|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Някои вметки
|
|
Автор |
dnaunseq (старо куче) |
Публикувано | 08.02.15 12:44 |
|
Информационното общество
Основният смисъл на информационното общество е това да четеш, за да си изкарваш прехраната. Тоест както селянинът работи цал ден над земята, за да произведе своята продукция, така в информационното общество задачата на човека е цял ден да се занимава с четене и приложение на информацията. Има една разлика между образованието и информационното общество. При образованието си плащаш или дори да е безплатно, правиш други разходи, за да четеш, докато в информационното общество ти плащат за да четеш, тоест получаваш заплата. Това води до разлика в нагласата - при образованието четенето може да се асоциира с абстрактни или далечни цели, докато за информационното общество важат непосредствени мотивации (когато си по-подготвен специалист, веднага получаваш по-висока заплата, така че всеки ден си мотивиран да се подготвяш по конкретен начин). В миналото информацията също е имала такъв характер - например трупаш информация, за да си по-добър ловец, корабоплавател, строител на машини, търговец, реторик или човек, решававащ логически проблеми или работещ с други хора, но почти никога за чисто абстрактни цели.
"Влакът на информацията" - въпросът да имаш достъп до такива книги и практики, които да ти дадат приложимо знание. Също да заучаваш информацията пълноценно и без пропуски именно с цел нейното бързо приложение, а не в някакъв абстрактен смисъл. Когато прочетеш няколко книги по темата, вече имаш по-широк набор от ситуации, на които можеш да отреагираш, както и се запознаваш с погледа на авторите, т.е. кое те считат за важно или приложимо. Нужно е и обогатяване на библиотеката с колекция от изчерпателни справочници. Важен източник за това каква информация се търси си остават конкретните практики в света и останалите хора, но пък при съотвения контакт не можем да не сме предварително подготвени в определена степен. Най-добре е това да протича през по-кратки периоди на подготовка и последващо взаимодействие, а не толкова след голям период на подготовка в изолация.
Обговаряният Бог
Съществува тенденцията, че концепцията за Бога непрекъснато е обговаряна от определени хора и така тя присъства в нашето съзнателно поле. От друга страна, ако човек се задълбочи над някакви свои проблеми и не следва съответните ритуали, то той може да остане далеч от това обговаряне. Това може да е следствие просто от неговите житейски занимания - че няма време да разсъждава за друго. Обаче когато Бог не присъства текстово, то остава възможността за откриването му по друг начин във възникналата тишина - например зад природата, зад света и неговата голяма конструкция.
Ако преминем от концепцията за Бога към други концепции, то ще видим, че в началото езиковото поле и човешкото съзнание са доста празни. И в тях впоследствие се просмукват концепции от вече исторически създаденото говорно поле или по-рядко, конструкции, които са пренесени от собствената опитност в света.
Редактирано от dnaunseq на 08.02.15 16:32.
| |
|
Може да се образоваш и да знаеш по-добре от футболист какво е футбол, но да не може да го играеш.
И обратното. Може да искаш повече от учен човек да знаеш, но да не можеш да знаеш.
| |
|
Ок, но всеки човек се е научил да говори на определен език нали така. По същия начин всеки човек може да се научи да борави с определена информация - разбира се някои по-добре, някои не толкова. Но тука въпросът е за целта и мотивацията на това четене и прилагане на дадено знание: дали това се осъзнава като ежедневно, а не инцидентно занимание и освен това дали тази информация е не просто бекграунд, а систематично запомняно нещо с цел бързо и активно приложение.
Разбира се понякога достъпът до определено поле на приложение или попадането в правилна среда са първата стъпка без която не може (визирам работодател или екип, който е създал полето на приложение). Но след като този праг е преодолян, остава развитието чрез механизма на систематично информационно натрупване, усъвършенстване и експертиза, който беше описан.
| |
|
Целта и мотивацията са измислени. Човек се ражда, живее, умира.
| |
|
Целта и мотивацията са реални, но могат да се осъществят единствено ако са вплетени в живота и ежедневието и са балансирани с разпускащи и други социално-активни дейности. Друг проблем е, че в училище хората не се изграждат като специалисти, те просто са задължени да учат. А специалистът получава не само академична, но и социална позиция при своето развитие. Първо човек трябва да започне да гледа на себе си и на своите дейности по професионален начин като специалист.
Друга психологическа бариера е примерът на хората, които са мотивирани по алчност, болна амбиция или по някакъв друг силен или краен инпулст (фанатичност). За разлика специалистът просто върши своята дейност конструктивно, ежедневно и стабилно.
| |
|
<<..Първо човек трябва да започне да гледа на себе си и на своите дейности по професионален начин като специалист. ..>>
Алоуу, тези неща си ги прилагай на децата си, да ги осакатиш и замясат на теб.
Специалисти бол, хора нема ейййй................................., глупаци!
| |
|
Защо усложняваш нещата? Човек е животно.
| |
|
На бохем ли се правиш, на алкохолик или на просто педал с това "хора" и предполагам "на чашка". Изобщо педалите и жените гледат да избират партньорите си по това дали са им приятни и дали са "хора". Първото задължение на мъжете обаче е да свършат работа. Освен това педалите създават и злъчна обстановка, когато нещо са неудовлетворени.
| |
|
Като животно действаш с животински събеседници и си стоиш на това ниво. След като не ти омръзва, явно то си е бит и култура.
| |
|
<<.. Първото задължение на мъжете обаче е да свършат работа....>>
Може да съм те объркал, имаме сериозна разлика отношение субективни световни-природни модели.Ако е така е разбираемо твоето неразбиране.
Дай шанс поне на децата си бе Другарю мил.Задължението на всички мъже от моето подходящо близко обкръжение е съвсем друго , нали имаш в смисъл професионалната дейност като задължение и важността и за семейството.За нас работата е подробност, не е основна дейност, важно , но все пак подробност.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|