Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:16 25.09.24 
Градове
   >> Казанлък
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Tунел под Шипка  
Авторzippo (Нерегистриран)
Публикувано31.12.07 10:23



През декември се навършват 110 години от проекта за тунел под Шипка

Архиви посочват, че не е построен заради радославистите





През този месец се навършват 110 години от приемане на Закона за изграждане на трансбалканската линия с тунел под връх Шипка, съобщи Иван Постомпиров от местния държавен архив, цитиран от БТА.
Народното събрание гласува закона на 14 декември 1897 г. Железопътна трансбалканска линия е трябвало да бъде построена по направлението Свищов - Павликени - Севлиево - Габрово - Казанлък през прохода Шипка, обясни Постомпиров.
Идеята е на укрепналата икономически през 80-те години на XIX век габровска промишлена буржоазия. Габровските търговци, занаятчии и фабриканти повеждат настойчива борба за свързване на града с железопътна линия, за да доставят по-бързо суровините и материалите за промишлената си дейност, както и да експедират по-бързо своите изделия към Дунав и Цариград. За тази цел най-удачен се е оказал проектът за трансбалканска линия, която да свързва Северна и Южна България чрез тунел под връх Шипка.
В местния държавен архив са запазени документи, които свидетелстват за широката обществена дейност в полза на своя град, извършена от тогавашните общински съветници и от габровските депутати, каза Постомпиров.
Документите свидетелстват за незабавна и оперативна работа и за съвместни действия от страна на местната и държавната власт във връзка с реализирането на проекта. Придвижването на документите, предпроектните проучвания, реализирането на проекта и гласуването на закона стават от януари до декември 1897 г.
Габровските народни представители Христо Манафов и Иван Пецов подават заявление до правителството за предпроектни проучвания за трансбалканска железопътна линия с тунел под Шипка. По същото време търновските народни представители подават документи за железопътна линия Русе - Горна Оряховица - Велико Търново - Килифарево - Хаинбоаз - Южна България. По думите на Постомпиров от поставените местни интереси правителството е трябвало да прецени кой е по-важният проект и да го подкрепи.
Първите проучвания се правят през 1897 г. от български, френски и чешки инженери. Специалистите потвърждават, че габровският проект за железница под връх Шипка е и по-необходим, и по-изгоден.
През март 1897 година на извънредно заседание габровският общински съвет и 257 "по-първи граждани", както пише в документите, се заемат да реализират замисленото. Започва събирането на доброволни парични помощи в градовете Габрово, Севлиево, Казанлък, Свищов, Стара Загора, Пловдив, Калофер и Карлово.
Повторни проучвания и анализи на проекта потвърждават икономическата изгодност железопътната линия да мине през Шипченския, а не през Хаинбоазкия проход. Така на 14 декември преди 110 години Народното събрание гласува закона, а габровци изпращат стотици благодарствени телеграми до княз Фердинанд, до министър-председателя Константин Стоилов и до цялата държавна власт.
В габровския архив се пази и телеграма, с която княз Фердинанд поздравява кмета на Габрово заради бъдещото построяване "на тази толкова важна за економическото състояние на страната ни линия"...
Железопътната линия не е построена по политически причини, се вижда от документите. Вероятно лидерите на Народната партия са опонирали на Фердинанд и той изчаквал сгода да се освободи от кабинета на Константин Стоилов. Стоилов е принуден да подаде оставка на 1 януари 1899 г. След него на власт идват радославистите, а Законът за трансбалканската линия остава в архивите.
След години други интереси наложили да се извърши много по-трудният строеж на линията Горна Оряховица - Велико Търново - Дряново - Трявна - Борущица и отклонението Царева ливада - Габрово, открито през 1912 г.




Не смятате ли, че това е единственият шанс за бързо и голямо развитие на града?

Развитието на Казанлък, Габрово и Велико Търново зависи от този проект!!!

Кмете, не стой с кръстени ръце ами имай адекватно поведение по въпроса и ходi при политиците да ги светнеш, че в момента по-важен проект в България няма!



