Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:25 12.06.24 
Хуманитарни науки
   >> История
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
Тема халколитното населениенови [re: mellisa]  
Автор Acпapyx|Y| ()
Публикувано19.01.08 22:52



В отговор на:

Знаеш начин да се говори за Халколитика без да се намесва археологията?



Пускат си тема, и разтягат локума до припадък...



Тема Re: халколитното населениенови [re: Acпapyx|Y|]  
Автор _magotin_ (боколобър)
Публикувано20.01.08 13:30



Ти си чукча, бе!
Въпросът за халколитното население е ключов, тъй като то е породило явлението скални светилища, а не прехвалените траки.



Тема Re: Що си смени аватара?нови [re: deLake]  
Автор Шapлaтaнkaтa (sincerely yours)
Публикувано20.01.08 13:54



защо си мисля, че и високото седло на Мадарския конник също личи?

*Научи ме да живея тук - тъпа песен или махмурлук.Посмей се,искаш ли сега?Добър вечер, малко суета.*


Тема Re: Що си смени аватара?нови [re: Шapлaтaнkaтa]  
Автор _magotin_ (боколобър)
Публикувано20.01.08 13:56



От самолет.





Тема Re: Що си смени аватара?нови [re: _magotin_]  
Автор Шapлaтaнkaтa (sincerely yours)
Публикувано20.01.08 13:57



ами така де, няма само в дребни детайли да задълбаваме...



*Научи ме да живея тук - тъпа песен или махмурлук.Посмей се,искаш ли сега?Добър вечер, малко суета.*

Тема Re: Що си смени аватара?нови [re: Шapлaтaнkaтa]  
Автор _magotin_ (боколобър)
Публикувано20.01.08 14:01



Освен това конят е изобразен по много специфичен начин, характерен именно за късната античност и ранното средтовековие. Главата му - твърде масивна, е обърната в полуанфас, точно както на някои изображения от метални съдове. Масивната му предница с неестествено големи крака, тежки копита и ред други белези също са много характерни за периода.
Разбира се най-главното е, че монументални релефи на конници в гръко-римската зона НЯМА.

За таквизи ловни сцени да не говорим.



Тема Re: да, обаче...нови [re: _magotin_]  
Автор Шapлaтaнkaтa (sincerely yours)
Публикувано20.01.08 15:08



/зададох ти този въпрос в една предишна богато оспамена тема, поради което е останал някъде без внимание/
...стилът на Мадарския конник е различен от този на познаните ми персийски релефи. той е семпло изобразен, без много подробности от облеклото на ездача и от конската сбруя, за разлика от иранските релефи; тяхната иконография като цяло е по-пищна, с повече фигури около централното изображение. дай максимално близки аналози на Мадарския конник от Азия, дай най-сетне и някоя снимка на изобразен "царски лов", плс!

*Научи ме да живея тук - тъпа песен или махмурлук.Посмей се,искаш ли сега?Добър вечер, малко суета.*


Тема Re: да, обаче...нови [re: Шapлaтaнkaтa]  
Автор _magotin_ (боколобър)
Публикувано20.01.08 15:20



Не съм я забелязал тази питанка,
ще ти отговоря на кратко.
Първо, Мадарския конник е в отвратително състояние и от година на година се заличава, не и без участието на НИПК, които направиха чутовни простотии в стремежа си да консервират с неясни методи и с една пета от отпуснатите пари.
Въпреки това, на база на останките от такава, можем да твърдим, че конникът е имал една щукатурка /мазилка/, а тя от своя страна най-вероятно е била оцветена. Цялата композиция е била изключително детайлна. И до днес се виждат добре запазени части, които ни навеждат на мисълта, че релефът е изработен до точни подробности. Виж например езика на кучето, който е "свръх детайл" и няма никакво отношение към посланието на композицията.
Въпросът за паралелите на конника е повече от изяснен, и то още в 20-те години на ХХ век. Оксана Минаева с нейните интерпретаци за взаимстване от византийски сюжети, просто не е права.
Не е права, защото изработването на такъв огромен релеф с конкретно съдържание може да бъде направено единствено от майстори опитни в подобни дела. Такива майстори във Византия не е имало и този вид изкуство е непознат за ромеите.
Остава да видим откъде може да са дошли майсторите, изпълнили поръчката на Тервел и кои са паралелите на конника.
Най-близкия географски и темпорално монумент е групата релефи от Так-и Бустан в дн. Иран.


Стилът е много близък, също и посланието. Цялата композиция е вместена в имитация на сграда с цилиндричен свод.
Майсторите, работили този паметник в началото на VІІ век и техните ателиета преминават на служба на Омеядите и работят докъм 750г. след тази дата традицията е ликвидирана и няма паметници, които да бъдат свързани с нея.

Кафтана на царя от един от другите релефи в Таки Бустан. Изобразен е симург - любимо животно на прабългарското официално изкуство, което и присъства върху короната от Преславското златно съкровище.
Съществува и една друга възможност. Монументалният релеф в нужния ни период е бил използван и в Армения. Но сюжетите там са стриктно християнски и не включват царския лов.



Тема Re: Що си смени аватара?нови [re: _magotin_]  
Автор cayp ()
Публикувано20.01.08 19:42



Как тълкуваш Стълпищкия скален релеф на конник - като български ли?








Тема Re: Барелефите на лъвовенови [re: mellisa]  
Автор deLake (sir)
Публикувано20.01.08 20:57



Впрочем нищо в Гърция и Рим свързано с изкуството не съществува само по себе си, няма изкуство заради самото изкуство.
Не говорим за изкуство, а за култови предмети.

дай пример за двете същестуващи по едно и също време.
Статуите и иконите на Богородица се носят на литийно шествие. като на Запад обикновено се носи статуя, а на изток - икона.

__________________





Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.