Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:19 26.04.24 
Фен клубове
   >> Фантастика
*Кратък преглед

Тема Прощай, Борис..нови  
Автор Lancelot (Knight)
Публикувано19.11.12 22:49



Понеделник започва от събота, но завърши без Борис Стругацки. Отиде си моЖе би последният от фантастичните гиганти на руската фантастика.

= Nobilitas Obligat =


Тема Re: Прощай, Борис.. [re: Lancelot]  
Автор Ян (минаващ)
Публикувано20.11.12 09:55



Легендата на руската научна фантастика Борис Стругацки почина на 79 години, съобщи Риа Новости. Стругацки е починал от сърдечни проблеми, съобщи негов приятел. Според новелиста Нина Катерли той е починал от рак на кръвта.

Стругацки е роден в Санкт Петербург, тогава Ленинград и е астроном по образование. Става известен с научно-фантастичните романи, написани заедно с по-големия си брат Аркадий, който почина през 1991 г., на 66 годишна възраст. Дуото публикува 27 романа и новели между 1958 и 1988, въпреки че много от тях са редактирани заради цензура. Те са преведени на 42 езика. Те са автори на "Охльов на склона", "Времето на дъжда", "Пикник край пътя" и "Трудно е да бъдеш бог".

Стилът на Стругацки, описва Риа Новости, въпреки че има своите корени в западната научна фантастика на Айзък Азимов и Рей Бредбъри, но развиват свой уникален литературен стил, изпълнен със социалния оптимизъм на комунизма, който по-късно обаче отхвърлят, особено близо до края на Съветския съюз.

Борис Стругацки е лаурат на наградата "Хюго" за научна фантастика. Самостоятелните си произведения издава с псевдонима С. Витицкий.

В разговор с читателите на московския в."Комерсант" Борис Стругацки каза "Прогресът е непрекъснато увеличаване на количеството и разнообразието човешки учения, водещо до подобряване качеството на живот. Всяко отклонение от този курс, създавано изкуствено, води до забавяне на прогреса и изоставане на обществото, страната, цивилизацията от "хода на историята", до загуба на конкурентоспособност и дори може би до разпад".

Наскоро Стругацки коментира случая "Pussy Riot" пред радиостанция "Ехото на Москва", че "по принцип не обича хулиганството под какъвто и да е вид, още повече демонстративното, наглото и предизвикателното". Фактът, че това хулиганство имаше политически акцент, не променя същността на нещата и обидният характер на постъпката, допълни той. По думите му, ако е зависело от него, би наказал момичетата 15 дни да мият подовете в женски манастир, което е "напълно достатъчно наказание".

"Но властта, както у нас това се случва твърде често, реагира на инцидента толкова неадекватно, толкова бездарно и бюрократично тъпо, че вместо отвращение към хулиганите предизвика отвращение към себе си и към доблестното ни правораздаване".

Дмитрий Биков: Това е загуба, сравнима със смъртта на Окуджава

Руският публицист Дмитрий Биков коментира, че смъртта на Борис Стругацки е равносилна на духовна катастрофа, тъй като той бе последната фигура от мащаба на Висоцки, Тарковски и Окуджава. "До последно той си остана от кохортата на най-добрите съветски хидожници, писатели, кинематографисти, редом с Тарковски и Висоцки. Той бе жив посланик от онова време и един от малцината, които през 90-те години не измениха на себе си и останаха фигури от същия мащаб.

Борис Натанович си остана тайна. Той бе абсолютен свръхчовек - знаеше всичко, притежаваше абсолютно благородство, ясно прозираше в бъдещето, защитаваше обидените и никога, нито веднъж не се огъна пред никого", разказа Биков пред агенция РИА "Новости".

Той пишеше до последно, беше "абсолютен, кристално чист гений... Не знам по кого другиго днес да се равняваме. Кончината му е катастрофа от мащаба на смъртта на Окуджава. Отиде си и всичко стана по-тъмно и се диша по-трудно."

Биков смята, че истинската екранизация на произведение на Стругацки си остава "История на арканарското клане" по книгата "Трудно е да бъдеш бог". Филмът на Алексей Герман започва да се снима още през 1999г. в Чехия, но е завършен чак през 2012г. "Виждал съм го и се надявам скоро и зрителите да имат възможност да го гледат. Разбира се, "Сталкер" не е екранизация - просто двамата братя написаха съвършено отделно произведение, но безспорно "Сталкер" е велик филм."



Тема Re: Прощай, Борис..нови [re: Lancelot]  
Автор Aulus Vitellius Celsus (semper spamens)
Публикувано20.11.12 12:07



МИР НА ПРАХА МУ!



Тема Re: Прощай, Борис..нови [re: Lancelot]  
Автор Sargonlll ()
Публикувано21.11.12 08:20



Да почива в мир!



