Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:12 20.05.24 
Хуманитарни науки
   >> История
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Re: Кана субиги Паганнови [re: koмитa]  
Автор thorn (минаващ)
Публикувано07.12.07 09:59



"Паган" е волна интерпретация. В източниците пише Кампаган. Дали това е титла или име и как се разделя - никой не знае.



Тема Re: Кана субиги Паганнови [re: koмитa]  
Автор deLake (sir)
Публикувано07.12.07 13:41



В текста е Кампаган. Може това да си м у е името. Може погрешно да е преписано от някой източник (напр. изгубеният Велик хронограф) и там да се е говорело въобще за хана на езичниците (кам паган). Пък може и наистина да си е бил Паган. Вкл. и в случай, че самата дума означава "езичник" - както има име - Християн/Кристиян. Или пък Елена, от елин, а това понятие през средновековието също е употребявано за означаване въобще на езичници. Така или иначе името го няма нито в Именника, нито по надписи, нито по печати. Трудно може да се даде категоричен отговор. И се налага да си се обозначава като хан Паган докато не дойде ден, подобен на оня, в който Лахана станал цар Ивайло.



___________________________________




Тема Re: Кана субиги Паганнови [re: deLake]  
Автор thorn (минаващ)
Публикувано07.12.07 14:51



Коректно е да си го обозначаваме Кампаган



Тема Re: Може ли да дадетенови [re: Roxy]  
Автор Пeлин (Осмарски)
Публикувано07.12.07 16:33



информация или линк за този договор между боляри?Интересът ми е професионален - аз съм юрист.Български юридически документи има запазени твърде малко - особено частни договори.Сега се сещам само за един - от единадесети век, сключен от някоя си вдовица Добрина, която срещу една нива, малко плат и малко брашно продала на местния свещеник едно от децата си.



Тема Re: Кана субиги Паганнови [re: thorn]  
Автор saur ()
Публикувано07.12.07 18:21



Кампаган е само в един източник - Никифор. Теофан (на две места - 6254 и 6256 г.) и Скилица (24-та година на Константин Копроним) пишат за българския владетел Паган. Проблемът е дали този владетел е идентичен с Никифоровия Кампаган, защото хронологията не съвпада.





Тема Re: Кана субиги Паганнови [re: saur]  
Автор deLake (sir)
Публикувано07.12.07 21:43



Кампаган е само в един източник - Никифор. Теофан (на две места - 6254 и 6256 г.) и Скилица (24-та година на Константин Копроним) пишат за българския владетел Паган. Проблемът е дали този владетел е идентичен с Никифоровия Кампаган, защото хронологията не съвпада.


Никифор разказва събитията най-обстойно. От там иде проблемът. Теофан ги сбива малко и затова изглежда, че има разместване. Друга особеност при Теофан е, че при него има известно разминаване с годините, което чак в края на хрониката е преодоляно. Скилица - той доста сбива изворите и при редакцията често допуска грешки.

________________________________




Тема Re: от "бореца срещу фалшификати"нови [re: saur]  
Автор Cтapинap (ентусиаст)
Публикувано07.12.07 21:53



И "Паган"е само в един източник-Теофан !
Защото ако трябва да броим Скилица за "втори извор" ,то тогава не трябва да се изключват и всички "западняци"които са черпили сведения от" Хистория трипартита"/около 874 г/ на Анастасий Библиотекар -





Тема Re: Може ли да дадетенови [re: Пeлин]  
Автор инцидeнтeн ((ама връхлитащ))
Публикувано07.12.07 21:57



Надписът е от с. Горно Новково. Единият наистина е Паган, но не Трошан, а Хинат е втори в този надпис.
Попконстантинов, К. Надпис с дата от с. Горно Новково, Търговищко. - В: Културата на средновековния Търнов, С., 1985, с. 170-174;
Овчаров, Н. (рецензия), Археология, 1986, 2, с. 53-54.

Bien recueilli, débouté de chacun.


Тема Re: от "бореца срещу фалшификати"нови [re: Cтapинap]  
Автор deLake (sir)
Публикувано07.12.07 22:11



И "Паган"е само в един източник-Теофан !
Защото ако трябва да броим Скилица за "втори извор" ,то тогава не трябва да се изключват и всички "западняци"които са черпили сведения от" Хистория трипартита"/около 874 г/ на Анастасий Библиотекар -


Технически погледнато Никифор и Теофан са черпили от общ извор за събитията - предполага се, че това е "Великия хронограф". Но "Великия хронограф" не се е запазил до наше време. За съдържанието му се съди по използваното от авторите и някои предполагаеми извлечения, като това:


Макар Никифор и Теофан да са съвременници и да са ползвали общ извор, Историята на Никифор е по-обстойна, но свършва доста по-рано. А и тук-таме има поизтървани периоди.

___________________________




Тема Re: Кана субиги Паганнови [re: thorn]  
Автор deLake (sir)
Публикувано07.12.07 22:13



Както се видя от прегледа по-нагоре, въпросът е 50:50 между Кампаган и Паган. По онова време често титлата е била представяна за име или за част от името. Тъй че ми се вижда по-удачно да го оставим като Паган.

________________________





Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.