Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 07:59 27.06.24 
Хуманитарни науки
   >> Философия
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Нагледътнови  
Автор vogelfrei (hauser)
Публикувано14.06.05 15:46



Нагледът не е началото на нещата, доколкото той не е впит в нещата.

Една съвсем нормална представа е как някой ходи, след което той се отклонява и спира някъде. Но това е невъзможно именно поради оценъчната способност на нагледа и неговия основен модус - внезапното. Внезапността на опита е неговата субектна оригиналност - себе-си-в-цялото. Ходенето не може да се преодолее, няма как да ходиш и да спреш, защото всички рекции на езика са заети с целта на движението и не остава никаква свобода за движението като такова. Ходейки, можеш да спреш - но да ходиш, да бъдеш в движението като операция на мисълта и да извършиш радикално движение без целта му - не. Не, при цялата постижимост на представата.



Тема Re: Нагледът [re: vogelfrei]  
Автор Flight of death (silenced by...)
Публикувано14.06.05 15:51



за да спреш трябва да се върнеш там където не е възможно да се върнеш.



Тема Re: Нагледътнови [re: vogelfrei]  
Автор lachistein (непристоен акт)
Публикувано14.06.05 15:58



Ако разгледаме процедурата по вървежа като продължение на "статична" в предмета си мисъл, а не само като операция на такава, т.е да разглеждаме мотивите на движението, то финалната крачка ще е напълно естествен "преход" към целта или нови мотиви за същата.



Тема Re: Нагледътнови [re: Flight of death]  
Автор vogelfrei (hauser)
Публикувано14.06.05 16:15



Да, и това започва от нагледа - как знаеш за ставането на движението без специфичната идея за движение. Емотивното не може да върши.



Тема Re: Нагледътнови [re: lachistein]  
Автор vogelfrei (hauser)
Публикувано14.06.05 16:17



Мисълта, която произвежда представа, винаги е динамична, а не статична. Именно като такава тя е случайна преди определянето, отправната си точка - а именно целта. След това тя се имплицира в операцията - и тази операция не е самостоятелна ценност.



Тема Re: Нагледътнови [re: vogelfrei]  
Автор блa_блa_блa (greengo)
Публикувано14.06.05 16:57



Брато, що не дадеш за обсъждане някой конкретен цитат по темата за нагледа, а говориш безмислици като:
1."оценъчната способност на нагледа" - нагледът и при Кант, и при Брентано, и при Хусерл, и при Мерло-Понти няма и не може да има "оценъчна способност". Той само доставя непосредствеността на даденостите, на нещата при самите тях.
2. смесване на "наглед" с "опит". Опитът включва внезапността, но тя може да е внезапността на актуалните явления или тази на реминисценциите; освен това опитът в широк смисъл включва и дискретно-сукцесивната поредица на езиковата структура. Но дори в тесен смисъл на "непосредствено преживяване" той не може да се отъждестви с нагледа, тъй като последният дава от себе си само формата на преживяването, а не неговото съдържание (нещата като такива, които нито са внезапни и мигновени, нито са статични и вечни, те са винаги отвъд формата на явяването си, те са чистото съдържание на всяко възможно явяване).
3. < всички рекции на езика са заети с целта на движението и не остава
< никаква свобода за движението като такова. Ходейки, можеш да спреш -

< но да ходиш, да бъдеш в движението като операция на мисълта и да
< извършиш радикално движение без целта му - не. Не, при цялата
< постижимост на представата.

Последно, кое от двете е невъзможно: движението като такова или бъденето ми в движението във или извън мисленето и представата?

Ако съдя за познанията ти по философия по тези безсмислени поредици от думи, които искат да наподобят някаква старовремска феноменология, бих само те посъветвал да започнеш да четеш по-усърдно вече не малкото на брой публикувани тук книги по темата. Фактът, че не посочваш каквито и да е имена и философски направления, говори недвусмислено, че не се чувстваш комфортно в областта на история на философията и те е страх да не загубиш "оригиналността" на мисленето си с прекалено многото позовавания. Събуди се от еклектично-афористичната си дрямка и започни да използваш езика по по-разнообразни начини. Пък току-виж след 10 години си ме настигнал по оригиналност, знае ли човек?!

Редактирано от блa_блa_блa на 14.06.05 17:06.



Тема Re: Нагледътнови [re: vogelfrei]  
Автор lachistein (непристоен акт)
Публикувано14.06.05 17:46



Да, имплицира се в ходенето и макар че не е самостоятелна ценност, е носител на такава. Но при нагледа ситуацията "обеднява", т.е носител и ценност синкретират.

Редактирано от lachistein на 14.06.05 19:20.



Тема Re: Нагледътнови [re: vogelfrei]  
Автор Flight of death (silenced by...)
Публикувано14.06.05 19:54



не е необходимо да знаеш



Тема Re: Нагледътнови [re: vogelfrei]  
Автор pyж (и роза)
Публикувано17.06.05 17:09



Всичко тече, всичко се променя. Кръвта бушува, лее се. Нима можеш да го спреш? И тук не говорим ли отново за смъртта като възможност на невъзможността?



Тема Re: Нагледътнови [re: pyж]  
Автор vogelfrei (hauser)
Публикувано17.06.05 17:20



Доколкото тази диалектика е задължителна, смъртта се явява последно събитие, от една страна твърде влиятелно, трансцендентално, а от друга, внезапно, събитие без жест.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.