Тема Re: Tунел под Шипканови [re: zippo]  
Автор3opo (Нерегистриран)
Публикувано01.01.08 16:40



Напълно съм съгласен ,но кмета преди всичко го интересува мегаломанският проект за Севтополис /за да спечели изборите/, а не нещо по реално и необходимо





Тема Re: Tунел под Шипканови [re: 3opo]  
Автор Free AngeL ((без титла))
Публикувано01.01.08 21:26



Абе хора, вие така и не разбрахте, че това е ДЪРЖАВЕН проект - кметът не копае тунели под Балкана и не отмества жп линии, за да се стига по-лесно до Стара Загора или до Габрово и Търново. Запомнете, кметът не е Господ и не е по силата нито на Габровската, нито на Казанлъшката Община да строят тунела под Шипка. Тунелът беше замислен като голям инфраструктурен проект на държавно ниво и само като такъв може да се реализира... което няма да е скоро, защото още преи време се чу, че пак наново ще правят проучвания...



Un verdadero amigo es aquel que lo sabe todo de ti y aun asi sigue siendo tu amigo

Тема Re: Tунел под Шипканови [re: Free AngeL]  
АвторTJ vs TK (Нерегистриран)
Публикувано02.01.08 07:57



Е, то и Севтополис не го прави кмета. То, всъщност какво прави той ??





Тема Re: Tунел под Шипканови [re: Free AngeL]  
Автор3opo (Нерегистриран)
Публикувано03.01.08 19:20



От кмета се иска да чертае приоритети за града и тунелът е трябва да е №1. Чул ли си го да го спомене поне



Тема Re: Tунел под Шипканови [re: 3opo]  
Автор Free AngeL ((без титла))
Публикувано06.01.08 11:02



А като не чертае приоритети и не върши никаква работа, защо пак го избрахме с 85 % от гласовете. Лично аз имам много забележки към кмета. Особено относно онова нещо, което е в градинката на центъра, за което бяха дадени луди пари, които можеха да се използват за друго... Какво да кажа за почистването на улиците от снега в момента? Да не говорим в какво състояние са самите улици и има ли изобщо асфалт върху тях останал. Но иначе издигаме монументи за ЕС. Какво да кажем за назначаването на пенсионери на длъжности в общината, а се пренебрегват младите хора? Иначе твърдим, че ни трябват млади високо квалифицирани специалисти... Къде са те в общинската аднимистрация? Проблемът е, че всички гледат площада и разсъждават по следния начин: "Вижте какво направи кмета за града, дайте да го изберем", разбира се обикновените хора не знаят за дълговете на Общината и за корупционните сделки (последната такава беше с автобусните превозвачи). Така че, не очаквайте от кмета да говори за тунела под Шипка, просто няма да стане.



Un verdadero amigo es aquel que lo sabe todo de ti y aun asi sigue siendo tu amigo

Тема Re: Tунел под Шипканови [re: Free AngeL]  
Автор3opo (Нерегистриран)
Публикувано06.01.08 19:29



Как да очаквам ,като е заобиколен от хора които освен да викат " евала" и да правят метани /а може би и М/



Тема Re: Tунел под Шипканови [re: 3opo]  
Автор Free AngeL ((без титла))
Публикувано08.01.08 21:16



Има такива, дето правят и М



Un verdadero amigo es aquel que lo sabe todo de ti y aun asi sigue siendo tu amigo

Тема Re: Tунел под Шипканови [re: zippo]  
Автор Alykard ()
Публикувано11.01.08 22:33



Ако беше шипк до софия ,ай на бас,че щеше да е готов от минимум 50 години






Тема Re: Tунел под Шипканови [re: Alykard]  
Авторshipka is on the TOP priority (Нерегистриран)
Публикувано28.01.08 23:21



Гражданите да настояват за проход под Шипка


Само със силата на местната инициатива 100-годишната мечта на габровци за тунел под Шипка може да се сбъдне. Това каза зам.-председателят на ПГ на НДСВ и депутат от Габрово Станимир Илчев на редовен брифинг в града.

По думите му държавата не бърза с този проект и плановете са едва за 2015 година.
Но според мнението на Илчев инициативността на гражданството, както и разговорите с всички институции, ангажирани с инфраструктурното модернизиране на страната, може значително да ускорят реализацията на този стратегически проект.

