|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема
|
ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!!!
|
|
Автор |
morgoth™ ( ) |
Публикувано | 10.10.06 23:07 |
|
Град Габрово вече е град със затихващи функции. Тук са едни от най-ниските заплати, един от най-занемарените градове... Даже няма един празник на града, проведен както трябва... Всичко е както от татово време....
Даже в прогнозата за времето по националните ефири на картата на България ни няма никъде...
Търновци ни мислят за западнала тяхна провинция, и като излизам по пътя за Габрово от там, няма никъде табела "Габрово", а само "Хаим Боаз" и т.н. От там път за Габрово не съществува.
Не съществува път за Габрово и от София - там пише "SEVLIEVO GRAND PRIX"!!!
Самите Севлиевци се опитват отдавна да докажат, че са много над Габровци и скоро може би и ще успеят. Заводите им работят с повеч еот 50% работна ръка от Габрово, така че каквото и да си говорим, Севлиево върви напред за сметка на натровените работници идващи от Габрово... Пък и севлиевци са така надъхани шовинисти, че ако спреш на бензиностанция или на автосервиз и кажеш че си от Габрово, не се знае какво ще ти се случи...
Даже преди време Казанлък съвсем незаслужено си възвърнаха званието като географски център на България...
И така, какво правим с град, който го няма на картата и го мразят и потъпкват всичките му съседи?
Остава само едно решение: ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!
Излиза, че той е единствената ни врата към Азия, към Централа и към Северна Европа, единственият път към всички посоки...
-------------
morgoth™
-------------
| |
Тема
|
Re: ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!!!
[re: morgoth™]
|
|
Автор | Pif (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.10.06 10:08 |
|
Според мен едно "МЕТРО" ще ни отвори към света-хем по-лесно за изпълнение хем можем да изпреварим севлиевци с техния "КАУФЛАНД"
а пък тунела той си се строи вече десет години от първата копка до сега вече имаме 10 копки така че и той ще го биде някога...
| |
Тема
|
Re: ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!!!
[re: Pif]
|
|
Автор |
KurtiCatA (zatova-zashtoto) |
Публикувано | 11.10.06 10:24 |
|
mai towa за тунела се превръща в поредната градска легенда
Скандали варгали надути кавали-грабежи палежи пиянство разврат
| |
Тема
|
Re: ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!!!
[re: morgoth™]
|
|
Автор | ЦCKA ФEH (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.10.06 10:33 |
|
Бахти колко си прав.....
| |
Тема
|
Re: ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!!!
[re: Pif]
|
|
Автор | kiko (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.10.06 10:45 |
|
Това, че един тунел под Шипка ще ни отвори пътя към централна и западна Европа вече не е верен! Идеята за този тунел е вече на над 80 год. и тя имаше смисъл, когато главни пристанища на р. Дунав бяха Свищов и Русе за товарите пристигащи от Европа и когато те се превозваха главно с ж.п. транспорт във вътрешността на страната и извън нея. С построяването на ферибоота при Видин, и особено с бъдещото построяването на втори мост пак край Видин, един тунел под Шипка напълно се обезсмисля.
Моста при град Русе ще има за сега ограничено приложение, защото ще обслужва предимно Румъния, Молдова, Украйна и Беларус. Освен това, разрастването на автомобилния транспорт за сметка на железопътния е също в ущърб на тунела. Ще припомня, че идеята за тунела е както за шосеен, така и за ж.п. транспорт!
| |
Тема
|
МЕТРО & ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!!!
[re: Pif]
|
|
Автор |
morgoth™ ( ) |
Публикувано | 11.10.06 10:53 |
|
МЕТРО само си избират къде да се построят и даже при строежа не ползват български фирми или работници. Вече не е много интересна верига магазини. Хранителните продукти са на много близки до минималните в другите вериги, а някои даже са много по-скъпи. Бялата, черната и друга техника, както и химиите са обикновенно от залежали количества от МЕТРО-Румъния или МЕТРО-Австрия. По този принцип работят и ТЕХНОМАРКЕТ - така че няма нищо ново на пазара, ако дойде МЕТРО. Наистина нови или наистина качествени продукти там няма. Отгоре на това МЕТРО си е чист склад - там отиваш и купуваш, т.е. персоналът там няма задължение да ти обяснява нищо или да знае нещо за стоките. МЕТРО избират само големи градове и след като открият магазина, той става квартален за някой квртал, защото в другия квартал действа конкурентна търговска верига - и никой клиент няма да бие километри път за да спести 20 стотинки от някоя стока. Толкова за МЕТРО.
