| 
	
 | 
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     СЛАВЯНОБЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ 
 | 
 
 |  
| Автор | 
Ckивaй cя... (непознат) |  
| Публикувано | 22.05.06 17:16 |  
             |  
           | 
            
           
  Кое в историята на Паисий е доказана истина, според Вас?
 Има ли спорни твърдения и неистини?
 За мен е трудно да се ориентирам. Признавам си....
 Има ли публикувана "критика" на Историята?
 
 Все ми се струва, че Паисий е ползвал книжнина, която не е достигнала до нас.
 
 
 Самата История тук: 
 
 
 Редактирано от Ckивaй cя... на 22.05.06 17:17. 
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Критика няма да свърши работа,  добре би било някой да подаде линк към   фототипно електронно издание на беловата на "История славянобългарска",  или поне на Самоковският препис от 1771г. 
    Фототипно у нас са издадени почти всички 62 преписа на "История славянобългарска" ,  но незнайно защо в ограничен тираж и само за библиотеките.
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Не се ангажирам с мнение за истинността. Само че ми се струва почти невъзможно ползваните от Паисий документи впоследствие да са унищожени. По-скоро са в библиотеки или все още в манастири, в които нашите съвременни историци не са ги потърсили.
 Интересен е Паисиевият "Именник" на българските царе. Това само от транскрипция на имената ли е? Няма Аспарух/Исперих, Омуртаг, Тервел /по всяка вероятност това трябва да е Тривелия.../ Много интересен е и факта, че първата българска столица, която посочва Паисий, не е Плиска, а Охрид?... Да не говорим, че изрично посочва за неправилно името Борис за покръстителя - доколкото си спомням в учебниците по история на България името Михаил се явява като име след като влиза в манастир. Йоан изобщо няма, а Паисий подчертава на много места, че това е било името на царския род и всеки следващ владетел го поставял след своето /Йоанович... - в една от частите на "История"-та.../.
 Наистина, има ли някъде критика на тая книга? Неудобно ми е да си призная, но фототипно копие не би ми казало нищо, тъй като не съм се учила да чета на старобългарски... 
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Някой не е в час ... ние или Паисий? 
[re: Имaнe]
 | 
 
 |  
| Автор | 
Ckивaй cя... (непознат) |  
| Публикувано | 28.05.06 21:23 |  
             |  
           | 
            
           
  "Така от първия български цар Асен Велики от лято господне 720 до последния български цар Шишман и до 1370 година царували 33 български царе. В някои черкви и манастири в помениците се намират имената на повече от 40 български царе, ненаписани подред."
 
 
 ....
 Та така. Много си я обичаме и тачим, обаче какво пише в Историята на Паисий много много не се пише и говори. Комай с с едното " Поради что се срамиш, о неразумний ...."  си стоим и до днес гордо неграмотни.
 
 Историйцата на Йеромонаха я третираме като апокрифно евангелие, май!
 Да я четеш неприлично, да я критикуваш - светотавство.
 
 Какво ни остава? Да вземе някой нашенски Дон Браун да напише "Шифърът на Чудомир" :))
 Редактирано от Ckивaй cя... на 28.05.06 21:43. 
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Някой не е в час ... ние или Паисий? 
[re: Ckивaй cя...]
 | 
 
 |  
| Автор | 
Имaнe (непознат
) |  
| Публикувано | 28.05.06 21:37 |  
             |  
           | 
            
           
  Нямаше нужда да го преписваш от "История"-та - ходих на посочения от теб сайт и я прочетох подробно. Защото от времето, когато сме я учили в училище, мина много време. Все пак - благодаря за вниманието.
 Прави ли ти впечатление, че Паисий пише, че българите са имали държава 980 години? После - първият български цар Асен Велики е даден след 700-тна година, а превземането от турците - през 1370- а година. Аз ли не мога да смятам, или Паисий нещо?... Ако извадим от 1370 - 980, се получава 390!... А явно преди "Асен Велики", на когото бил даден царски венец, защото изгонил нашествениците /араби или турци бяха?/ и столицата му била в Охрид, няма по-стар писмен паметник за българите на Балканския полуостров /поне така излиза от писанията на Паисий/...  
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Какво ни остава? Да вземе някой нашенски Дон Браун да напише "Шифърът на Чудомир" :))
 
 Пише се, чедо!  
 
 И за Тривелий-Трисмегист има в "шифъра", и за други страшни за мракобесниците Истини.
  -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
 
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Някой не е в час ... ние или Паисий? 
[re: Rex Mysorum]
 | 
 
 |  
| Автор | 
koмитa  (български) |  
| Публикувано | 28.05.06 21:46 |  
             |  
           | 
            
           
  Кога ще правиш и филм ?
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Някой не е в час ... ние или Паисий?
[re: koмитa]
 | 
 
 |  
| Автор | 
Rex Mysorum (трако-скитянин) |  
| Публикувано | 28.05.06 21:51 |  
             |  
           | 
            
           
  Кога ще правиш и филм?
 
 Словото е от духа, затова е за творчество. А част от същността на творчеството е за пресътворение. Като семе покълва в духа на другите. Затова други ще правят филма, а аз ще си пиша "Шифърът 2".
 
 Работата е такава обаче, че Истината е страшна за мракобесниците и не се надявам много филм да направят по книгата. Нямат интерес слугите на Сатанаил да се знае за безчинствата им. 
  -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
 
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: СЛАВЯНОБЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ 
[re: Имaнe]
 | 
 
 |  
| Автор | 
thorn (Краси) |  
| Публикувано | 28.05.06 22:15 |  
             |  
           | 
            
           
  Напротив, даже е много вероятно да са унищожени много от изворите, които е ползвал Паисий. Според разни руски и английски  пътешественици по манастирите в Атон се валяли стотитици томове славянска литература, които   гниели по килерите, разпалвали печки с тях и ги ползвали за амбалаж. Благодарение на това, че тези пътешественици си взели за спомен някои от тези томове сега имаме няколко запазени великолепни книги в руски и английски библиотеки.
 
 Отделно се твърди, че при разгарянето на борбата за църковна независимост през Възраждането гърците целенасочено са унищожавали славянските книги. Емблематичен е случая, с търновския митрополит, който уж бил унищожил библиотеката на търновската патриаршия или поне така се говорело.
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Някой не е в час ... ние или Паисий? 
[re: Rex Mysorum]
 | 
 
 |  
| Автор | 
thorn (Краси) |  
| Публикувано | 28.05.06 22:21 |  
             |  
           | 
            
           
  Като я издадеш ще дадеш ли една бройка с автографче? 
  
           
  
             |   |  
  |   
 
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
 |  
 |   
 |