|  | | Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
 
| 
           
             |  |  | 
           
 Здравейте, колеги!
 Интересувам се от стойностите на полезния товар (по БДС) и ограничението на провисванията за стоманени пешеходни мостове. Ако можете да кажете къде да ги намеря или някаква ориентировъчна стойност ще съм благодарен. По спомени от ВИАС натоварването от тълпа е 300 кг/м2 - за пешеходните тротоари на пътни и железопътни мостове.
 
 Човек и добре да живее, изтрезнява.
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 Доколкото си спомням навремето имаше едно ръководство, апокрифно издание на ВИАС, за мостове, където ги имаше и натоварванията и за пешеходните зони.
 После излезе и една по теоретична книжка на Илия Иванчев по темата - трябва да я имам някъде ще проверя и ще пиша.
 
 Няма невъзможни неща, но каква е цената ???
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 Благодаря. Тъй като наистина явно са "апокрифни" материалите, какво ви е мнението за следния тертип на работа:
 - натоварвания и въздействия по Еврокод, (ЕН 1991-2 в случая)
 - проверки на якост по нашите норми
 Нормите за натоварване разрешават, но някой от вас правил ли го е досега и как се е приело (от ТК, общини и т.н.)?
 
 Човек и добре да живее, изтрезнява.
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 Предвид на факта, че досега масово минаваха сметки от комбинацията натоварване по наредба 3 и оразмеряване по еврокод- не виждам причина да не мине и това.
 Защо направо не го смятате по Еврокода - не знам в коя категория влиза, но е много вероятно да бъде оценен, като 1-ва или 2-ра в зависимост от това, какво пресичате с него.
 
 Няма невъзможни неща, но каква е цената ???
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 СЪжалявам, но книжката на Иванчев, която имам се занимава само с конструктивните системи и няма дори примери ( допълващо помагало ), но в един стар хубав строителен наръчник от 1983 г. открих натоварването.
 Тълпа - хоризонтален товар - 1000 N/m върху ръкохватката на парапета.
 Тълпа - вертикален товар - 4000 N/m2
 За деформациите има само за дървени мостове L/180 - Обикновени греди
 L/300 - Прътови и съставни греди.
 Подозирам обаче, че за главните греди на стоманен мост може и да отиде на L/400.
 Надявам се да съм бил що годе полезен.
 
 Няма невъзможни неща, но каква е цената ???
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 Разбира се, много благодаря!
 
 Тези 400 кг/м2 са нереалистични (да се случат), но щом е по норми. :)
 
 Човек и добре да живее, изтрезнява.
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 ООО не са нереалистични, хич даже. Четири човека по 120 кг в навалица са 480 кг. А тълпата е неуправляема все пак.
 120 кг е малко много, ама за пример Дучето то ЦСКА или Гугуктката от Левски май не са много далече:)))
 
 
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 Именно. 4 по 130 килограма (с коефициента на претоварване) трябва да са плътно налепени един до друг, като сардели и това по цялата площ на моста... Верно не сме от най-спортуващите нации, но все пак. :D
 
 Човек и добре да живее, изтрезнява.
 
 
 |  |  |  
             |  |  | 
           
 Колега, ако тълпата тръгне да бяга по моста преследвана от друга тълпа - митинг, новогодишни простотии или друго подобно - точно това се случва.
 Вървят плътно налепени като стадо овце. Така, че ...
 
 Няма невъзможни неща, но каква е цената ???
 
 
 |  |  |  
             | 
                 
                   | Тема |  Re: Пешеходен мост  [re: KBD] |  |  | Автор | Gofy (искам да знам) |  | Публикувано | 09.04.15 14:41 |  |  | 
           
 Да:))) Даже  може и да бият:) Това е шегичка!!! Всъщност си напълно прав!
 
 
 
 
 |  |  |  |  
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички) |   | 
 |