|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
|
Нормално, кога да развива идеи, ако трябва да мие чинии и да копае земята без трактор? Имал е и му е останало време да напише "Ние считаме тези истини за видни от само себе си, че всички хора са създадени равни, че те са дарени от своя Създател с някои неотчуждаеми права, че сред тези права са живот, свобода и стремеж към щастие."
| |
|
като работодател - при кое положение ще ти е по-изгодно
да имаш роби, да им осигуряваш подслон и храна, да се грижиш за здравето им, за децата им
или да наемаш свободни хора, които да си плащат сами за всичко
| |
|
Второто, естествено (и научно доказано от столетие насам). Не знам каква връзка искаш да направиш, т.е. не знам дали съм в твоето течение на мисълта.
| |
|
Но резултатът не е робите да останат роби, нещо различно ще да е имал като идеи
робите пак остават роби, и тогава, и сега, нищо, че не им казваме така
идеята е да мислят и да искат промяната, като нещо добро за тях
| |
|
Тук бих спорил - в това, че "не им казваме така", е всичко. Понятийният апарат си знае работата. Не наричаме Слънцето Луна. Трудно, да не кажа невъзможно, е да смяташ робовладелската система и системата с наемен труд за идентични, че разлики няма и всичко си е по старому ("и тогава, и сега").
| |
|
Трудно, да не кажа невъзможно, е да смяташ робовладелската система и системата с наемен труд за идентични, че разлики няма и всичко си е по старому ("и тогава, и сега").
Как ще да е трудно, като цялата комунистическа идеология е построена върху това?
На крак, о, парии презрени,
на крак, о, роби на труда!
Подтиснати и унизени
ставайте срещу врага!"
ЗАБРАНА ОТ: UnicaDonna, sladunka medunka, jumbles
| |
|
Много си ни е хубаво училището и учебната програма. Урокът за разликата между роба и свободния(за феодализма) е толкова прост, ясен и заедно с това верен(точно обяснява какво е било и какво става), че направо няма втори като него. Ние сме за бой(поколението), че с лека ръка отхвърляме като принципно погрешно всичко което сме учили по обществените науки.
Имам две клавиатури фира да обяснявам точно това за робството.
Редактирано от Green Light на 14.04.21 14:53.
| |
|
Не знам за поколението, аз лично нищо не отхвърлям и всяка идея ми е интересна, особено за нов поглед въру миналото. Крепостния (при феодализма) не бих нарекъл свободен, но и това е любопитно - защото гледаме с днешни очи на миналото. Днес се смятаме за по-свободни от преди (тук не говоря за абсолютно, а сравнително по-), но дори това се оспорва от Сноу.
| |
|
За комунизма на Мор и Кампанела, 15 - 17 век ли говориш, или за комунизма на Ленин 20 век? Мисля, че Ленин прави разлики, гледа на нещата в развитие, не ги отъждествява.
| |
|
Ами на крепостния (доскоро роб) жена му и децата му са си негови, няма опасност някой да ги продаде другаде. Него също, да не говорим,че (освен жената и децата) има и собственост- кон, нож, част от произведеното... Как би го нарекъл? Това има непряко отражение върху производителността. Непряко, но силно.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | (покажи всички)
|
|
|