Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 07:40 09.06.24 
Професионални
   >> Инженери
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема Re: Реформи в КИИПнови [re: ffloyd]  
Автор scorpion4e (минаващ)
Публикувано22.09.20 17:21



И.. б'ах в огранизацията.. 10 млн на депозити и викат членския внос не стига..
Доколкото виждам проектсофт си я има в търговския регистър.



Тема Re: Реформи в КИИПнови [re: scorpion4e]  
Автор ffloyd (баш майстора )
Публикувано22.09.20 17:31



Бай Марин се обиди че не му даваме 5000 евро заплата .


Щял да се връща у фирма Бейц .

Ми то няма такива заплати даже у ВИАС, даже у БАН .... Тиквата взема 3000 лв. заплата
Ганчовски да каже колко взема един асистент

Редактирано от ffloyd на 22.09.20 17:35.



Тема Re: Реформи в КИИПнови [re: ffloyd]  
Автор scorpion4e (минаващ)
Публикувано22.09.20 21:25



Тиквата взема 3000 лв. заплата
Той има шкафчета.. за какво мислиш обикаля села и паланки... събира.



Тема Re: Реформи в КИИПнови [re: scorpion4e]  
Автор ffloyd (баш майстора )
Публикувано22.09.20 22:14



Ганчовски, направи запис на събранието и го пусни в тубата - да не станат фалшификати на изборите.



Кинареф го изпуснахте без запис - и пак се намърда у КИИП Сф за N-ти мандат



Тема Слушайте експертaнови [re: mguergov]  
Автор ffloyd (баш майстора )
Публикувано23.09.20 15:23



Слушайте експертa, за да не стане като в Генуа



За мостовете, поддръжката и застраховането - интервю

Поддръжката на мостове е въпрос на приоритети, не толкова на пари, твърди председателят на секция „КСС” в КИИП – София-град:

интервю от Илияна Караланова, вестник Марица, 23.08.2018
линк: https://www.marica.bg/slushajte-ekspertite-za-da-ne-stane-kato-v-genua-Article-150007.html

Инж. Марин Гергов е строителен инженер с 30-годишен разнообразен опит - от проектиране на големи обществени сгради и съоръжения до реконструкции на стари дървени къщи с гредоред. Председател е на секция КСС (Конструкции на сгради и съоържения) към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) София-град.

- Инж. Гергов, след трагедията с рухналия мост в Генуа стана ясно, че ремонти по такива обекти у нас се правят още от 2013 г. Научихме ли се да действаме превантивно?

-По-скоро не. В случая просто сме извадили късмет, а италианците - не. Не съм забелязал в момента у нас да се мисли превантивно. Доказателството може да се види навсякъде в градската среда. Достатъчно е да погледнем фасадите на сградите, за покривите и мазетата въобще да не говорим...

-Как да придобием по-комплексно отношение към средата около нас?

-Българското общество още не е дорасло до някои интересни подходи, които се използват от по-развитите държави на Запад, свързани например със застраховането. В България човек често не застрахова имотите си или ако го прави, то е срещу минимална сума. Същевременно и застрахователите много не се интересуват от това, което застраховат. Те се стремят да вземат застрахователната премия. Самите застрахователи би трябвало да имат по-диференцирано отношение към конкретния обект.

-Италия се числи към по-напредналите държави, а мостът, който се срути там, бе с остаряла и неподдържана конструкция. Как са го допуснали?

-60-те години са били времето на инженерната поезия. Правили са се опити с различни типове строителство. Конструкцията на моста в Генуа е много красива и впечатляваща, но може би в този момент проектантите и въобще обществото не са мислили 50 години напред. Не са отчели факта, че тези големи конструкции ще изискват сериозна поддръжка и разходи за ремонт. Конструкцията на моста в Генуа е такава, че много трудно могат да се подменят части по нея. Когато някоя част се махне, се получава ефектът на доминото. Може би това е една от причините мостът да рухне. Другата е в манталитета, типичен за южните народи. Когато философията ти е „маняна”, имаш склонност да отлагаш. Получава се омагьосан кръг, защото колкото повече протакаш ремонта, толкова по-скъп става той. Нещо като ходенето на зъболекар.

-В България по-добре ли сме? По медиите се тръби, че се правят непрекъснати проверки.

-Проверките са рутинни. Има хора, които отговарят за това. Ние ги финансираме чрез данъците, които плащаме към държавния бюджет.

- Те вършат ли си работата?

-По-скоро да. В един момент обаче, поради изместени приоритети, се решава, че ще се ремонтира някъде другаде. Може би проблемът идва от спецификата на административните отношения в България. На по-ниско ниво са специалистите, а на по-високо - чистите администратори, а на най-високо - политиците, които, в случай че не разбират дадена материя, се доверяват на администраторите. Администраторите, от своя страна, се интересуват повече от бюджета.

-За пиар ли става дума тогава?

- Това не е пиар, по-скоро антипиар, защото, като си започнал ремонти и проверки, защо не си ги завършил?! За същото време доста нови неща се изградиха. Може да се каже, че част от тях са спорни и могат да се направят и по-късно. По-важно е да се поддържат старите инфраструктурни съоръжения по магистралите, защото те са от изключителна важност за нормалното развитие на държавата, а при извънредни обстоятелства - и за аварийното функциониране. Когато стане инцидент и трябва да се реагира бързо, магистралите са от първостепенна важност, също като енергийните съоръжения - АЕЦ, ТЕЦ, ВЕЦ и т.н.