Депутатите от НДСВ за Габрово Станимир Илчев и Съби Събев имат идея да се изработи и поддържа интернет страница по темата
Целта е да се популяризира начинанието, за да бъдат привлечени както спонсори, така и неправителствени организации на екозащитниците, други заинтересувани кметове, например на Казанлък и други околни общини.

Проектът за тунел под Шипка бе подкрепен и от кмета на Габрово, и от кмета на Казанлък още в предишен мандат. Имаше инвеститорски интерес и от страна на Япония.





Тема Re: Tунел под Шипканови [re: shipka is on the TOP]  
Автор милaниcт (Обичащ )
Публикувано29.01.08 22:36



Дай боже ,този път





Тема Re: Tунел под Шипканови [re: милaниcт]  
АвторПeжo 2O6 (Нерегистриран)
Публикувано05.02.08 05:40



Още добри новини по темата от Дарик:

Старозагорският губернатор твърдо “за” тунел под Шипка
Надежда Митева

Областният управител Мария Нейкова защити идеята за изграждане на тунел под Шипка пред експерти от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, съобщават от пресцентъра на Областната управа. Г-жа Нейкова е мотивирала своето становище с усложненото, а понякога невъзможно, преминаване на прохода Шипка през по-голямата част от годината.

Областният управител лобира за тунел под Шипка още в началото на своя първи мандат през 2001 година, когато се извършваше предпроектно проучване от чуждестранни специалисти. Анализите показаха финансова нерентабилност на проекта и Японската банка за международно развитие оттегли предложението си за финансиране на строителството.

Днешната среща в Строителното министерство е продължила повече от три часа .На нея са присъствали и заместник-министрите Искра Михайлова, Милена Паунова и Калин Рогачев. Г-жа Нейкова е поставила въпроса за финализиране изграждането на пътен възел Стара Загора – Запад при пресичането на автомагистрала Тракия с пътя за село Калояновец, както и за изграждането на допълнителна връзка на магистралата с пътя за Раднево.

31 януари 2008 16:45
Източник: dariknews.bg


P.S. Надявам се новините от последните дни да разбудят дискусия сред казанлъчани, и най-вече в Казанлъшката управа. Напълно възможно е Габрово и СТ Загора да теглят проекта към реализиране, докато Казанлък само седи и събира подкупи без да върши нещо конкретно.



Тема Re: Tунел под Шипканови [re: Пeжo 2O6]  
Автор3opo (Нерегистриран)
Публикувано06.02.08 21:44



Как няма да се застъпят старозагорци и за тях ще е от полза





Тема Re: Tунел под Шипканови [re: 3opo]  
Автор roum (приятел)
Публикувано07.02.08 10:41



Сега е на ред Гброво и Велико Търново да се включат в подкрепата за проекта
а Може и Димитровград да присъедините към заинтересованите






Тема Re: Tунел под Шипканови [re: roum]  
Автор3opo (Нерегистриран)
Публикувано09.02.08 14:59



Може и Хасково, Кърджали , а защо не Пловдив.



Тема Re: Tунел под Шипканови [re: 3opo]  
Автор roum (приятел)
Публикувано26.02.08 09:04



Тази сутрин по радито казаха за обсъждане и отпускане на 250млн. лева за точно този проект.
Честито




Тема АМ Шипка и Тунел под Шипка са приоритетите ни!нови [re: roum]  
АвторTyнeл пoд Шипka (Нерегистриран)
Публикувано06.03.08 10:41



250 млн.лв. са нужни за строежа на тунел под връх Шипка




Изграждането на тунел под връх Шипка по предварителни данни ще струва 250 милиона лева.

Това стана ясно от проведената в Габрово експертна среща за реализирането на транспортния проект, предаде Money.bg.

В дискусията участваха народни представители, областни управители, представители на министерства, кметове и бизнесмени.

Строежът на тунел под Шипка е предвиден в европейските програми за 2013-2015 година, като част от коридор № 9 на Европа.

