свръзките между компонентите да не се рушат, а и дебелината им заради топлината, хидро и термо изолация - да! Обаче в Бундесрепубликата са налепили стиропор да покрие цялата площ на страната и съмнително като икономичност много. Чакай да ти намеря филма...

П.п. Аз бях тръгнал по тази лудост, но точно германски хидроинженер ме разубеди. При мен просто няма нужда.



Тема Филмчетонови [re: leyte]  
Автор leyte (старо куче)
Публикувано08.10.19 19:24



По ARD:



По VDR:

Имаше още няколко, на английски, но тези са си немски. Има и още като тях.

Ето още едно:

А! Намерих и точното:
Тук е покъртително!

Редактирано от leyte на 08.10.19 19:38.



Тема Re: Филмчетонови [re: leyte]  
Автор WlSP (тук)
Публикувано08.10.19 23:00



Е? Какво му е покъртителното? Хората вече са повдигнали дебат и може да си сигурен, че ще решат проблема. Виж у нас, това скоро няма да се случи. По-скоро никога...



Тема обратно в тематанови [re: WlSP]  
Автор leyte (старо куче)
Публикувано09.10.19 08:10



А, нищо! Със сигурност ще си "отворят" още работа. Ако немската идея (за който повярва, че е най-добра и поеме техния път) покаже недостатък, то с ново немско решение той ще бъде коригиран. Същото с проблемите в дизелите на Фолксваген.
Важно е икономиката да "върти". Създава се потребление, често с регулации. Работа нова за химиците, производителите, строителите, поддръжката. Нищо, че в зародиша им стои приложено решение с редица недостатъци. Търси се ефекта за цялото общество, в частност и водеща роля на тяхната икономика. Ефекта да е за нея, икономически дадени ползи ще имат и други. Особено за работна тъка.
Пак се надявам да бъда разбран правилно - не казвам, че не е умно. Но е повече политика. Дори в увода на "Закона за енергийна ефективност", създаващ възможности за икономиката, най-вече в сферата на строителството, е записано: "...за регулиране на обществените отношения...". Това е на първо място политика, после икономика. По-точно, директна намеса на политиката (ефекта е за нея) в икономиката (икономичността е второстепенна и динамична, т.е можем по същия начин отново да я регулираме, ако не ни изнася). Германския модел за социална икономика в действие, но не и близо дори до идеята за свободен пазар. Защото тръгва изначално от регулация.
В този модел има пробойни и честно казано, в реалния бизнес се създават условия за конкуренция на немците. Тези решения те успешно прокарват на развиващи се икономики (най-вече на изток), но развитите държави, дори Италия, Испания, че и Гърция развиват по-икономично насочени решения, удачни за техните си условия.
Примерно, за строителството и енергийна ефективност да се ползват естествени материали, по-скъпи, но по-трайни - мрамори, керамика, варови разтвори и т.н.
Аз продавам техника и големите конкуренти са все гермамци. Ако не са им недостатъците, с плюсовете заедно, за нас, останалите няма да има работа



П.п. Не случайно се чуват все повече критики към ЕС, че е повече политически, отколкото икономически съюз. Аз го чувствам и чрез работата си като съществен недостатък в развитие. Германия ми изглежда основна причина тук и се надявам да се приложат не само немски решения.



Тема ЕС е повече политически, отколкото икономичеснови [re: leyte]  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано09.10.19 11:11



Хубаво. Но премахването на митата? Отварянето на границите и свободно движение на гражданите, парите, товарите? Една валута.
Без да правя статистика знам за много островитяни, които работят във Франция, Германия.
Ние сме още в чакалнята на Шенген, еврото. Защото ни нямат доверие. Като покажем, че заслужаваме доверие, ще излезнем от чакалнята и ще влезнем в свободната зона.
Самият факт, че българи могат да работят в тази зона е плюс.
СЭВ беше повече политическа отколкото икономическа структура. Там всичко беше планирано и я нямаше свободата на предприемачеството.

Редактирано от mak ot Sofia на 09.10.19 11:31.



Тема Re: ЕС е повече политически, отколкото икономичеснови [re: mak ot Sofia]  
Автор leyte (старо куче)
Публикувано09.10.19 11:59



Именно! Всеки се радва на голям пазар и среда без ограничения или минимални такива.
Темата е какво става, когато политиката се намеси и преследва свои ефекти:
Фолксваген - Ердоган с политически решения ги тегли към себе си, а ГФР ги насърчава;
Ние, заради регулации в ЕС не сме конкурентни;
Гледаме сега, с политически натиск от ЕС възможно ли е Фолксваген да се върне към нас.

Къде е свободата на ФВ и нас да се конкурираме? Не идва ли много политиката?

А, ако Америка каже на Фолкваген - заради непазарните ви трикове ви санкционираме или ограничаваме на ЮС пазара... Напълно в духа на европейските решения за Гугъл и американските за Еърбъс... Кое ще повлияе повече, като знаем зависимостта на ФолВе от ЮС пазара - ограничаването на американски пазар или политическия натиск на ЕС?!



Тема да денови [re: leyte]  
Автор mak ot Sofia (безпристрастен)
Публикувано09.10.19 12:33



Т.е. което ти пишеш си е вярно.
Според мен хубава политика е когато тя не пречи на икономиката


Аз не виждам причина да се повдига въпроса: Къде ФВ ще си строи завод. Не че няма заводи в Германия. Обаче световна тенденция е да се правят заводи в страни, където разходите за работна сила са по-малки. Много производители на компютри и тем подобни неща си изнесоха производството в Далечния изток. Под тем подобни неща разбирам и разни суитчове и рутери за комуникациите. Не е тайна, че заводи в Китай произвеждат електроника на по-ниски цени. То, между другото, произвеждат и дрехи и какво ли още не на цени, които убиват оригиналите.
Но специалистите си разбират от работата. Аз се жалвам, че нещо не работи както аз очаквам, а специалистите се произнасят: Сигурно е жълт
Хайде да се върна на историята. Япония започна да произвежда повече коли от САЩ. Едно е заплата на американски работник, друго е на японски.
А битката между американските производители на самолети е европейски си е интересна. Стигна се дотам американски превозвачи да си купуват Еърбъс. Като този, който се приводни в Хъдзън.



