Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 16:28 02.06.24 
Хуманитарни науки
   >> История
*Кратък преглед

Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
Тема Re: ЗОРОАСТРИЙСКАТА МАДАРА!нови [re: т-pekc]  
Автор koмитaМодератор (български)
Публикувано05.12.07 21:50



Мадара е светилище още от траките...

Чуждото не искаме, но и своето не даваме!


Тема Re: ЗОРОАСТРИЙСКАТА МАДАРА!нови [re: WlSP]  
Автор _magotin_ (ентусиаст)
Публикувано06.12.07 17:53



Иска ти се. Впрочем и той е по персийски маниер.

Всички видове композиции с царския лов идват все от Двуречието.



Тема Re: ЗОРОАСТРИЙСКАТА МАДАРА!нови [re: т-pekc]  
Автор _magotin_ (ентусиаст)
Публикувано06.12.07 17:55



Това, че населението е било турско, по никакъв начин не променя произхода на конника.
Колкото до трошението, на сфинкса носът е счупен от някакъв суфи, талибаните зривиха най-голямата статуя на Буда, а в Иран повечето персийски релефи нямат лица.



Тема Re: ЗОРОАСТРИЙСКАТА МАДАРА!нови [re: _magotin_]  
Автор т-pekc (член)
Публикувано06.12.07 18:23



Аз и не намеквам каквото и да било за произхода на конника- това което намеквах на господина беше че нещата не са черно-бели като в неговите представи- идват представители на нова религия и изпотрошват всичко- е очевидно не винаги става така.
Пък и то хубаво даваме пример с ислямски "геройства" ама те и християнските подобни не са хич малко.
А тракийският конник възможно ли е да има връзка с Персия между другото?



Тема Re: ЗОРОАСТРИЙСКАТА МАДАРА!нови [re: т-pekc]  
Автор _magotin_ (ентусиаст)
Публикувано06.12.07 18:31



Разбира се, че има връзка, тя се дължи на общи за този регион на Средиземноморието културни традиции. Да не забравяме и за походите на персите по нашите земи и връзката на тракийската аристокрация с Ахеменидите. Не напразно тук са открити много ахеменидски предмети, включени в съкровищата на тракийските царе.

Специално в случая с Мадарския конник става дума за "царския лов", един много популярен сюжет от Асирия и Вавилонското царство нататък, докато за Тракийския конник по-скоро трябва да приемем, че е тъждествен със соларния бог - син на богинята майка, който се счита от мнозина, че доминирал в собствено тракийския пантеон.



Тема Re: ЗОРОАСТРИЙСКАТА МАДАРА!нови [re: koмитa]  
Автор Ziezi (ex quo Vulgares)
Публикувано06.12.07 20:00



Мадара е светилище още от траките

Мадара не е "светилище още от траките", а Мадара е "тракийско" светилище, и нищо друго.

В Мадара има свидетелство за култ към скалата, който култ е "тракийски" отвсякъде. Една скала е заградена със дебел зид. Зидът се датира от времето на "прабългарите".



Тема Re: ЗОРОАСТРИЙСКАТА МАДАРА!нови [re: Ziezi]  
Автор Avgusta Trajana (autochthonous )
Публикувано06.12.07 21:56



Sabazios is the nomadic horseman sky and father god
of the Phrygians and Thracians. In Indo-European languages, such as Phrygian, the '-zios' element in his name goes back to Dyeus, the common precursor of 'deus' (god) and Zeus. Though the Greeks associated Phrygian Sabazios with both Zeus and Dionysus, representations of him, even into Roman times, show him always on horseback, as a nomadic horseman god, wielding his characteristic staff of power.



Thracian/Phrygian Sabazios

It seems likely that the migrating Phrygians brought Sabazios with them when they settled in Anatolia (ca. 1200 BCE?) and that the god's origins are to be looked for in Macedonia and western Thrace. The Macedonians were noted horsemen, horse-breeders and horse-worshippers up to the time of Philip II.

Early conflict between Sabazios and his followers and the indigenous Mother Goddess of Phrygia (Cybele) is reflected in Homer's brief reference to the youthful feats of Priam, who aided the Phrygians in their battles with Amazons. An aspect of the compromise religious settlement, similar to the other such mythic adjustments throughout Aegean culture, can be read in the later Phrygian King Gordias' adoption 'with Cybele' of Midas. Later Greek mythographers reduced Cybele's role to 'wife,' but initially Gordias ruled in the Goddess's name as her visible representative.[citation needed]

One of the Mother Goddess's creatures was the Lunar Bull. Sabazios' relations with the goddess may be surmised in the way that his horse places a hoof on the head of the bull, in a Roman marble relief at the Boston Museum of Fine Arts. Though Roman in date, the iconic image appears to be much earlier.


