|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
|
Бе и аз вярвам че Господ е българин ама трябват все пак някакви дребни доказателства за това. Досега освен гола на Стоичков срещу германците през 1994 г друго доказателство не съм намерил, ама търся! А доказателствата са много гадно неща. Те преобръщат наопъки доста наши твърди представи. Да не излезе някой ден ча сме произлезли от мангалите че тогава я втасахме
| |
Тема
|
Re: Алеко Константинов и "До Чикаго и назад"
[re: dedo_minu]
|
|
Автор |
easy (wanderer) |
Публикувано | 19.08.07 16:32 |
|
Не е 8000 пне, малко в шесто хилядолетие попада, ама нищо. Иначе примерът е много добър.
Такива ромбове и мрежеста украса се срещат горе-долу по целия Балкански п-ов от ранния неолит нататък. Има ги и в Мала Азия и Анатолия, където са и по-ранни.
Въпросът е обаче дали зад украсата се крие етническа еднородност/близост. И дали се е запазила и през по-късните епохи (ако я е имало).
| |
Тема
|
Алеко Константинов и "До Чикаго и назад"
[re: easy]
|
|
Автор |
dedo_minu (ентусиаст) |
Публикувано | 19.08.07 16:42 |
|
Да! грешка! Съжалявам!
Видях че съм сбъркал но мислех че няма да ми вържете кусур защото датировкете за Градешница нещата са всеизвестни!
| |
Тема
|
Re: Алеко Константинов и "До Чикаго и назад"
[re: dedo_minu]
|
|
Автор |
easy (wanderer) |
Публикувано | 19.08.07 16:45 |
|
Ти пък. Аз съжалявам, че го натякнах.
| |
Тема
|
Re: Алеко Константинов и "До Чикаго и назад"
[re: easy]
|
|
Автор |
dedo_minu (ентусиаст) |
Публикувано | 19.08.07 16:45 |
|
"Въпросът е обаче дали зад украсата се крие етническа еднородност/близост. И дали се е запазила и през по-късните епохи (ако я е имало)."
Ето един опит за отговор за носията - Градешница - по-примитивния нов неолит - 4000 пне
| |
Тема
|
Re: Алеко Константинов и "До Чикаго и назад"
[re: dedo_minu]
|
|
Автор |
easy (wanderer) |
Публикувано | 19.08.07 17:09 |
|
Това е пак украса. Няма значение дали са дрехи, грънци или колони. Зад всички тях стоят хора.
Но дали са едни и същи? Или става въпрос за мода или нещо подобно?
Върху килимчетата от Капълъ Чаршъ можеш да видиш същите орнаменти, каквито ще намериш и в Чатал Хююк в Кония. Означава ли това, че турчинът е потомък на онези хора?
| |
Тема
|
Re: Алеко Константинов и "До Чикаго и назад"
[re: easy]
|
|
Автор |
Last Roman (PRAEFECTUS URBI) |
Публикувано | 19.08.07 17:11 |
|
Сходните геометрични орнаменти не са доказателство за родство, особено при такъв голям отрязък от време. Аз като драскам ромбове по тетрадката си, защото ми харесват, значи ли, че съм потомък на шумери?
Facta, non verba!
| |
Тема
|
Re: Алеко Константинов и "До Чикаго и назад"
[re: Last Roman]
|
|
Автор |
easy (wanderer) |
Публикувано | 19.08.07 17:16 |
|
Анджък.
Трябва да се гледат много неща, не само един или друг елемент от украса. И да съдиш за евентуално културно (!) родство и/или приемственост.
Дедо Миню го прави де - музика, танци, език и т.н.
Edit: Драскането на ромбове в тетрадката може да е някакъв подсъзнателен племенен импулс, знае ли човек.
Редактирано от easy на 19.08.07 17:18.
| |
Тема
|
Алеко Константинов и "До Чикаго и назад"
[re: easy]
|
|
Автор |
dedo_minu (ентусиаст) |
Публикувано | 19.08.07 17:44 |
|
Имаше сериозни възражения за общност между орнаментите от Чаталхоюк и традиционните турски орнаменти. Въпреки че почти е невъзможно да не е останало нищо от културата на древното коренно население в Мала Азия в съвременна Турция...
Още един пример с орнаменти от престилка на български преселници от Мала Азия - края на 19ти в.
Градешница - нов неолит
Същият мотив върху мозайката от Урук - края на 4тото хилядолетие пне.
Отляво е българският мотив от преселниците отдясно мотив от носия от Гоце Делчев.
Сега на въпроса
Когато се кефех при търсенето на аналози на древни орнаменти с такива от български носии бях втрещен от общото в нашата носия с различни древни народи.
За себе си етнообластите в България ги бях определил като Шумер, Вавилон, Ниневия, Хатуша...
Не случайно България на Констанския събор е представена като империя - което ще рече - много народи. Но като се разгледа по подробно излиза че едни народи са се влияли от други народи като в крайна сметка основата достига до Чатал хоюк и Градешница.... Това е
Не давам решение, въпреки че за себе си имам хипотеза....
Водеща е онази асирийска картинка на хоро от времето на неолита. Щом сме запазили до сега този древен неолитен обичай а другите народи не са, значи ние сме до корена! Тогава другите само са заимствали само отделни страни и части от фолклора ни, но не са могли толкова комплексно да запазят толкова разнообразна старина...
| |
Тема
|
ах дедо дедо остаряваш и забравяш
[re: dedo_minu]
|
|
Автор |
dilmar (член) |
Публикувано | 19.08.07 20:22 |
|
гола на Костадинов верно че беше доста преди това
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
|
|
|