Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:14 25.05.24 
Градове
   >> Казанлък
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Tунел под Шипканови  
Авторzippo (Нерегистриран)
Публикувано31.12.07 10:23



През декември се навършват 110 години от проекта за тунел под Шипка

Архиви посочват, че не е построен заради радославистите





През този месец се навършват 110 години от приемане на Закона за изграждане на трансбалканската линия с тунел под връх Шипка, съобщи Иван Постомпиров от местния държавен архив, цитиран от БТА.
Народното събрание гласува закона на 14 декември 1897 г. Железопътна трансбалканска линия е трябвало да бъде построена по направлението Свищов - Павликени - Севлиево - Габрово - Казанлък през прохода Шипка, обясни Постомпиров.
Идеята е на укрепналата икономически през 80-те години на XIX век габровска промишлена буржоазия. Габровските търговци, занаятчии и фабриканти повеждат настойчива борба за свързване на града с железопътна линия, за да доставят по-бързо суровините и материалите за промишлената си дейност, както и да експедират по-бързо своите изделия към Дунав и Цариград. За тази цел най-удачен се е оказал проектът за трансбалканска линия, която да свързва Северна и Южна България чрез тунел под връх Шипка.
В местния държавен архив са запазени документи, които свидетелстват за широката обществена дейност в полза на своя град, извършена от тогавашните общински съветници и от габровските депутати, каза Постомпиров.
Документите свидетелстват за незабавна и оперативна работа и за съвместни действия от страна на местната и държавната власт във връзка с реализирането на проекта. Придвижването на документите, предпроектните проучвания, реализирането на проекта и гласуването на закона стават от януари до декември 1897 г.
Габровските народни представители Христо Манафов и Иван Пецов подават заявление до правителството за предпроектни проучвания за трансбалканска железопътна линия с тунел под Шипка. По същото време търновските народни представители подават документи за железопътна линия Русе - Горна Оряховица - Велико Търново - Килифарево - Хаинбоаз - Южна България. По думите на Постомпиров от поставените местни интереси правителството е трябвало да прецени кой е по-важният проект и да го подкрепи.
Първите проучвания се правят през 1897 г. от български, френски и чешки инженери. Специалистите потвърждават, че габровският проект за железница под връх Шипка е и по-необходим, и по-изгоден.
През март 1897 година на извънредно заседание габровският общински съвет и 257 "по-първи граждани", както пише в документите, се заемат да реализират замисленото. Започва събирането на доброволни парични помощи в градовете Габрово, Севлиево, Казанлък, Свищов, Стара Загора, Пловдив, Калофер и Карлово.
Повторни проучвания и анализи на проекта потвърждават икономическата изгодност железопътната линия да мине през Шипченския, а не през Хаинбоазкия проход. Така на 14 декември преди 110 години Народното събрание гласува закона, а габровци изпращат стотици благодарствени телеграми до княз Фердинанд, до министър-председателя Константин Стоилов и до цялата държавна власт.
В габровския архив се пази и телеграма, с която княз Фердинанд поздравява кмета на Габрово заради бъдещото построяване "на тази толкова важна за економическото състояние на страната ни линия"...
Железопътната линия не е построена по политически причини, се вижда от документите. Вероятно лидерите на Народната партия са опонирали на Фердинанд и той изчаквал сгода да се освободи от кабинета на Константин Стоилов. Стоилов е принуден да подаде оставка на 1 януари 1899 г. След него на власт идват радославистите, а Законът за трансбалканската линия остава в архивите.
След години други интереси наложили да се извърши много по-трудният строеж на линията Горна Оряховица - Велико Търново - Дряново - Трявна - Борущица и отклонението Царева ливада - Габрово, открито през 1912 г.




Не смятате ли, че това е единственият шанс за бързо и голямо развитие на града?

Развитието на Казанлък, Габрово и Велико Търново зависи от този проект!!!

Кмете, не стой с кръстени ръце ами имай адекватно поведение по въпроса и ходi при политиците да ги светнеш, че в момента по-важен проект в България няма!