Работната среща в Габрово постави началото на опитите да се ускори изтраждането на инфраструктурното съоръжение, което според участниците има национален приоритет.

Идеята за модерна връзка между Северна и Южна България е заложена в генералния план за пътната инфраструктура на Министерството на транспорта. Конкретната програма за нея ще бъде приета през месец май тази година, увери Ясен Ишев, директор "Праниране и контрол на пътната инфраструктура" в Министерство на транспорта.

Темата за тунела, която е със 100-годишна история, е особено болезнена за габровци. Градът поема вече няколко години тежкия автомобилен трафик, заради ремонта на прохода Хаинбоаз.

Като първа стъпка към съкращаване на сроковете по проекта, е създаването на инициативен комитет от експерти и граждани. Според участниците в срещата, финансирането на проекта може да стане чрез публично-частно партньорство и концесия.





Тема Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка са приоритетите ни!нови [re: Tyнeл пoд Шипka]  
Автор slimarkov (ВОДА)
Публикувано23.11.08 00:39







Тема Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка са приоритетите ни!нови [re: slimarkov]  
Автор милaниcт ( АКУРАТЕН )
Публикувано02.12.08 16:49



Тази карта ми се струва , че ти си я допълнил





Тема Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка са приоритетите ни!нови [re: милaниcт]  
Автор slimarkov (ВОДА)
Публикувано12.12.08 21:36



Е, и?





Тема Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка са приоритетите ни!нови [re: slimarkov]  
Автор HOlyGanGs7eR (feld-marshal)
Публикувано25.01.09 18:45



Microsoft Paint, a?



makedonijo , makedonijo so kje praime so tebe

Тема Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка са приоритетите ни!нови [re: HOlyGanGs7eR]  
Автор slimarkov (ВОДА)
Публикувано20.02.09 17:21



Е, и?





Тема Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка са приоритетите ни!нови [re: slimarkov]  
Автор slimarkov (ВОДА)
Публикувано04.08.09 14:25



В отговор на:

Тунелът под Шипка готов до 2014 г.




Тунелът под Шипка и Западният обходен път на Габрово трябва да бъдат завършени до 2014 година. В противен случай страната ни ще бъде санкционирана от Европейския съюз. В акта за присъединяване на България към ЕС в глава "Транспортна политика", Програма за обновяване на пътища присъства обект Габрово - Шипка с дължина 18 километра. Изграждането му трябва да бъде завършено до 2014 година, а предписаната мярка е "ново строителство", обясни днес кметът на Габрово Томислав Дончев. Той коментира, че това е известно отдавна, но дълго време е оставало встрани от вниманието на институциите.

Миналата седмица Дончев се е срещнал с вече бившето ръководство на НАПИ, както и с ресорни експерти. Проведените разговори са били на тема изграждането на тунела и обходния път. Обсъден е бил резултатът от проведената процедура за първоначален инвеститорски интерес, както и бъдещите стъпки на общината и на държавата. Разгледана е била възможността в началото на октомври всички фирми, проявяващи интерес, да се срещнат в Габрово. До момента това са 35 фирми, като сред тях са и водещи в строителния бранш в Европа, коментира Дончев. На срещата те ще представят капацитета си и с участието на експерти ще бъде обсъдена оптималната схема за изграждане на двата обекта.

Според Дончев вариантите са няколко, като се допуска публично-частното партньорство. В първия случай концесионерът ще вземе и ще изгради и двата обекта. Възможен вариант е само тунелът да бъде концесиран, а държавата да построи Западния обходен път. При друг случай и двата обекта са на един изпълнител, като концесията е само за тунела, а държавата възстановява парите за обходния път.


4 август 2009 - в. Монитор






Редактирано от slimarkov на 04.08.09 14:25.



