|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
Тема
|
Re: За перформативизма и духа на Времето
[re: mmm]
|
|
Автор |
филocoфeн (Himalaya's fan) |
Публикувано | 17.05.06 13:23 |
|
"Цялото математическо естествознание, приемайки презумпцията за неоспоримо самоидентична вселена, е натикано в системата на възможния опит"
Вече не е баш така ;). В квантовата механика, преди нещо да се прояви (емпирично), то си кротува в супер-позиция от възможности (теоретично).
Квантът е трансцендентална мярка - имах предвид, че в мигновената корпускулярност навярно няма нищо "естествено", за да отдаваме естетските си предпочитания на "теоретизъм", базиращ се на нерационални детерминанти. Майтап, де!![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/laugh.gif)
Простата истина прилича на нейното отсъствие. Лао дзъ
| |
Тема
|
Re: А идеализацията уравнение???
[re: тpиrлaвa лaмя]
|
|
Автор | mmm (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.05.06 13:32 |
|
Откъде пък реши, че 1+1 е винаги 2. Това е така само в математиката и то не за друго , а защото ние сме се договорили това да е така в съответната алгебра. Във физиката далеч не всички величини са адитивни! Във философията пък, количеството води до поява изневиделица на ново качество. Т.е. десет дървета + десет дървета не са 20 дървета, а са цяла еко-система, чиито характеристики въобще не се покриват от сумарните характеристиките на нейните части.![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/laugh.gif)
| |
Тема
|
Re: А идеализацията уравнение???
[re: mmm]
|
|
Автор |
тpиrлaвa лaмя (новак) |
Публикувано | 17.05.06 13:37 |
|
десет дървета + десет дървета не са 20 дървета, а са цяла еко-система, чиито характеристики въобще не се покриват от сумарните характеристиките на нейните части.
10 дървета плюс 10 дървета са 20 дървета.
| |
|
Привилегирова се възможността за един принципно рационализируем, респ. прозрачен числов ред. Привилегироват се простите количества, общото бива предпоставяно като количествена съвкупност, същото предопределя различното субстанциално, преди всичко А=А и едва от това следва всичко останало. Но изказването на А ей-сега е нещо изначално различно от А като "изказано за вечни времена". Как така прие императивно, че А е самоидентично "за вечни времена"?
Това не е така.
Нали принципно рационализируемият универсум на математиката е потенциално безкраен?
Математиците НЕ обичат безкрайности. НЕ обичат безкрайности. Мразят ги!
Нали се опитвах да те убеждавам, че дори първото, с което се сблъскваш - тялото си - в качеството си на знак за самия теб, е вече нещо различно от теб. Всяко възможно отъждествяване е вторично приемане на знака (нещо друго) за "същото". Ти не можеш да се домогнеш до същото ако предварително не речеш да нарочиш другото за същото. И едва оттук нататък следват теоретизациите и хипотетико-дедуктивните извеждания. Спри да нарочваш и почни да изследваш кое те кара да се отъждествяваш с нещо друго, за да го представяш за "същото". И не е ли това абсурд, по-голям и от "моите писаници"? И още: не си ли ти, който решава да вярва и да си мисли, че "сетивата му там са програмирани за нещо си..."? Въпросното програмиране е спогодба, която произволно взема дадена асиметрия от т.нар. "действителност", за да си създава причинни връзки в областта на биологията, физиологията на ВНД, психологията и пр. Но всичко това е, така да се каже, назоваване на онова там вън... на езика на биологията...етс.
И това не е така. Каквото и да кажеш, винаги мога да ти кажа, че не е така. Ще се получи истинска философска дискусия! Даже мога да изсмукам аргументи от пръстите си .
| |
|
Прав си, безсмъртен си. Спор нема!
| |
Тема
|
Re: А идеализацията уравнение???