Въпросът обаче е за ТУНЕЛА и той е много важен за града. Един залязващ град, от който вече никой не се интересува. Никой политик няма да се сети и няма интерес от ТУНЕЛА - този въпрос трябва да се инициира от местното население и никой да не го направлява. Нещо като СЪЕДИНЕНИЕТО на България трябва да стане.
И наистина става дума за СЪЕДИНЕНИЕ на две Българии - Северна и Южна!!!
Срамен факт е нещо друго - отвопрете линка
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=kazanlak&Number=1943853543&page=0&view=collapsed&sb=5&part= -
това е на клуб "Казанлък". Казанлък имат много по-малък интерес от ТУНЕЛА, но постоянно инициират разговор и имат намерение да го направят. И при това, за тях изобщо не е важен - имат до себе си пътища за навсякъде. Даже не ги бърка да пътуват през Хаим Боаз.
И вижте Габрово като пътища докъде стига. Пътят на Габрово за всички други посоки от света е много труден. Три посоки има - В.Търново-Русе, Шипка-Казанлък и Севлиево-София. И трите пътя са нисък клас, еднолентови. Т.е. Габрово е в зависимост спрямо пътища е в зависимост от други градове, които нямат принципен интерес от ТУНЕЛА.
Нека погледнем и другата страна на нещата - колко катастрофи стават на ден по Прохода Шипка - нека видим една статистика на КАТ-Габрово и КАТ-Казанлък. Никой не иска да говори за това, но съм виждал трупове по пътя, изхвърчали автомобили, обърнати камиони, натрошени стъкла и какво ли не - почти всеки път, когато съм пътувал от там. Колко ли невинни жертви има всяка година в сегашния проход? (Да не говорим за "виновните", но и те са хора, и те имат роднини.) Не е ли истина? А колко димящи автомобили спират по пътя да се охладят... Колко счупени ходови части? Колко ремонти? Колко пари на вятъра всяка година? Колко нерви? Колко изгубено време?
Верно, има и този аспект - ако се построи ТУНЕЛА, сегашният път през Прохода ще позалезе, няколко ресторанта и заведения ще утихнат. Вярно е. Но ресторанти и хотели има навсякъде, даже са твърде много - този бизнес ли трябва да развиваме в Националния Парк "Шипка"? Не е задължително.
Та, пшри тези дребни недостатъци, идват и големите предимства - колко много работни места ще осигури строителството на ТУНЕЛА? И после при поддръжката му? Колко близко ще стане Казанлък? (15км - и то по права линия, не със завои) Колко близо ще стане Стара Загора, Сливен, Пловдив, Бургас, София даже?
Извинявайте, че изреждам аспектите изчерпателно, но темата ме вълнува.
-------------
morgoth™
-------------
| |
|
Едно време се е гледало с други национални приоритети, верно е.
Но нека погледнем бъдещето на град Габрово и региона. В момента Севлиево и Трявна какво голямо развитие имат, защото единият е на ЖП пътя и до Хаим Боаз, а другият е до пътя София - В.Търново - Варна.
Намираме се в 21ви век и добрите пътища са едно от най-важните неща днес и в бъдеще. - За икономиката и за просперитета ни.
Най-добри са пътищата, които са кратки, прави, широки, равни и удобни.
Сегашният път през Прохода Шипка никога няма да стане такъв - той е крив, винаги ще е тесен, винаги ще тече вода по него, винаги ще се свличат камъни, пръст, сняг. Винаги ще има дупки. Винаги ще има и мого катастрофи по него.
Пътят през ТУНЕЛА ще приближи Габрово много до Южна България и даже ще отдалечи В. Търново. Това е по-важно за следващите десетилетия, защото габрово е силно индустриализиран, с технологии и с работна ръка, с учебни заведения, а Южна България и особено региона Стара Загора и Пловдив са сред най-големите и най-развитите консуматори и пазари за такива продукти. Това ще даде възможност на Габрово да стане отново индустриален център на България, въпреки по-малкото си население. Инвеститорските погледи даже ще се обърнат - Габрово е страхотно съчетание между индустриализация и възможности за планински туризъм. Картата на България ще бъде преоразмерена!
