Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 05:29 20.05.24 
Хуманитарни науки
   >> Философия
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Без секса сме загубенинови  
Автор ...x ()
Публикувано28.05.08 07:10



Не, не сме загубени без секса. Трябва да изследваме психосоматичния ефект на сексуалната възбуда. Без да знаем за нея, няма да имаме философия.

Когато мъжът остане извън психологическата програма, заложена от майка му, той навлиза в криза. Тази криза може да бъде преодоляна само със секс с жени*. Ала нима тази криза е телесна, битийна, или екзистенциална. Не само че не е нищо от тези неща, ами е преди всяко едно от тях. Защото екзистенцията се ражда от нашето същество като свойствена негова насоченост, но само се ражда. A кой е раждащият, фрагментът или "регионът"? Онова, което е в намачкване, знаейки, че ще ни привлече. Преди самоубежденията какво да правим е желанието, и само с желанието можем да се самоубедим.

Cамо който е изпитвал сексуалната възбуда може да знае как тя привлича. Не актът, а възбудата сама. Нима тя не ни въвежда в поглед с предшестващото нас самите. Един инстинкт, който единствен осъзнаваме, като пред-дефиниращ нещата. Не търся храна, защото съм гладен, не търся подслон, защото ми е студено, а търся нещо от себе си, тялото търси само.

Това не е секс, а самата насоченост на едно същество. Антропологически или биологичечки, сексът само е най-достъпната или най-демонстративна просека, която е била прокарана към формулата на самонасочване на невронната мрежа на организма. Всичко това с оглед на нуждите на продължаващото размножаване. Когато се освободи резервоарът на секса от окалъпяването на билогията, тогава имаме и самоосъзнаване. Когато имаме контрол до това, което ни насочва. Да, може би винаги в самото ни съзнателно съществуване, ние имаме малък достъп до това място. Ние постоянно любопитстваме, учим се, ние сме в акта на живота.
_______
* Мъжът обикновено е под програмата на майка си до 40 годишна възраст. Едва тогава се налага да се препрограмира, с нови и млади жени. Защото неговата жена до този момент е била (психологически) избор на майка му.

Редактирано от ...x на 28.05.08 08:18.



Тема Re: Без секса сме загубенинови [re: ...x]  
Автор Cлoвeнckи вoлk ()
Публикувано28.05.08 07:22



Некои и преди и след секс са си се загубени





Тема Любов към Cофиянови [re: ...x]  
Автор...x (Нерегистриран)
Публикувано28.05.08 08:14



Фило-, това е любовта, софия е знанието. Фило- е само представка, същността е знанието. А не е ли гръцкият интересен език, че да е превърнал любовта в представка. Нима любовта е нещо, което се използва толкова често относно други неща, и то така, че да се съедини с тях, обазувайки една дума.

Дали е вярно следното. "Той се занимава със софия, значи трябва да я обича." Или може би е вярно следното. "Важно е да развиваме знание, така че и някаква любов трябва да включим." Не! Гръцкият език не е създаден от или за петокласници.

Всъщнот фило- е по-важно от софия. Самият език ни го намеква. То вече е било там, в употреба с много думи. Не просто софия се прави с любов, ами към софия трябва да се изпитва желание подобно на сексуалното. Сексуалната любов на ученика и учителя в Гърция трябва да се схваща буквално и във връзка с философията, а не да се разграничава в собствен контекст.

Когато изпитваме любов, ние изграждаме себе си. Сексуалната любов има предимството че е от нас самите изцяло и фундаментално, и именно затова, когато е съчетана с висока мисъл, тя ще представлява вдъхновение. Горките древногръцки поети, които не са хомосексуални, са имали все пак музи. Любовта към музите е съвсем сексуална и възбуждаща. Само възбудата може да ни насочи към истинско пътешествие, което евентуално да довършим, в приятното настроение, когато тя утихва.

Възбудата не е стимул. Възбудата е активиране на мозъка и тялото, което го кара да се преобразува. Да учи, и пресъздава, така както само концентрацията на едно същество в cъществуване може да бъде. В този момент, когато тембрите на нашите различни страни са приближени и едновременно пластични.



Тема Re: Без секса сме загубенинови [re: ...x]  
АвторMAPKOC (Нерегистриран)
Публикувано28.05.08 21:51



Не мисля че с един - "едипов комплекс" на уж един "гениален" Фройдизъм, ще

стигнеш до тайната на битието, в частност като философ...

