|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
В отговор на:
Знаеш начин да се говори за Халколитика без да се намесва археологията?
Пускат си тема, и разтягат локума до припадък...
| |
|
Ти си чукча, бе!
Въпросът за халколитното население е ключов, тъй като то е породило явлението скални светилища, а не прехвалените траки.
| |
|
защо си мисля, че и високото седло на Мадарския конник също личи?
*Научи ме да живея тук - тъпа песен или махмурлук.Посмей се,искаш ли сега?Добър вечер, малко суета.*
| |
|
От самолет.
| |
|
ами така де, няма само в дребни детайли да задълбаваме...
*Научи ме да живея тук - тъпа песен или махмурлук.Посмей се,искаш ли сега?Добър вечер, малко суета.*
| |
|
Освен това конят е изобразен по много специфичен начин, характерен именно за късната античност и ранното средтовековие. Главата му - твърде масивна, е обърната в полуанфас, точно както на някои изображения от метални съдове. Масивната му предница с неестествено големи крака, тежки копита и ред други белези също са много характерни за периода.
Разбира се най-главното е, че монументални релефи на конници в гръко-римската зона НЯМА. За таквизи ловни сцени да не говорим.
| |
|
/зададох ти този въпрос в една предишна богато оспамена тема, поради което е останал някъде без внимание/
...стилът на Мадарския конник е различен от този на познаните ми персийски релефи. той е семпло изобразен, без много подробности от облеклото на ездача и от конската сбруя, за разлика от иранските релефи; тяхната иконография като цяло е по-пищна, с повече фигури около централното изображение. дай максимално близки аналози на Мадарския конник от Азия, дай най-сетне и някоя снимка на изобразен "царски лов", плс!
*Научи ме да живея тук - тъпа песен или махмурлук.Посмей се,искаш ли сега?Добър вечер, малко суета.*
| |
|
Не съм я забелязал тази питанка,
ще ти отговоря на кратко.
Първо, Мадарския конник е в отвратително състояние и от година на година се заличава, не и без участието на НИПК, които направиха чутовни простотии в стремежа си да консервират с неясни методи и с една пета от отпуснатите пари.
Въпреки това, на база на останките от такава, можем да твърдим, че конникът е имал една щукатурка /мазилка/, а тя от своя страна най-вероятно е била оцветена. Цялата композиция е била изключително детайлна. И до днес се виждат добре запазени части, които ни навеждат на мисълта, че релефът е изработен до точни подробности. Виж например езика на кучето, който е "свръх детайл" и няма никакво отношение към посланието на композицията.
Въпросът за паралелите на конника е повече от изяснен, и то още в 20-те години на ХХ век. Оксана Минаева с нейните интерпретаци за взаимстване от византийски сюжети, просто не е права.
Не е права, защото изработването на такъв огромен релеф с конкретно съдържание може да бъде направено единствено от майстори опитни в подобни дела. Такива майстори във Византия не е имало и този вид изкуство е непознат за ромеите.
Остава да видим откъде може да са дошли майсторите, изпълнили поръчката на Тервел и кои са паралелите на конника.
Най-близкия географски и темпорално монумент е групата релефи от Так-и Бустан в дн. Иран.
Стилът е много близък, също и посланието. Цялата композиция е вместена в имитация на сграда с цилиндричен свод.
Майсторите, работили този паметник в началото на VІІ век и техните ателиета преминават на служба на Омеядите и работят докъм 750г. след тази дата традицията е ликвидирана и няма паметници, които да бъдат свързани с нея.
Кафтана на царя от един от другите релефи в Таки Бустан. Изобразен е симург - любимо животно на прабългарското официално изкуство, което и присъства върху короната от Преславското златно съкровище.
Съществува и една друга възможност. Монументалният релеф в нужния ни период е бил използван и в Армения. Но сюжетите там са стриктно християнски и не включват царския лов.
| |
Тема
|
Re: Що си смени аватара?
[re: _magotin_]
|
|
Автор |
cayp () |
Публикувано | 20.01.08 19:42 |
|
Как тълкуваш Стълпищкия скален релеф на конник - като български ли?
| |
Тема
|
Re: Барелефите на лъвове
[re: mellisa]
|
|
Автор |
deLake (sir) |
Публикувано | 20.01.08 20:57 |
|
Впрочем нищо в Гърция и Рим свързано с изкуството не съществува само по себе си, няма изкуство заради самото изкуство.
Не говорим за изкуство, а за култови предмети.
дай пример за двете същестуващи по едно и също време.
Статуите и иконите на Богородица се носят на литийно шествие. като на Запад обикновено се носи статуя, а на изток - икона.
__________________
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
|
|