- Защо не се отделят достатъчно средства за поддръжка?

- Поддръжката по-скоро е свързана с организация. Пари винаги има и това се забелязва по съвсем делнични примери. Какво ще направите, ако имате къща и ви протече покривът? Ще го оставите ли да тече? Напротив, ще направите всичко, дори ще вземете заем, за да финансирате спешния ремонт. При държавата е същото, просто в друг мащаб. Всичко е въпрос на приоритети.

-През последните години у нас не можем да се оплачем от липса на внимание към инфраструктурата.

-Но дали е толкова смислено да изграждаш инфраструктура в градски условия, без да имаш стратегия за развитието на градовете? Сещам се за лоши примери в редица европейски страни. Там след 20-30 години ползване се премахват големи инфраструктурни съоръжения, тъй като приоритет става пешеходното движение. В момента на мода в градоустройството е да се възстановяват градските центрове и да се правят пешеходни зони. В Москва и в доста американски градове се премахват градски магистрали и се затварят улици.

-Има ли у нас потенциално опасен мост като този в Генуа?

-По времето на комунизма нямахме средства, за да направим подобен мост. Нашите инженери мислеха по-консервативно, затова системите ни са доста по-прости. Гредите на моста в Генуа според мен на практика не могат да се сменят. На снимките се виждат две въжета. Не можеш да затвориш едната посока на магистралата и да махнеш гредите. В този случай тялото ще се натовари и ще се разруши колоната. Частите трябва да се подменят по специален начин, защото двете платна на този мост са като едно цяло. Това е сложно и скъпо и трябва да се планира внимателно. Докато в нашия случай е по-просто. Затварят едното платно и могат тотално да подменят другото, включително и с нови колони, ако е толкова зле.

-Здравият разум е победил „инженерната поезия”.

- Не, просто такива са ни били възможностите и политиката в този момент. Затова при нас липсват залитания. Имахме домостроителни комбинати, в които произвеждахме елементите за тези съоръжения по най-евтиния и смислен към онзи момент начин. Дори Дунав мост 2, който е по-нов, от българска страна беше направен класически.

-Колко от мостовете у нас се нуждаят от ремонт?

- На „Хемус” те са много, защото там условията са тежки заради Стара планина, която е климатична граница на България. Оттам постоянно минават облаци, мъгли, което действа доста неблагоприятно върху съоръженията. Отделно влияят снеговете и използването на химикали, които разтапят снега.

- Какви са вашите препоръки?

-Администраторите да вярват на професионалистите. Ако не, да се обръщат към други експерти за допълнителни уточнения. Но в никакъв случай да не се доверяват на собствените си предположения, че даден ремонт може да се отложи. Всеки трябва да си носи отговорността в областта, от която разбира.

Posted by Marin Guergov at 24.8.18 No comments:

Кой му даде диплома на бай Марин за мостовак ?





Важното е пара да пада - Геодезис оправя подпорни стени, Пегесар оправя мостовете

Редактирано от ffloyd на 23.09.20 15:38.



Тема Re: Слушайте експертaнови [re: ffloyd]  
Автор mguergov (стр. инженер)
Публикувано23.09.20 18:05



Мисля, че обяснявах вече някъде. Никой от мостоваците не пожела тогава да се яви пред медиите, заради възможен конфликт с главния си възложител АПИ. Аз трябваше да говоря и мисля, че казах верни неща, макар да не съм мостовак.
Много съм доволен от това интервю, което се случи малко по-късно. Пловдивската журналистка беше перфектна!
Без да ме е срам си го постнах на блога, ти си го копирал от там:



__________
Първо се запознай с Manual.


Тема Още един отворен :)нови [re: mguergov]  
Автор ffloyd (баш майстора )
Публикувано23.09.20 19:06



Още един отворен - С отворено писмо за лапане на баница от КИИП :



Гергов от БСП - Начев от СДС
За бога братя, не гласувайте за БСП и СДС !
Гласувайте за партия "Има такъв КИИП" с председател Иван Павлов






Тема Re: Не Слушайте експертaнови [re: mguergov]  
Автор ffloyd (баш майстора )
Публикувано23.09.20 19:11



Изобщо не си казал верни неща - Засрами се и изтрий поста



Казал си толкоз верни неща - колкото геодезиста за подпорната стена на Алепу :

-60-те години са били времето на инженерната поезия. Правили са се опити с различни типове строителство. Конструкцията на моста в Генуа е много красива и впечатляваща, но може би в този момент проектантите не са мислили 50 години напред.

-По времето на комунизма нямахме средства, за да направим подобен мост.

И т.н......... Само не разбрах - За какво трябва да слушат "експерта" ?


Редактирано от ffloyd на 23.09.20 19:17.



Тема Re: Още един отворен :)нови [re: ffloyd]  
Автор scorpion4e (минаващ)
Публикувано23.09.20 20:11



Писна ми . Този е поне 20 години в тази организация. НЕ знам каква му е професионалната биография ... но е професионален номеклатурчик. Вън!



Тема И на мен ми писна :)нови [re: scorpion4e]  
Автор ffloyd (баш майстора )
Публикувано23.09.20 20:51



И като изберем Гергов и Ганчовски - квооооо ?



Ше намаляваш ли данъците ?

6 милиона има в офшорката ! - Или декември ше искаш още 2 милиона ?




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.