|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
В този релеф, който си дал, няма грам тракийско.
| |
|
Сигурно траките са построили двете капища и манастира след това върху едното от тях?
| |
Тема
|
Re: Така нареченият "мадарски конник" е тракийски
[re: мapдyk]
|
|
Автор |
_magotin_ (боколобър) |
Публикувано | 19.01.08 12:54 |
|
И парти, и скити, са все ирански народи.
| |
|
В отговор на:
Не казвам, че самото стреме е изобразено.
Е те това исках да чуя бре, чоджум!
Хванах в лъжа една камара високоучени български "историци", които се кълнат, че са видяли стремена!
| |
Тема
|
Re: Искам да ми покажеш стремената
[re: Acпapyx|Y|]
|
|
Автор |
deLake (sir) |
Публикувано | 19.01.08 18:49 |
|
Е те това исках да чуя бре, чоджум!
Хванах в лъжа една камара високоучени български "историци", които се кълнат, че са видяли стремена!
Аз не съм казал и че не е изобразено стреме. Ако се вгледаш в конника ще видиш, че релефа е доста повреден. А аз не разполагам нито с достатъчно детайлни снимки нито със съотв. апаратура та да ги впревъртя през УВ-лъчи, инфрачервено и т.н. и т.н. та да кажа тъй ли е или не е.
Възможно е самото стреме да е пропуснато, тъй като става дума за монументален релеф, при който ида се сложи този детайл може да не се вижда. Може пък склуптура да е бил прецизен и да го е сложил - тъй да се каже от любов към детайлите.
Друго нещо са краката на конника - тях няма как да ги пропусне. А работата е там, че от това дали има стреме или няма не само се повишава устойчовостта на конника, но се изменя и местоположението на краката. Така както ако на някоя склуптура и е изчезнало оръжието (копие, меч или лък - примерно защото е било от по-ценен метал) - за него съдим по положението на ръцете.
___________________________
| |
|
В отговор на:
Ако се вгледаш в конника ще видиш, че релефа е доста повреден.
Възможно е самото стреме да е пропуснато, тъй като става дума за монументален релеф, при който ида се сложи този детайл може да не се вижда.
Много думи много нещо, но аз настоявам да покажете пустите стремена.
Ще си направя една колекция от писанията на мастити български историографи твърдящи, че конника от барелефа не е бил тракийски херой понеше са видяли стремена ...
| |
|
Защото макар да е твърде малък за да се вижда стремето е ясно, че изобразения конник има такова - нали? същата работа и с Мадарския - макар и твърде повреден от положението на краката може да се съди, че е със стреме.
________________
| |
Тема
|
Re: Култовия комплекс е е тракийски.
[re: _magotin_]
|
|
Автор |
koмитa (български) |
Публикувано | 19.01.08 20:56 |
|
Мадара, наистиа е тракийска, не казвам точно конника. Ко не верваш, питай бащата на Индиана Чобана, но тъй като е починал, може да погледнеш книжлето му на тази тема, продава се в павилиона на самата Мадара.
| |
Тема
|
Re: Барелефите на лъвове
[re: deLake]
|
|
Автор |
mellisa (новак) |
Публикувано | 19.01.08 21:34 |
|
Изобщо не си разбрал за какво ти говоря!
Не ми сравнявай нещо, което е от езическата античнност, с нещо, което е вече от християнските времена. Ако искаш да има тежест като аргумент, дай пример за двете същестуващи по едно и също време.
Релефът не е нито по-малко застъпен, нито вторично изкуство в Античността. Дори и на изток той пак си остава част от нещо по-голямо като цяло, а не изключително самостоятелен обект. Дори един Мадарски конник не съществува сам по себе си, а е неразделна част от целия комплекс около него.
Впрочем нищо в Гърция и Рим свързано с изкуството не съществува само по себе си, няма изкуство заради самото изкуство. Но някои видове позволяват малко по-голяма автономия, това е всичко.
Говорили си ламята и змеят. По едно време змеят казал:
- Да помълчим малко, че ми стана горещо!
| |
Тема
|
Re: Култовия комплекс е е тракийски.
[re: koмитa]
|
|
Автор |
_magotin_ (боколобър) |
Публикувано | 19.01.08 21:50 |
|
Дъртия Овчар е жив бе, скоро го гледах на едно представяне на книга на сина му. Не се майтапете с човека така.
Колкото до Мадара... И останалите многобройни скални светилища... Има едно такова нещо, което се нарича "континюитет на сакралното" - свещените места са едни и същи във всички епохи и всеки новодошъл иска да изгражда на тях, върху във и с храмовете на предишните, ако са заварени такива.
Тук опираме до въпроса с големите скални светилища у нас, например Перперикон, Татул и прочие. Постоянно се повтаря мантрата, че са тракийски, но това среща един голям проблем - траките автохтонното население на Балканите ли са или идват на няколко вълни през бронзовата епоха? Траколозите са разделени, но следите от разрушения в много селищни могили, например Юнаците край Пазарджик, калрат повечето да мислят, че траките идват от предполагаемата прародина на индоевропейците някъде на север.
И в този смисъл скалните светилища принадлежат първоначлно на местното , предтракийско население, тъй като на повечето от тях се открива керамика от Халколита - меднокаменната епоха.
Така че Мадара вероятно е била свещено място още в най-далечната праистория и всеки новодошъл я е използвал. Най-усилено българите, които изграждат цял култов комплекс, посветен вероятно едновременно на династията и техния езически бог/богове, та се е наложило да има няколко капища и да се преустройва старото светилище в пещерата.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
|
|