[re: тpиrлaвa лaмя]
|
|
Автор | mmm (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.05.06 14:25 |
|
ха-ха, ти не правиш ли разлика между математика и онова, което се опитваш да описваш с нея. Ако ти повярвам че 20 дървета са си 20 дървета, то вместо хубава гора, някой ще вземе да ми продаде 20 трупи за огрев. Абстрактният свят на математиката е свят на единтичност. А в живия живот такова нещо няма. нито 1+1=2 нито А=А. В света всичко се променя още докато си гъкнал - знаеш лафа за влизането в една и съща река.
| |
Тема
|
Re: Нещо за красивата смърт
[re: тpиrлaвa лaмя]
|
|
Автор | mmm (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.05.06 14:30 |
|
"Прав си, безсмъртен си. Спор нема".
Изобщо не съм се опитвал да доказвам, че съм безсмъртен. Това, което се опитах да покажа е че моята смърт и моето безсмъртие са в равна степен безпредментни понятия. Сбъркани в самата си същност.
| |
Тема
|
Re: За апорията на времето
[re: тpиrлaвa лaмя]
|
|
Автор | mmm (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.05.06 15:21 |
|
твоя теза:
" Не може просто да ми кажеш, че нещо могло да е другояче, и че очите ни лъжат Ако нашите сетива не бяха „програмирани” да гледат на света обективно, тогава немаше да оцелееме. Ако аз виждах мостове там където има пропасти щех да се пребия в некоя пропаст"
пак твоя теза:
"но бихме могли цел ден да си спориме дали зеления цвет, който аз виждам не е червен в твоите очи."
последно - обективен ли е зеления цвят или не?
Това че сме се уговорили да ползваме общ език изобщо не прави света обективно-еднакъв в очите на всички. Аз например виждам мостове там, където ти виждаш пропасти. Но конвенцията на езика ме е научила да наричам това нещо пропаст и да знам че ако тръгна към "моста", наричан от хората пропаст, то ще ям пердах от мама. Ето как посредсвом езика, изграждаме свят , който изглежда обективен за всички. Но също така се лишаваме от възможността да проверим дали наистина всяка пропаст е пропаст.
| |
Тема
|
Re: Философията - рискът да не се завърнеш
[re: филocoфeн]
|
|
Автор |
филocoфeн (Himalaya's fan) |
Публикувано | 18.05.06 11:13 |
|
Представянето на нещо преди всичко като НЕГО САМОТО онтично (т.е. поради своята загубеност в презумпцията за една тотална вселена на съществуващите) закрива произхода на неговата идентичност. Такова приплъзване към тъждеството на представата като фундамент, на който се крепи светът/животът, е вече изгубване. Изглежда абсурдно, но е факт: тъкмо неоспорената идентичност, самопредставилата се идентичност, е изгубена идентичност. Тази идентичност, заемайки авторитет отвън, се оказва манипулируема, понеже се запилява сред безкрайната множественост на присъстващите.
Тоталността на Същото е тотална игра в границите на играта на тоталност – тя се отнася към света, създава съответния калейдоскоп от възможности за една универсална вселена, но като всяка игра, и нейните възможности са крайни, а резултатите – оспорими. Опитът от другостта, Делото за движение без завръщане, без възможност за отстъпление, Пътят през апорията, изживяването на Парадокса откъм границата на познатото е метаигра: тя обяснява, но не пледира. Метаиграта има едно наистина особено предназначение, което за неоспорващите статуквото изглежда да я прави сякаш ненужна: тя е игра, която обяснява игровостта изобщо. Фактическият ред не ме задоволява – философията идва да каже, че всичко би могло да бъде и другояче. Философски погледнато това, което фактически го има, фактически го няма. Колкото и да не е утешително казаното, утехата е в това, че само така можеш да видиш света ясно.
![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/cool.gif)
Простата истина прилича на нейното отсъствие. Лао дзъ
| |
|
Изобщо не съм се опитвал да доказвам, че съм безсмъртен. Това, което се опитах да покажа е че моята смърт и моето безсмъртие са в равна степен безпредментни понятия. Сбъркани в самата си същност.
Виждаш ли колко е лесно да се говори в прав текст? ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/wink.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif)
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
|
|
|