Не мислиш ли че по-този начин привнасяш само - един низш психизъм - и за

теб това не е ли обида?





Тема Re: Без секса сме загубенинови [re: MAPKOC]  
Автор ...x ()
Публикувано29.05.08 20:03



Критиката в този дух е очаквана.

Психологическият увод е апел за рефлексия от определен тип - към екзистирането (от което възниква екзистенцията). Някои психологически елементи са включени в базата, от която тази философия се отправя (в края на изследването ще уточним директно или асоциативно), без тя самата да е тази база.

Чисто емпирично e лесно да потвърдим значението на сексуалността. Емпиричното разглеждане не е философия, но за подплата, може би е следвало да се упомене.

Въпросът за мен има философскa страна, и заявявам това с разбирането какви са неговите психологически измерения, в различната методологическа перспектива на психологията.

Това, което искам да акцентирам сега е разграничаване на емоцията (emotion), от настроението (mood). Тук обсъждаме секса в смисъла на емотивност - въвеждащ в движение; или грижа - осигуряващ конституционална стабилност на съществуването*.

Емотивната роля на секса, от която се нуждаем за съществуване изобщо, може да се замести в голяма част от нашия живот посредством комбинация от следните: ритуал (ritual), ритъм (rhythm), заплаха (danger), съвест (conscience) или фон (being).

Ще забележим обаче, че нито едно от изборените не е добър кандидат за първоизточник на формирането на съществуване, и нещо повече, те възникват или като следствие от сексуална метаморфоза (ритуал и съвест), или като комбинация на секса с фактори незавизещи от нас (опасност и ритъм)**. Накрая фонът (being) можем да кажем, е самата сексуалност в съвсем слаба форма***.
_______
* Носталгията е пример за разпадане на емотивната тъкан на съществуването, и макар да не е очевидно свързана със секса, причината за формирането на съдържаща близост, от чиято липса ще произлезе носталгия, е сексуален механизъм.
** Режима на сучене например, и всичките режими, които бебето по-късно развива.
*** Свързан признак е малкото удоволствие, което присъства, когато просто сме, дори без да правим нищо.



Тема Re: Без секса сме загубенинови [re: ...x]  
АвторMAPKOC (Нерегистриран)
Публикувано01.06.08 12:13



1. Психаонализата е битка между неосъзнато и осъзнато. Когато тази битка е "спечелена" - тогава не можем да говорим за детерминираност. Тогава интросекцията се явява основен принцип на реалността, носителят на съзнанието придобива контрол самоосъзнатото и управление в реалното т.е. друго(то) в субекта, е в самият субект и то става явно, реално онтологично - "биващото в биващо".

2. Така "биващото в биващо" преминава от ограничено в неограничено.

3.Това предполага вече едно самоосъзнато разбиране за "аз"-а, знание за същността на биващото.

4. Това знание за същността на биващото в социалната реалност става отговорно самодостатъчно като истинност, която е израз на реално.

По този начин се осъществява не едно повтаряне и преповтаряне и зацикляне в битието, а действено саморазгръщане и преобразуване от едно ниво в друго и така... изначално до всички неща.



Тема Re: Без секса сме загубенинови [re: MAPKOC]  
Автор 3opниk2 (неспасяем)
Публикувано01.06.08 12:46



И от тук насетне, следва притчата за Даная:
Даная била много хубава и естествено Зевс (бог) поискал да я обладае, ама Даная се опъвала - известно е, че древните богове не са се колебаели да мърсуват с простосмъртни...


Затова бащата на Даная, изнамерил дълбока пещера и там скрил Даная.
Не след дълго проучване на ситуацията, Зевс открил (с третото си око) къде се крие Даная, превърнал са в златен дъжд и проникнал през "тавана" - облял я със себе си (обладал я) и ... това е - минал му меракът на Стареца.
Че и Даная е била доволна от ситуацията си личи по известната картина "Даная и Златния дъжд".
Извод:
Една жена и на Господ може да откаже, но на Златен дъжд - НИКОГА!

...Та, мисълта ми беше - нямаш извод(и) от разсъжденията в поста си.
...

Задачата на науката е да обясни това, което е невъзможно да се разбере

Тема Re: Без секса сме загубенинови [re: 3opниk2]  
АвторMAPKOC (Нерегистриран)
Публикувано01.06.08 17:32



1. Затова и ние си ги обичаме тези простосмъртни богини "целунати" от Зевс, че кой ще се занимава с някакви си слугини и ще търси за кортеж - услугата на дрипав слугинаш... Та добре си написал...

