Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 18:29 02.06.24 
Хуманитарни науки
   >> Философия
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема драманови  
Автор lachistein (подарък)
Публикувано31.12.05 10:36



при обстоятелства от какво естество интелектът ще има преди всичко етическо измерение и доколко "вината", че си задавам този въпрос е основателна и утвърждава драматичната среща на "невежество" и морал?
и не, не става въпрос за ония фаталистични брожения, намерили възможно най-евтиния си израз в извънредно "пикантните" рубрики на някое амбициозно до кич предаване или в скандално високобюджетни кино-продукции, според които чифт перфектно репликирани човешки бъбреци са предпоставка за относително преждевременна, ако сме достатъчно ортодоксални във вероизповеданието си, Божествена намеса (или както там предпочитате да гов(н)орите за Свършека в изобретателно различните му форми).



Тема Re: драманови [re: lachistein]  
Автор lachistein (подарък)
Публикувано31.12.05 10:54



и най-вече защо тази "вина" ми е наложена



Тема Превод, отговор и Хабермас [re: lachistein]  
Автор блa_блa_блa ()
Публикувано31.12.05 16:18



елщайн сублимира едно достатъчно релевантно само по себе си озадачение в едно глобално надиндивидуално питане, проецирайки при това твърде некомфортните конфесионални моменти в преекспонирания хоризонт на милениумно-есхатологичните, еко-катастрофичните, хай-тек-декадентските плещения. А първичното озадачение е ни повече, ни по-малко:
- що ми съ мусят че съм толку умин ризач трипач, завидят ли, кво ли?


отговор:
- не трябва да приписваш твоята недооцененост на недобронамереността на околните; това е защитна реакция от твоя страна - да си мислиш че ти си си мноо умен, ама няма кой да го забележи от околните злобари; така въобще не поставяш под въпрос първото, а закопаваш във второто.
Величавите дискурси за хуманистичния регрес на техническия прогрес без да са само отчаяни вопли на неинтегрирали се в силиконовата долина и в генетичните лаборатории лаици, все пак са добра словесна среда с която да се преформулират и замажат лични душевни болежки, така щото да дефилират те из пъб-личното пространство като грандиозни философски осъмнявания, с всички придружаващи тяхната трансцендентност интелектуално-етични престижни атрибуции.
Амбициозният път, който отрича както апологията на сегашните тенденции, така и носталгията по преднаучнотехническата невинност, би се състоял в изработване и разпространяване на една нерелигиозна и неутопична дискурсивна система, с която да се съотнасят и измерват всякакви подобни индивидуално или колективно усещани болежки; яростните постмодернисти отсичт: не щем системи, не щем просвещения! хабермас е умерен: системи - не!, намирисват на тоталитаризъм, но една отвореност и доверие към конструктивния и солидаризиращ потенциал на комуникацията, като поле, априорно поставящо ползвателите си в симетричните отношения на дезинтересованата взаимност, необходима за възпроизводството на гражданското общество и индивидуалните свободи. Това е прагматизация на религиозните императиви за обич към бога и ближния, за безкористност и трансцендентност, като същевремнно е отърваване от техния идеологически, обслужващ доминиращата прослойка, потенциял. Защото това е заръка дезинтересоваността и трансценденцията да се мислят за валидни само тогава и дотолкова, когато и доколкото са осъщесвени в комуникационните действия между граждани от плът и кръв. Всички величави символи са само средства за това и никога цели сами по себе си. (Това е огромната разлика между комуникативната етика и носталгичните ретроградни религиозни позовавания. При последните символите (бог, душа, добродетел, красота, стил, остроумие,...) са цели сами по себе си, а комуникацията е само средство.)
От тази гледна точка конфликтът интелект - морал губи остротата си, защото интелектът вече не се разбира само като манифактура за грандиозни символи, а като адаптивна способност за ефективно включване в комуникационните ситуации, която между другото, пътьом, си присвоява и изработва средствата за постигането на съвършенството си, което (както казахме) е априори взаимно. Така достигаме пункта, в който интелект и етика се сливат или най-малкото - конвергират.

Редактирано от блa_блa_блa на 31.12.05 16:22.