Тема Re: Tунел под Шипканови [re: zippo]  
Автор cineman (въздухар)
Публикувано04.11.09 13:44



2011г.
"Най – после е избран изпълнител за прокопаване на тунел под прохода Шипка. Месец по-късно челната копаеща машина се разтърсва от мощен удар и спира. Екипът от специалисти и работници се събира на мястото, а после следва буря от възклицания, вариращи от „О, май год!” до „Бах мааму!”. Скоро идва полиция, после официални лица, районът е отцепен. Всички следят новините и сменят канала точно преди спорта, което срива тотално рекламния пазар. За всеки случай проектът е променен и се почва копаене на съвсем друго място, но и там се повтаря същото – удар и т.н.Извиканите на място геолози (впрочем, доста идват по собствено желание) само констатират неумолимата истина – тунел няма да има.Понеже цялата основа за планината е един огромен слитък самородно злато, с тегло около десет милиарда тона.

Когато научава новината, министър-председателят, който в момента одобрява стратегия за доказване, че всъщност сега народът живее много по-добре от преди две години, се сепва, отказва да отиде да открие линията на метрото „Люлин – Перник” и звъни на президента. Тъй като това е почти прецедент в последно време, държавният глава оставя за миг плана, предназначен да убеди всички, че никога не са живели по- зле и вдига слушалката на специалния телефон.„Гошо, разбра ли?” – пита възбудено министър- председателят – „Я зарязвай всичко и ела да се напием!”
Когато чува новината, президентът само успява да попита: „Ама на всеки километър и така – до края?” Чул потвърждение, нарежда приготвят кортежа, а пилотната кола е пратена да купи домати – от розовите, които са най-скъпи. Така де, толкова злато не се намира всеки ден.

Световните борси се сриват, неподготвени за подобен удар. Тъй като обаче твърде малко са страните, досетили се да държат резерви в калай или синьо сирене, нищо не може да се направи. Освен да се завижда, разбира се. Редица основни играчи в в родното публично пространство получават микроинфаркт – да е тон-два, да го откраднеш, но цяла планина реже ли се с ножовки? Това да не ти е подводница? А и всичко е блокирано от армията, стреля се без предупреждение. Но все пак скоро кирките достигат цената на телевизорите и дори се превръщат в уместен сватбен подарък – да направиш първата копка, така да се каже. А оксижен се разменя срещу джип, но пак е трудно да се намери.

2012 г.
България отдавна е изплатила всички свои дългове и сега кредитира съседите си. Сериозно се обсъжда идеята левът да стане общоевропейска валута, но БНБ се колебае – все пак, да ни висят на гърба толкова икономики.... Никой вече не работи, заплатите се получават по сметка от държавата, голяма част от банките фалират, понеже никой не иска парите им. Всички български емигранти се връщат у дома, въпреки настоятелните молби на местните власти да останат и да харчат там парите си. Митниците и Министерството на труда и социалните грижи са премахнати като абсолютно излишни. „Ролс-Ройс” открива завод в Ловеч само за нуждите на местния пазар.

2013г.
Партиите са премахнати, понеже вече никой не го е еня за тях. Някой се сеща, че тя всъщност и Стара планина някога била подарена от народа на баща му, но този път го отсвирват. Обиден, той предлага да го направят поне цар. България става президентска република. За държавен глава е избран бившият министър-председател, понеже в кампанията си успява да докаже, че именно той е бил инициаторът да се прокара тунела, в резултат на което... Печели всички гласове на трите процента българи, направили си труда да отидат до урните. Впрочем, според новоприетата конституция това не е проблем – нейният член първи гласи: „Гледай си живота и не се прави на интересен”. Сменен е и химна – сега той се нарича „Селската баня”, като при официални случаи на места се пее „на-на-на”.

Най–големите световни банки заемат мястото на фалиралите местни. На мястото на „Кремиковци” започва строежа на „Българияленд”, увеличено копие на
„Дисниленд”. Македония, Турция и Гърция започват да излъчват новини на български език.

2014 г.
Цар Киро купува „Манчестер Юнайтед” и назначава за президент Александър Томов. В резултат на това Бербатов прекратява договора си, връща се у нас и спори за титулярно място в „Спортист” – Своге с Кристияно Роналдо. Променена е изцяло учебната програма в средния курс – например, по математика се изучават само броене до сто и теория на вероятностите (основно приложението й при игра на рулетка). Останалите предмети почти всички отпадат, понеже на богат човек образование не му трябва. В часовете по физическо възпитание се играе само голф.