The god on horseback

More "rider god" steles are at the Burdur Museum, in Turkey. Under the Roman Emperor Gordian III the god on horseback appears on coins minted at Tlos, in neighboring Lycia, and at Istrus, in the province of Lower Moesia, between Thrace and the Danube. It is generally thought that the young emperor's grandfather came from an Anatolian family, because of his unusual cognomen, Gordianus.


The iconic image of the god or hero on horseback battling the chthonic serpent, on which his horse tramples, appears on Celtic votive columns, and with the coming of Christianity it was easily transformed into the image of Saint George and the dragon.

Small votive hands, typically made of copper or bronze, are often associated with the cult of Sabazios. Many of these hands have a small perforation at the base which suggests they may have been attached to wooden poles and carried in processions. The symbolism of these objects is not well known.


Transformation to Sabazius

The naturally syncretic approach of Greek religion blurred distinctions. Later Greek writers, like Strabo, 1st century AD, linked Sabazios with Zagreos, among Phrygian ministers and attendants of the sacred rites of Rhea and Dionysos. (Strabo, 10.3.15). Strabo's Sicilian contemporary, Diodorus Siculus, conflates Sabazios with the secret 'second' Dionysus, born of Zeus and Persephone (Diodorus Siculus, 4.4.1). The Clement of Alexandria had been informed that the secret mysteries of Sabazius, as practiced among the Romans, involved a serpent, a chthonic creature unconnected with the mounted skygod of Phrygia: "‘God in the bosom’ is a countersign of the mysteries of Sabazius to the adepts, " Clement reports (Protrepticus, 1, 2, 16). "This is a snake, passed through the bosom of the initiates”.

Much later, the Greek encyclopedia, Sudas (10th century?), flatly states "Sabazios... is the same as Dionysos. He acquired this form of address from the rite pertaining to him; for the barbarians call the bacchic cry 'sabazein'. Hence some of the Greeks too follow suit and call the cry 'sabasmos'; thereby Dionysos [becomes] Sabazios. They also used to call 'saboi' those places that had been dedicated to him and his Bacchantes... Demosthenes [in the speech] 'On Behalf of Ktesiphon' [mentions them]. Some say that Saboi is the term for those who are dedicated to Sabazios, that is to Dionysos, just as those [dedicated] to Bakkhos [are] Bakkhoi. They say that Sabazios and Dionysos are the same. Thus some also say that the Greeks call the Bakkhoi Saboi." (Suidas, under 'Sabazios,' 'saboi') 'Barbarian' is instructive here: a non-Greek-speaking Phrygian was considered a barbarian, but no Greek ever referred to a Cretan as a 'barbarian'.




"Inter vero Thraciam vel Macedoniam et Mysiam modo Bulgari habitant qui ex Scythia sunt"

Тема Re: ЗОРОАСТРИЙСКАТА МАДАРА!нови [re: Avgusta Trajana]  
Автор Avgusta Trajana (autochthonous )
Публикувано06.12.07 22:08



-Тракийски култ към бога конник Херо-Сабазий,преминал през призмата на християнството като Св.Георги.
-А ето ви и снимка от най новия паметник на Старозагорци ненапразно славени като най чистите траки:



"Inter vero Thraciam vel Macedoniam et Mysiam modo Bulgari habitant qui ex Scythia sunt"



Редактирано от Avgusta Trajana на 06.12.07 22:14.



Тема Re: ЗОРОАСТРИЙСКАТА МАДАРА!нови [re: _magotin_]  
Автор Ray of Light (дала-багаин)
Публикувано07.12.07 13:58



http://en.wikipedia.org/wiki/BMAC

Ясно е, че т.н. траки са смес между стари местни племена, келти и скити (саки), които са се преселвали непрекъснато на наша територия от векове. Българи идват тук още 3 в. пр Хр. за първи път и преселенията продължават и след Аспарух. Българите на Аспарух са смесица между Андроновската и Бактрия - Маргиана култури и са половин "траки"



100 символа не стигат!

Тема Re: ЗОРОАСТРИЙСКАТА МАДАРА!нови [re: Ray of Light]  
Автор Ziezi (ex quo Vulgares)
Публикувано07.12.07 15:36



егати, ако сме имали 100 владетеля, дали все различни българи са били, а

например - българите на Тервел, българите на Крум, българите на Борис, българите на Шишман, българите на жельо желев...

сериозно, кви ги бръщолевиш за некви "българи на Аспарух"

българите не се определят от владетелите, а напротив - българите определят владетелите

"българите на Аспарух" - голяма смешка




Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.