Тема Re: Tунел под Шипканови [re: zippo]  
Автор3opo (Нерегистриран)
Публикувано01.01.08 16:40



Напълно съм съгласен ,но кмета преди всичко го интересува мегаломанският проект за Севтополис /за да спечели изборите/, а не нещо по реално и необходимо





Тема Re: Tунел под Шипканови [re: 3opo]  
Автор Free AngeL ((без титла))
Публикувано01.01.08 21:26



Абе хора, вие така и не разбрахте, че това е ДЪРЖАВЕН проект - кметът не копае тунели под Балкана и не отмества жп линии, за да се стига по-лесно до Стара Загора или до Габрово и Търново. Запомнете, кметът не е Господ и не е по силата нито на Габровската, нито на Казанлъшката Община да строят тунела под Шипка. Тунелът беше замислен като голям инфраструктурен проект на държавно ниво и само като такъв може да се реализира... което няма да е скоро, защото още преи време се чу, че пак наново ще правят проучвания...



Un verdadero amigo es aquel que lo sabe todo de ti y aun asi sigue siendo tu amigo

Тема Re: Tунел под Шипканови [re: Free AngeL]  
АвторTJ vs TK (Нерегистриран)
Публикувано02.01.08 07:57



Е, то и Севтополис не го прави кмета. То, всъщност какво прави той ??





Тема Re: Tунел под Шипканови [re: Free AngeL]  
Автор3opo (Нерегистриран)
Публикувано03.01.08 19:20



От кмета се иска да чертае приоритети за града и тунелът е трябва да е №1. Чул ли си го да го спомене поне



Тема Re: Tунел под Шипканови [re: 3opo]  
Автор Free AngeL ((без титла))
Публикувано06.01.08 11:02



А като не чертае приоритети и не върши никаква работа, защо пак го избрахме с 85 % от гласовете. Лично аз имам много забележки към кмета. Особено относно онова нещо, което е в градинката на центъра, за което бяха дадени луди пари, които можеха да се използват за друго... Какво да кажа за почистването на улиците от снега в момента? Да не говорим в какво състояние са самите улици и има ли изобщо асфалт върху тях останал. Но иначе издигаме монументи за ЕС. Какво да кажем за назначаването на пенсионери на длъжности в общината, а се пренебрегват младите хора? Иначе твърдим, че ни трябват млади високо квалифицирани специалисти... Къде са те в общинската аднимистрация? Проблемът е, че всички гледат площада и разсъждават по следния начин: "Вижте какво направи кмета за града, дайте да го изберем", разбира се обикновените хора не знаят за дълговете на Общината и за корупционните сделки (последната такава беше с автобусните превозвачи). Така че, не очаквайте от кмета да говори за тунела под Шипка, просто няма да стане.



Un verdadero amigo es aquel que lo sabe todo de ti y aun asi sigue siendo tu amigo

Тема Re: Tунел под Шипканови [re: Free AngeL]  
Автор3opo (Нерегистриран)
Публикувано06.01.08 19:29



Как да очаквам ,като е заобиколен от хора които освен да викат " евала" и да правят метани /а може би и М/



Тема Re: Tунел под Шипканови [re: 3opo]  
Автор Free AngeL ((без титла))
Публикувано08.01.08 21:16



Има такива, дето правят и М



Un verdadero amigo es aquel que lo sabe todo de ti y aun asi sigue siendo tu amigo

Тема Re: Tунел под Шипканови [re: zippo]  
Автор Alykard ()
Публикувано11.01.08 22:33



Ако беше шипк до софия ,ай на бас,че щеше да е готов от минимум 50 години






Тема Re: Tунел под Шипканови [re: Alykard]  
Авторshipka is on the TOP priority (Нерегистриран)
Публикувано28.01.08 23:21



Гражданите да настояват за проход под Шипка


Само със силата на местната инициатива 100-годишната мечта на габровци за тунел под Шипка може да се сбъдне. Това каза зам.-председателят на ПГ на НДСВ и депутат от Габрово Станимир Илчев на редовен брифинг в града.

По думите му държавата не бърза с този проект и плановете са едва за 2015 година.
Но според мнението на Илчев инициативността на гражданството, както и разговорите с всички институции, ангажирани с инфраструктурното модернизиране на страната, може значително да ускорят реализацията на този стратегически проект.

Депутатите от НДСВ за Габрово Станимир Илчев и Съби Събев имат идея да се изработи и поддържа интернет страница по темата
Целта е да се популяризира начинанието, за да бъдат привлечени както спонсори, така и неправителствени организации на екозащитниците, други заинтересувани кметове, например на Казанлък и други околни общини.

Проектът за тунел под Шипка бе подкрепен и от кмета на Габрово, и от кмета на Казанлък още в предишен мандат. Имаше инвеститорски интерес и от страна на Япония.






Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.