|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | (покажи всички)
|
Achaemenid Persian, about 4th century BC
From Mazanderan, northern Iran
Sasanian, about 7th century AD
A senmurw, a miraculous dog-headed bird
Рогозенско съкровище
Редактирано от ElanMorin_ на 19.05.07 13:15.
| |
|
Мисля, че един от персонажите, хвърчащи по орли вече го установихме. И всеки, който тръгне да разглежда това, трябва да се съобразява с факта, че (поне от иконографска гледна точка) това е Анахита.
А това кой е?
И тези човеко-животинки при нея?
| |
Тема
|
Re: Наги СентМиклош и Ниневия - грифон
[re: ElanMorin_]
|
|
Автор |
deLake (sir) |
Публикувано | 19.05.07 22:55 |
|
Прочетох ти аргументите и не мисля, че са силни, по такъва начин и аз мога да отрека всичко.
Не става дума за отричане. Сведения за религията на Египет и Персия черпим и от гръцки извори. Мита може да е бил разпространен в Мала Азия и Тракия. Тъй че може и мита да е общ, макар и в различни версии (Както "Градил Илия килия" има версии - "и са ти сини очите" респ. "и ти играят очите" със съответните последици до края ).
Говорех за сюжет, в който грифон от въздуха напада елен. И тъй като и на двете съкровищя е възпроизведен, предполагам, че е възможно да е общ мит.
Да не очакваш да я видиш под индиго.
Просто използвах дадения пример за да покажа, колко големи са сходствата между изображенията на двете съкровища, в сравнение с други изображения.
__________________________
| |
|
Персей с главата на Медуза (не е ясно за брадата - може да е змия, изпълзяла от устата на главата)
| |
Тема
|
Re: А това как ще го коментира някой?
[re: д-pOxБoли]
|
|
Автор |
инцидeнтeн ((ама връхлитащ)) |
Публикувано | 20.05.07 00:33 |
|
Да, точно за главата питах. Не ми прилича много на Медуза. Изглежда ми като нормална човешка глава. Е, отрязана! Въпросът ми по скоро е за това, защо му е тази глава? Какво смята да прави с нея?
| |
Тема
|
Re: А това как ще го коментира някой?
[re: инцидeнтeн]
|
|
Автор |
deLake (sir) |
Публикувано | 20.05.07 11:24 |
|
Интересни са шлема и особено двойната брадва.
_______________________
| |
Тема
|
Re: "гръцка" митология върху "прабългарска" кана
[re: mellisa]
|
|
Автор |
Ray of Light (непознат
) |
Публикувано | 22.05.07 02:38 |
|
Като гледам това ми прилича на нагласяване на резултата. Каруцата се поставя пред коня. По - правилно би било, да се използва дедуктивният метод и да се търсят паралели на всички възможни места, без изключване априори, освен на териториален признак (например Южна Америка). След като се намери най - близкото подобие, трябва да се потърси обяснение, но отново не с каруцата пред коня, а да се търси систематичност, ако има такава. Т.е. ако у даден народ открием пълно подобие на тази кана, да се търсят и други паралели с този народ, за да се види дали е случайно или не, да се търсят извори и т.н. и т.н.
Редактирано от Ray of Light на 22.05.07 02:39.
| |
Тема
|
Re: "гръцка" митология върху "прабългарска" кана
[re: Ray of Light]
|
|
Автор |
mellisa (пакостлива ;)) |
Публикувано | 22.05.07 08:58 |
|
Ти си нов, нали? (не ми отговаряй, това беше реторичен въпрос)
Правилните методи не са сред най-използваните тук, предпочитаме да караме на "вярвай ми" Ще свикнеш, вярвай ми
Cupitor Impossibilium
| |
|
Трябва да има много фактори за да се каже нещо категорично. Изобщо, от моя гледна точка, неоспорими доказателсва и история не са мн. съвместими. Поне на практика е така, на теория би трябвало да е обратното.
Примерно, трябват ни много истинни факти, а всъщност има малко факти и тяхната истиннност не е гарантирана.
Изобщо за логически постулат трябва да имаш истинно твърдение, за дедуктивният метод е нужен някакъв неоспорим общ принцип или закон, както и достоверен частен факт.
Затова избягвам да твърдя нещо категорично, просто гледам да е по-вероятното. Но, това наистина е все пак субективна лична преценка, няма начин.
Та, според мен наличието на повторението на такова изображение, говори може би за общ мит, но не мога да кажа, каква е била съдбата. Но, ако по-старото изображение е от Ниневия, ако има по късни от Елада или Тракия и още-по късни от Унгария, следва че пътят на мита е от Изток на Запада:)
___
| |
|
Трябва да потърсим мнението на специалисти, но на няколко от различни школи, защото историята е точна наука, но я пишат предимно хора, които смятат, че трябва да е хуманитарна такава. Колкото повече количествени методи имаме, толкова по - добре.
Иначе за моето мнение с информацията, с която разполагам, мога да кажа, че това изображение е по - скоро от персийския културен ареал, ако мога така да се изразя . Самата Персия е възприела много от Асирия и Вавилон, когато ги е покорила.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | (покажи всички)
|
|
|