Тема Щастие за всички даромнови [re: Lancelot]  
Автор ъглишв (Демодератор)
Публикувано22.11.12 15:04



Лека му пръст, двамата братя бяха направо гурута.

Повече лая



Тема Re: Прощай, Борис..нови [re: Lancelot]  
Автор Aulus Vitellius Celsus (semper spamens)
Публикувано23.11.12 18:31



Цикъл „Камерер“ [за Максим Камерер и прогресорите]:
Обитаемый остров (Обитаемият остров) 1971
Жук в муравейнике (Бръмбар в мравуняка) 1979
Волны гасят ветер (Вълните усмиряват вятъра) 1984, публ. 1985

Цикъл „НИИЧАВО“ [„нищо“, на руски диалект, или най-добре преведено – „НИЩУ“ -
за НИИЧАВО — Научно-исследовательского Института Чародейства и Волшебства (Научноизследователски институт по магии и вълшебства):
Понедельник начинается в субботу (Понеделник започва в събота) 1964, публ. 1965
Сказка о Тройке (Приказка за тройката) 1967, публ. 1989

Цикъл „XXI век“:
Страна Багровых Туч (Страната на пурпурните облаци) 1957, публ. 1959
Путь на Амальтею (Пътят до Амалтея) 1959, публ. 1960
Стажеры (Стажанти) 1960, публ. 1962
Хищные вещи века (Хищните вещи на века) 1964, публ. 1965

Цикъл „XXII век“:
Возвращение (Завръщане) 1960, публ. 1962
Попытка к бегству (Опит за бягство) 1962
Далекая Радуга (Далечната планета) 1962, публ. 1963
Трудно быть богом (Трудно е да бъдеш бог) 1963, публ. 1964
Беспокойство (Улитка на склоне – 1) Първи вариант на „Охлюв по стръмното“ от 1964–66 година, публикуван в Събраните съчинения
Малыш (Малчугана) 1970, публ. 1971
Парень из преисподней (Момъкът от преизподнята) 1974

Романи и повести [редактиране]
Извне 1958, публ. 1960
Второе нашествие марсиан: Записки здравомыслящего (Второто нашествие на марсианците/Записки на здравомислещия/) 1966, публ. 1968
Гадкие лебеди (Времето на дъжда) 1967
Улитка на склоне (Охлюв по стръмното) 1966, публ. частично 1966, пълната версия 1988
Отель „У Погибшего Альпиниста“ (Хотел "При Загиналият Алпинист") 1969, публ. 1970
За миллиард лет до конца света (Милиард години до свършека на света) 1974, публ. 1976 Пикник на обочине (Пикник край пътя) 1971, публ. 1972
Град обреченный (Обреченият град) 1975, публ. 1989
Повесть о дружбе и недружбе (Повестта за приятелство и неприятелство) 1978, публ. 1980
Хромая судьба (Куца съдба) 1982, публ. 1986
Отягощенные Злом, или Сорок лет спустя (Натоварени със зло) 1988

Разкази:
Песчаная горячка (Пясъчна треска)- Първият им съвместен разказ. Публкуван е в събраните им съчинения;
Забытый эксперимент (Забравеният експеримент) 1955–59
Испытание „СКИБР“ 1955–59
Спонтанный рефлекс (Спонтанен рефлекс) 1958
Частные предположения 1959
Шесть спичек (Шест кибритени клечки) 1960
Чрезвычайное происшествие (Извънредно произшествие) 1960
Глубокий поиск (Издирване в дълбочина) 1960
Ночь на Марсе (Нощ на Марс) 1960
Почти такие же (Почти същите) 1960
Поражение 1960
Белый конус Алаида (Белият конус на Алаид) 1961
Бедные злые люди (Бедните зли хора) 1961–63
Первые люди на первом плоту (Първите хора на първата платформа) 1961–63
В наше интересное время (В нашето интересно време) 1960–62
Человек из Пасифиды (Човекът от Пацифида) 1962
О странствующих и путешествующих (За странствувашите и пътешествуващите) 1963
Сценарии [редактиране]
Дни затмения (Дните на затъмнението)
Пикник на обочине
Машина желаний
Сталкер екранизиран през 1979 от Андрей Тарковски (по „Пикник край пътя“)
Отель „У Погибшего Альпиниста“ (Хотел „Загиналият алпинист“) екранизиран 1979 от Григорий Кроманов
Понедельник начинается в субботу екранизиран 1980 от Константин Бромберг като Чародеи (Вълшебниците)
Пять ложек эликсира (Пет лъжички еликсир) екранизиран 1990 от Аркадий Сиренко като ИСКУШЕНИЕ Б.
Туча (Гадкие лебеди)
Жук в муравейнике

Пиеси
Жиды города Питера или Невеселые беседы при свечах (Питерските чифути или невесели разговори на свещи)
Без оружия (Без оръжие)




*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.