Изобщо, идеята за ТУНЕЛА може да бъде много добре макро- и микро- икономически обоснована. Само че околните по-голлеми градове нямат интерес от това, защото сега те изземват функциите на Габрово или са печеливши посредници в тях.
-------------
morgoth™
-------------
| |
Тема
|
Re: ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!!!
[re: morgoth™]
|
|
Автор | amatjora (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.10.06 13:03 |
|
Тунелът под Шипка, ще бъде безспорно една невероятна придобивка за региона. Аз лично съм за него. Лоштото е че за него се говори само предизборно. В Австрия такива тунелчета 3-4 км ги строят на килограм, а тук е егати инфраструктурния проект.
Обаче си мисля дали няма да довлече мутри, проститутки и всякаква друга измет в Габрово?
Смятам, че Габрово трябва да привлича повече туристи, както прави Трявна - в това е бъдещето. А Трявна не е интересна дистинация заради това, че е на някаква жп линия - кой днес пътува с влак??? Хората имат природа, каквато има и габрово, обаче имат 5 пъти повече хотели, механи, поддържани забележителности и т.н.
Севлиево няма какво да ги коментираме - доста противно градче - доста лошо изглеждащо. Не мога да разбера как с толкова много пари, които би трябвало да има общината не си оправиха централния път от Сф към Гб.
Колкото до Кауфланд - стратегията им е да направят магазин във всеки град с 20-30 000 жители, т.е. и в Габрово. Строя първо в Севлиево защото там са намерили по бързо терен, а и няма конкуренця като Била в Гб.
За Търново, бих казал само едно - добре, че са студентите в ВТУ, та да живнат малко, иначе са жив зян...
| |
Тема
|
Re: ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!!!
[re: morgoth™]
|
|
Автор | kiko (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.10.06 16:32 |
|
Този тунел изисква гигантски инвестиции!Знаете ли че, за да се продължи Ж.П. връзката за южна БГ (защото тя е задължителна за проекта) трябва да се прокопае тунел от гарата под кв. Шенини, който да излезе в района на Чехлевци.От там, чрез виадукт над язовира на Гачевци трасето трябва да се прехвърли към Бакойския баир, откъдето чрез втори тунел под него ще продължи до кв. Дядо Дянко. а след това по поречието на р.Паничарка в района на с.Радецки ще влезе в големия тунел за Южна БГ.
Този вариант е вече отхвърлен, защото целия Бакойски баир се свлича бавно към града.Изобщо проблеми, проблеми....и никаква светлина в тунела!!!
| |
Тема
|
Re: ТУНЕЛЪТ ПОД ШИПКА!!!
[re: kiko]
|
|
Автор |
eдинПeтъp (...не повече) |
Публикувано | 11.10.06 21:37 |
|
Габрово винаги е бил занаятчийски, по-късно и индустриален град.
Земята не ражда, всичко е баири, зимата е тежка, хората са бедни...
Тук са се установявали бегълци и вироглавци, занаятчии, охрана на прохода...
До преди век Севлиево е бил по-големия град.
Индустриализацията е довела повече работна ръка и града се е разраснал.
След "демократичните промени" предприятията умишлено са затрити и хората
станаха ненужни.
Нещо трябва да издърпа града на горе, както стана в Севлиево.
Това би могло да бъде построяването на Идеал Стандарт тук, както е бил първоначалния план, но Николай Дачев и Иван Ненов Иванов
поискали бая пари, та хората отскочили до Севлиево.
Даже се говори, че е имало среща на местните мутри и са решили да не допускат американците тук, за да не вдигат стандарта.
Възхода на Севлиево, изцяло, се дължи на този завод, просто е пълно с поддържащи дейности.
Търново не се крепи само на студентите си, там има доста мутренски пари.
Туризма е нова дъвка и естествено не можем да се занимаваме с него само с хубава природа (тя нещо се поизгуби), трябват дългосрочни инвестиции, пък и индустриализация и туризъм на едно място май...
Тунела...ако оставим предизборните лъжи, остава да чакаме продължаването на магистрала Хемус.
Не виждам как този тунел би ни донесъл толкова благини, като описаните по-горе, но и не се имам за капацитет, та освен да кажа "дай боже"...
По скоро Габрово ще замира все повече до ниво от което хората да не са излишни...щото много са те и работят на вън, а само спят и харчат тук.
Но това ще е до 1-2 поколения още.
Жалко!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|