Тема Re: Превод, отговор и Хабермаснови [re: блa_блa_блa]  
Автор lachistein (подарък)
Публикувано02.01.06 01:52



хах, със снизходителния си "превод", осъществен чрез регулярното до канон, обидно в една или друга степен присъствие на барбаризми, част от които неологистични до абсурд, с което като че ли се изчерпва дидактично-скептичната ти квазиакадемична поза, не експлицираш и то забележи- крайно конфесионално- особено, ако взема предвид последния ред, нищо друго освен някакви собствени озадачения, които вероятно са терзали пубертетската ти душичка преди около декада...за щастие мен такива не ме спохождат, защото съм преоценен, а суетата ми се радва на пределно благодатни поприща, в които може да вилнее. т.е нито преводът ти е превод, нито отговорът отговор, защото, както вече надявам се заедно разгледахме, такъв въпрос не е бил зададен или поне не в тази тема, която пък от друга страна, ако го съдържаше, щеше да бъде "изплюта" в клуб психология, а не тук. въпреки всичко третият параграф, като по чудо засяга това, което всъщност трябва(ше) да се третира, а именно- "присъствието на въпроси, на които някои не могат да си отговорят, трябва ли да поражда вина у последните?"

освен това- "потенциАл", за Бога
и чнг



Тема Re: драманови [re: lachistein]  
Авторплa (Нерегистриран)
Публикувано02.01.06 15:55



какво зна4и да си виновен.зна4и си сгрешил в неЩО и някои те съди като те обвинява. пример....ти си виновен 4е подхваЩаШ темата.тя служи за поправка на греШка ако е усъзната (вината).до колко е грешка това е 4исто субективно понятие.за един грешКИте са едни за друг други за един са важни за други маловажни.да имаш 4увство за вина зна4и да осъзнаваш грешката и да поемаш отговорноста от последствиата независимо каква ЩЕ е цената.глупак никога няма да осъзнае греШките си или ако стане няма се 4увства толкова виновен понеЖе за него това е маловаЖно.тои се утешева с това 4е е неЩО нормално и присъЩо на хората.познато е 4увството на всеки но кои Ще обърне внимание и кои по малко е въпросна на ли4ен умствен. багаж.няма невинни докато я има глупоста,а тя никога няма да умре.



Тема Re: драманови [re: плa]  
Автор lachistein (подарък)
Публикувано02.01.06 16:09



именно, в такъв смисъл вината трябва ли да о-пределя интелекта, както самият той има същите претенции към нея



Тема Re: драманови [re: lachistein]  
Авторplairish (Нерегистриран)
Публикувано02.01.06 16:45



mи те са взаимно свързани.и както писах по горе ги свързва глупоста.ако я нямаШе нямаШе и да сме виновни.вси4ки като малки деца.невинни и глупави.затова е интелекта.да дава баланс.понеже тя съЩествива и при по големите но и разума и колкото по голям е(разума) толкова по малко е глупоста и колкото по малка е глупоста толкова вината отстъпва.от друга гледна то4ка е колкото по голям смисъл придаваме на това 4увство толкова по виновни ставаме.по 4увствителни по отговорни.виновни 4е сме виновни.


именно, в такъв смисъл вината трябва ли да о-пределя интелекта, както самият той има същите претенции към нея

не тя не го определя тя спомага.да се развие.а тои има претенции толкова колко по умни сме.



Тема Re: драманови [re: lachistein]  
Автор errata (Berserk)
Публикувано02.01.06 16:51



при обстоятелства от какво естество интелектът ще има преди всичко етическо измерение

Niama takiva obstoiatelstva.

и доколко "вината", че си задавам този въпрос е основателна и утвърждава драматичната среща на "невежество" и морал?[ /blue]

Vizh purvata chast na otgovora.

"In umbra, igitur, pugnabimus"


Тема Re: Превод, отговор и Хабермаснови [re: lachistein]  
Автор блa_блa_блa (spell)
Публикувано02.01.06 18:46



как хем регулярно до канон, хем квазиакадемично?

това, че думите, които не ползваш ти се струват неологизми, е наистина дидактично-образователен проблем, но твой личен;

радвам се, че нямаш проблеми с оценката на околните, или поне с представата си за нея...

иначе клубовете философия и психология се намират в удобна близост и само навика е отговорен за пускането на поредната неопределена тема тук, а не там и обратно;

като казах "навик" - няма нищо чудно в това, че си пропуснал да прочетеш две трети от постинга ми и че ако въобще си мернал с крайчеца на насълзените си от яд очи името хабермас, то е навело бълбукащия ти от същия този яд мозък най-много на коректната асоциация, че хабер си нямаш от маса философски канонизми и техните оспорвания;

да, "потенциал" се пише с "а", но не за бога, а щото такава е правописната норма;

честита нова година и на теб!



Тема Re: Превод, отговор и Хабермаснови [re: блa_блa_блa]  
Автор lachistein (подарък)
Публикувано02.01.06 19:03



да, естествено, че си нямам, защото други канони "са ми на дневен ред", а този клуб е поредното поприще, обслужващо криворазбраните ми приоритети

ако ти се отдаваш по подобен непълноценен начин на яда, към който най-малко може да ме провокира форумем постинг, това е твой проблем

спазвай нормите и етикета, защото като дипломиран психолог си почти длъжен




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.