2. По тези въпроси относно митологиите може много да се говори, но за съжаление тук сме в клуб "Философия", а не "Митология".

3. Наистина, ако митологичните сказания се вземат в буквален ред, виж какви поразии магат да донесат не само на личността, но и на социума и обществото. Точно това направи Фройд, щото своята психоанализа искаше да
я защити с персонаж от митологията, и става един ужас... а уж това е достижение на европейската култура... било "научно". Аз затова не обичам да си създавам "кумири" и "богове" и после да се затруднявам как да ги очовечвам... разбира се че обичам най-много... мъдростта и животът като съпровод от нея...



Тема Re: Без секса сме загубенинови [re: MAPKOC]  
Автор ...x ()
Публикувано02.06.08 13:44



В отговор на:

"3.Това предполага вече едно самоосъзнато разбиране за "аз"-а, знание за същността на биващото." MAPKOC




Когато закостеня намерението да бъда "аз", след това възниква и програмата на аз-а (някаква). Но понеже търсим нещо, което е преди аз-а, и в същото време има прилепчивостта на организацията на живота, тук откриваме секс. Oт емпиричното филтриране на данните около нас не се очертава друг кандидат. От друга страна субективните свидетелства са силни, макар и онези, които са истински значителни, да не ни се случват често. Всъщност в голяма част от живота си ние сме прогресия на вече формираното, и рядко изпитваме ново появяване в нас*.

"Логиката" на секса (любов, грижа) може да формира много "аз"-oве, а също така "неаз"-ове**. При сексуалната възбуда и последващото абсолютно вплътяване тяло в тяло, говорим за първоначалното слепване, възникване. Можем да кажем, че в този момент съществото компресира точката на своята съществуванност, около която автоматизмите на природата веднага пак могат да се завихрят***. Така след като веднъж са формирани, съществата могат да започнат да прилагат операциите на съществуването в програма. Понякога на тях им се случва да попаднат в нови сескуални материализации, но обикновено оригиналната формираност остава****. В крайна сметка Шива формира по два начина - с ръцете си (формална логика, отгоре) и с бедрата си (съществуваща логика, отдолу); моя интерпретация.

Разбира се, мога да свиря на пиано, но защо да го правя. Защо да извършвам тази операция. Научавайки се да свиря, аз съм бил тласнат от нещо. Но по-важно в самия процес на научаване има елементи на взаимодействие от типа "любов-омраза". Фактът, че извеждам на преден план операцията не променя нищо по отношение на случването. По принцип и природните закони се извършват пефектно. Тогава не можем да търсим идентичността на съществото в операциите, колкото и да е "гордо" то с тяхното извършване. По-реално неговото формиране е дошло от някаква телесна сексуалност.
________
*обикновено просто се срещаме с копия на майка ни, или се придъжаме към един идеал на жената, без да имаме достъп до нещо отключващо промяна; тоест съществата ни са заключени отдолу; това се пренася и над манталитета и себесъзнаването ни
**напр. неиндивидуални идентичности
***над това се концентрира типичното разбиране на аз-а c неговите операции
****пък дори и с чисто формалното отрицание - "ти си това, но не прави така"



Тема Re: Без секса сме загубенинови [re: ...x]  
АвторMAPKOC (Нерегистриран)
Публикувано05.06.08 16:28



От порядъка на хипотетичното трябва да се фиксира онова, което е (не) решимо т. е. опит(ност). Трябва да съществува даненото, което може да не е - откъм нас, но само с психологична насоченост е трудно да достигнем и доведем до реално познавателно. Ако доминантата е само опитността в усещането тя не може да ни въздейства познавателно, защото тук се явяват комплекс и възкупност по скоро само като възприятие, което е дотолкова в структурна сложност, че е невъзможно да се установи връзката между опитността и това което не е откъм нас. Така анализата става почти невъзможна...
Но възприятията в субекта не се явяват пасивни, а се активират от външновътрешно или вътрешновъншно въздействие не само от усета, а и от опита и опознавателността. Затова често изпадаме в грешка относно това да считаме всякога за "реални" и "истнинни" нашите твърдения, преживявания и пак стигаме до смисъла на ... опитността.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.