Тема
|
Re: Търся машинен инженер
[re: Timo]
|
|
Автор |
hadjiyata (дядо) |
Публикувано | 08.12.13 09:27 |
|
Е , щом си толкова уверен , че само "онези хубавци" ще я свършат - тогава го свържи с доцентите .
|
|
|
Абе трудна работа ще е сам ама да видим. Сложното е да попадна на точния човек. Междувременно не пречи малко да се образовам та ето два въпроса.
Някой има ли представа, какъв фактор за безопасност се ползва за валове в машини. Виждам че има значение от материала, натоварванията и тн. Срещнах нещо за валове с шпонка 2,5 ?
Също така като става дума за закаляване каква е практиката да се обработят детайлите грубо след това закаляване и финална обработка примерно шлайфане... скъпа ми се струва тази процедура ?
или може да се обработят на 100% и след това закаляване ?? аз имам едни лагерни тела и вал ако се закалява след обработка няма ли опасност да се изкривят съответно да заминат допуските на кино ?
|
|
|
може да се обработят на 100% и след това закаляване ??
Да!
Казва се циментация, определено ти трябва професионалист така с драскане само се нарича идеен проект а истинското проектиране е съвсем друго.
Успехът се гради на знания и собствена религия!
|
|
|
Може да бъркам но идеята на циментацията не е ли по-скоро с цел подобряване свойствата на повърхността ? износоустойчивост и тн.
B нормалните държави си продават неръждаема стомана закалена и темперирана ако така се води на български ? hardened ( quenched ) + tempered. до определени стойности. Tемперирана при 650 градуса - 23 HRC твърдост и YS - 650Mpa което ми върши идеална работа с фактор за безопасност 3
|
|
Тема
|
Re: Търся машинен инженер
[re: Timo]
|
|
Автор |
hadjiyata (дядо) |
Публикувано | 10.12.13 12:24 |
|
Зависи от това каква дебелина на участъка искаш да постигнеш . А навъгледодяването и закаляването са различни неща .
|
|
|
23HRC не е ли малко слабичко за зъбни колела ? Условно може да се приеме , че до 35-38HRC стоманата е подобрена .
|
|
Тема
|
Re: Търся машинен инженер
[re: hadjiyata]
|
|
Автор |
Timo (собствен ник ) |
Публикувано | 10.12.13 12:35 |
|
Предполагам!
Успехът се гради на знания и собствена религия!
|
|
|
При мен няма зъбни колела някой друг беше правил такива от 20х13. Аз правя вал, ос и лагерни тела.
След голямо умуване се оказа че май няма нужда от закаляване ако спазвам препоръките за проектна якост на материала по стандарта по който се водя
посочени са доста ниски коефициенти за сигурност 1,1 и 1,35 за статично напрежение.
|
|
|
Здравейте, г-н Митев
Ако все още запитването Ви е валидно прочетете информацията, която Ви изпратих на лично съобщение до xtrememedia@abv.bg
После може да обсъдим подробности и ще Ви изпратя оферта.
Поздрави и весели новогодишни празници !
|
|
|
Идея нямам колко зрави трябва да са нещата, затова ги правя барем пет пъти по здрави. На гайка слагам две федерки, три шплента, и накрая я заварявам с никелов електрод. Краката на леглото съм подсилил с жп релса, и съм ги спънал в диагонал с две траверси.
|
|