България излиза от НАТО и го наема като частна фирма за охрана на границите да спира увеличаващите се вълни от имигранти. Провежда се преатестиране на хотелите в страната и всички, получили по-малко от шест звезди са съборени и построени отново. Потомците на Балдуин Фландърски ( и цялата им рода до десето коляно, както и съседите) претендират да получат българско гражданство.

2015 г.
`Вестник „Капитал” купува "Файненшъл таймс", добавя там форум и забранява писането на латиница в него. Впрочем, това е проблем само за по- възрастното поколение – младите вече три години учат български като основен чужд език и общо-взето се оправят. Страната е залята от испански, френски и немски емигранти, работещи основно в туризма и строителството. Главният офис на „Майкрософт” е преместен в Правец, а Бил Гейтс обича да отдъхва на пейката до паметника на Тодор Живков. На пазара се появява новият “Windows Bay Ganyo”, който работи само с гласови команди на български. Например, за рестарт се използва: „Abe az shto ne ti…”

В знак на добра воля и желание за бъдещо сътрудничество от всички европейски затвори са освободени лежащите там българи, въпреки че никой не е молил за това. Цялата тази пасмина пристига на летище София и директно е изпратена в Белене – по това време вече известен курорт. Осъдените денем прекарват времето си на спа-процедури, а вечер в казиното. „Амнистия” се смята за неприлична дума и никой не я използва.

2016 г.
„ЦСКА” и „Левски” за пореден път отказват поканата за участие в Шампионската лига – пари не им трябват, а и ги мързи да тичат. БФС тегли жребий кой да преставя страната (никой не иска), пада се на „Калиакра” и те проклинат лошия си късмет. След месец спортните медии по света се възхищават на подвига на „Реал” – Мадрид, който въпреки скромния си бюджет успява да завърши наравно на свой терен със звездната селекция на българския клуб.

Откупената обратно от държавата БТК на свой ред купува Дойче Телеком и още няколко големи оператори. В знак на уважение към славното минало целият чуждестранен мениджмънт е задължен да ползва само стационарни телефони. Започват снимките на „Батман -5” – „СуперЛюбо”. На границата са заловени първите американски и японски емигранти.

2017 г.
Като първа световна икономическа сила България осъзнава своя дълг пред човечеството и почва да се меси във всички регионални конфликти. Понеже – нали
помните – отдавна няма армия, просто изпраща свои представители да декларират, че ако вие не...., ще спрем инвестициите у вас. Обикновено след подобно изявление враждуващите страни почват да се прегръщат и отварят бутилка с гроздова. Тъй като страната разполага с огромен фонд за исторически изследвания и спонсорира кого ли не, скоро всеки ученик в Европа е твърдо убеден, че България е спечелила сама Втората световна война срещу съюза на Германия, СССР, САЩ , Япония и останалите, въпреки че подло са били бомбардирани с атомно оръжие малките сливенски селца Хирошимово и Нагазаково. Все още се спори обаче дали Наполеон е бил роден Плевен, или само коренът му е български.

Водени от носталгията, известни наши финансисти – като Жоро Сороса например – си играят с икономиките на Великобритания или Италия и понеже им е в кръвта, почти ги докарват до фалит. Но когато местните започнат да палят парламентите, ние поемаме разходите и всички са доволни. България извежда двадесети пореден сателит в космоса, за да могат и членовете на експедицията ни в Антарктида да гледат мача „ЦСКА” – „Левски”.

11.09.2018 г.
Два самолета, отвлечени съответно от американски и японски терористи, се насочват към двата най-големи мола в София....

А още не сме изхарчили и половината от златотo





Тема Re: Tунел под Шипканови [re: zippo]  
Автор sir eko (aqua)
Публикувано07.03.10 18:52



Като напраят тунела,може да идвам в Казанлък да си пия кафето!
Има ли някое по-хубаво кафене?
Хубави сервитйорки в кафето?





Тема Re: Tунел под Шипканови [re: sir eko]  
Автор hidrazin4o (ентусиаст)
Публикувано17.03.10 17:38



Има, но първо трябва да си оправиш правописа.Защото те нашите сервитьорки са много взискателни!






Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.