Тема Re: да денови [re: mak ot Sofia]  
Автор leyte (старо куче)
Публикувано15.10.19 16:46



Ха-ха!

Чува се отварянето ма маса бири от заинтересовани в темата и дъвченето на чипс и пуканки все по-звучно през последните дни.

Верно, може да сме вече (може би такава бе изначално ролята ни) само наблюдатели, но поне я гледаме тази немска комедия с балкамски привкус от балкон, първи ред.

Наздраве и... Мляс-мляс.





Тема Re: да денови [re: leyte]  
Автор goga (изследовател)
Публикувано15.10.19 17:43



Накрая ще вземе наистина този шибан завод да дойде в България





Тема Чакам спеца по фурмите...нови [re: ElCortador]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано01.07.20 16:48



... гербаджийската калинка Караниколов да потвърди, че България остава твърдо в играта за завода на VW.







Тема Re: Чакам спеца по фурмите...нови [re: Darkages]  
Автор cumanich126454 (русский трол)
Публикувано01.07.20 19:52



Гешев: Чистим България от бизнесмени, които замърсяват



Заводът на VW тъй и тъй ще замърсява, та Гешев няма да ги допусне.



Тема Re: Чакам спеца по фурмите...нови [re: cumanich126454]  
Автор DannyDeVito (досадник)
Публикувано01.07.20 21:13



Ами той македонец, говорителката му македонка... кой друг да свърши тая работа?





Тема Re: VWнови [re: ElCortador]  
Автор Orphey (Liricus)
Публикувано02.07.20 10:38



Предполагам, че активното лобиране на Плевелиев само отблъска германците, заради съмнения за лични интереси и корупция.
Например, досега Плевелиев не е казал на каква цена е купил ливадите над Бизнес парк Младост 4 и на каква ги продава. Ако купуваш на цена за ливада и продаваш скоро след това на цена за Бизнес парк може да спечелиш стотици милиони. В САЩ такива сделки се наказват със затвор, ако той е ползвал вътрешна информация, че там ще се строи (разширява) Бизнес парк 4. А тогава кмет беше ББ, негов приближен.

Сега за потенциалната площадка за Фоксваген.
Настояването на Плевнята държавата да изкупи терена край София от австрийска компания за имоти и ПИБ води до съмнения за подобна на Младост 4 схема. Нима няма държавни или общински терени? На каква цена е придобила имота австрийската компания и на каква ще бъде изкупен от държавата?

Макар че за Фолксваген му е все едно защото за тях терена е безплатен, косвеното им участие в корупционни схеми вероятно не е приемливо.



Тема Re: Чакам спеца по фурмите...нови [re: DannyDeVito]  
Автор MupaM (ordinary юзър)
Публикувано02.07.20 13:07



Офтопик.
Хаха, верно, че и двамата били от пиринското "малцинство". За ИГ пишеше и още пише в Уики, че бил роден в "Софийска област" обаче, други данни нямало, все едно за Паисий говорим. ;)

Е ми... квото и да се говори, нашият земляк, предшественикът му, ако не друго, по-добро впечатление правеше. Не съм изцяло фенка или противничка на който и да било от двамата, но Цацаров беше видимо подготвен юрист, изтънчена работа, тоя си е полицайче или поне се държи като такова. И то - не щото е завършил Симеоново.



”...как сред южната местност хълмиста
Варна свети, чудесна и чиста
като сбъднал се утринен сън.”

Тема Клоунаданови [re: Darkages]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано02.07.20 17:08



Министърът на икономиката Емил Караниколов каза, че официално прекратяване на цялостната процедура за избор на нов завод няма и България все още има шанс.





Тема Re: Клоунаданови [re: Darkages]  
Автор cumanich126454 (русский трол)
Публикувано02.07.20 19:33



Министърът на икономиката Емил Караниколов каза, че официално прекратяване на цялостната процедура за избор на нов завод няма и България все още има шанс.


На Караниколов по му се отдава вноса на фурми. С това да се занимава. Иначе от VW съощиха, че производството на "турските" модели ще се поеме от наличните мощности в Словакия, където ще бъдат инвестирани 500 млн. евро.





Тема Re: Клоунаданови [re: cumanich126454]  
Автор cumanich126454 (русский трол)
Публикувано02.07.20 21:04



А пък любимият на всички ни екс президент се е изказал по въпроса:

В хода на двегодишни преговори с "Фолксваген" ние обсъждаме различни възможности за инвестиции - компанията например може да отвори Център за развойна дейност в страната, каза днес преди репортери на БТА и на БНР Росен Плевнелиев, бивш президент на страната.
В него могат да работят вероятно от три до пет хиляди човека. Ако ние направим такъв център, нека сметнем - във фабриката на автомобилния гигант щяха да работят четири хиляди човека със заплати от 1000 евро, а в такъв развоен център би имало пет хиляди души със заплати в рамките на седем - десет хиляди лева, посочи Плевнелиев.





Тема Re: Клоунаданови [re: cumanich126454]  
Автор Darkages (ветеран)
Публикувано02.07.20 21:15



Затова и пуснах линка, събрали се "тримата тенори", пардон клоуни, да правят първа копка на сграда за суперкомпютър.
Едно е ясно- че ще има супер кражба, а за компютър не е сигурно.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.